[E36] 318is, sekwencja BRC pali za dużo, faluje, szarpie |
Autor |
Wiadomość |
woytek13
BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 295 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 31-10-12, 22:45
|
|
|
Wróciłem i przed chwilą wymieniłem membrane w reduktorze, zmieniłem ta uszczelkę i oringi. Do tego czyszczenie i ponowny montaż. Filtry też nowe. Po włożeniu auto po przedjśiu na gaz od razu gaśnie... Nawet trzymając gaz w podłodze gaśnie. P1 ma 2500mbar, a po przełączeniu na gaz deltaP wynosi jakies 2100. Jak to wyregulować żeby chociaż te jałowe miał? Po regeneracji reduktora muszę przejść od zera całą regulację? Czy może coś źle złożyłem???
No i mam 1 listopada bez auta... |
_________________
|
|
|
|
|
Kondzio811
BMW: E36
Imię: Konrad
Silnik: M52
Pomógł: 26 razy Wiek: 42 Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 784 Skąd: LPU
|
Wysłany: 31-10-12, 23:03
|
|
|
spróbuj przeregulować P1 na 1100 |
|
|
|
|
woytek13
BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 295 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 01-11-12, 11:53
|
|
|
No tak, ale problem leży w tym że śrubka regulacyjna od ciśnienia gazu (na górze reduktora) kręci się swobodnie w dwie strony i nie widzę żadnego efektu. Podobno powinien być na niej jakiś opór a u mnie nie ma. Tej części reduktora nie rozkręcałem więc nie powinienem tam nic popsuć a jednak nie jest tak jak być powinno :/ |
_________________
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
|
|
|
|
woytek13
BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 295 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 01-11-12, 12:15
|
|
|
Od tego Pana kupiłem zestaw naprawczy i cały czas w garażu w laptopie leciał ten filmik |
_________________
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 01-11-12, 12:49
|
|
|
No to tam technologii nie ma z NASA rozkręć i przepatrz...coś musi być pomieszane. |
_________________
|
|
|
|
|
woytek13
BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 295 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 01-11-12, 13:22
|
|
|
No dziś już nie będę w garażu siedział, teraz tylko przy świetle dziennym zajrzałem i miedź nie jest nigdzie zduszona. Musiałem coś pokręcić w reduktorze. Jutro z rana otwieramy |
_________________
|
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 01-11-12, 14:20
|
|
|
Na moje oko to nie założyłeś tej dużej sprężyny przy składaniu, stąd brak oporu na śrubce do regulacji i jakieś nienormalne ciśnienie. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
woytek13
BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 295 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 01-11-12, 15:24
|
|
|
To by już podchodziło pod głupotę nawet, sprężyna tam jest bo jeszcze ojca prosiłem przy skręcaniu żeby śrubki mi złapał gdy trzymałem sprężynę ściśniętą.
Na samym początku, jak pierwszy raz nie zapalił chciałem wkręcić śrubkę i był minimalny opór i czuć było jakby sprężyna w środku się ściskała. Potem było takie "PYK!" jaby ona z czegoś zeskoczyła? Przeskoczyła? i od tamtej pory kręcić mogę dowoli w obie strony po milion obrotów. No ale nie ma co gdybać, jutro rano rozłożę i sprawdzę wszystko dokładnie |
_________________
|
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 01-11-12, 15:34
|
|
|
woytek13 napisał/a: | To by już podchodziło pod głupotę |
Różne rzeczy w życiu widziałem i objaw jest taki, że ewidentnie problem ze sprężyną. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
woytek13
BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 295 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 02-11-12, 13:19
|
|
|
No i dalej jestem w pupie...
Rozebrałem, złożyłem ponownie. Konsultowałem się ze sprzedawcą zestawu który poprawił mój montaż w jednym miejscu. I nadal do niczego... Auto po przełączeniu na gaz natychmiast gaśnie. Czy minimalnie zagięty przewód miedziany zaraz pod reduktorem może aż tak psuć pracę silnika? Bo wydaje mi się że w jednym miejscu jest zduszony trochę. No ale to przecież tylko jałowe obroty, a nie żadne mega obciążenie
Do niczego taka regeneracja, jak auto przestaje działać |
_________________
|
|
|
|
|
Kondzio811
BMW: E36
Imię: Konrad
Silnik: M52
Pomógł: 26 razy Wiek: 42 Dołączył: 27 Sie 2010 Posty: 784 Skąd: LPU
|
Wysłany: 02-11-12, 19:44
|
|
|
daje się regulowac P1??? |
|
|
|
|
woytek13
BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 295 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 02-11-12, 20:40
|
|
|
Na dziś mogę powiedzieć że ogarnięte. Przyczyną problemów był jeden element reduktora, taka miedziana podkładka która przyciskała oring od dołu (w miejscy gdzie wchodzi miedź). Tak mi się wydawało że coś mi wypadło z przewodu przy demontażu ale na filmi instruktażowym tego elementu nie ma więc byłem spokojny. Na podłużnicy jednak drania znalazłem. Auto ożyło. Ciśnienie ustawione na ok 1200mbar, czas wtrysku gazu dłuższy od benzynowego o niecałą 1ms. Obroty stabilne, czas wtrysku benzyny na gazie i na Pb taki sam. Auto jedzie super! Teraz czekam na chłodny poranny rozruch i testy tego co chciałem tak naprawdę naprawić czyli szarpania |
_________________
|
|
|
|
|
woytek13
BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 295 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 03-11-12, 08:54
|
|
|
Niestety rano dalej to samo... Bez zimnej strategii, czasy wtrysku gazu rano są dłuższe niż benzynowe, po dodaniu gazu obroty najpierw idą w dół. Syf straszny :/ Odjęcie -50% na zimnej strategii trochę poprawia reakcję na gaz ale to chyba przesada? Auto chodzi tak jak przed regeneracją. 100zł poszło na marne :/
Jakieś inne pomysły? Czy to wtryski? Czy coś źle ustawiłem? Moje pomysły się kończą tak samo jak budżet na kolejne naprawy... |
_________________
|
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 03-11-12, 15:04
|
|
|
No to chyba wtryskiwacze niedomagają... |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
|