Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
E36 M52B20 LPG. CO ZROBIĆ PO WYMIANIE SOND LAMBDA, ŚWIEC ITP
Autor Wiadomość
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 31-10-12, 10:03   

spinaczo napisał/a:
lepiej żeby kreska LPG była wyżej od benzynowej


Ale tylko jak się ich nie da idealnie zgrać i tylko ciuteńke wyżej. W zakładce odchyłka masz wyrysowaną linię pokazującą procentową różnicę między liniami. Najlepiej jak odchyłka jest w przedziale od 0 do 5% na plus. Oczywiście jak zaczniesz ustawiać to zobaczysz, że tak szybciutko tego się nie da zrobić :D

Lambda już widać, że nie podłączona, nie chciało się specowi jednego kabelka podłączyć. Następna sprawa to ustawienie ciśnienia minimalnego bardzo nisko, reduktor na pewno nie daje rady i żeby Ci nie pikało i nie przewalało na benzynę przy dociśnięciu.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
masloszczak 



BMW: E36 & E46
Imię: Piotrek
Silnik: M52B25/n42
Nadwozie: Touring
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 165
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-10-12, 10:58   

piszesz o reduktorze, że za słaby - "silver" był moim wyborem i po opiniach myślałem, że da radę.
Jak byście mogli skomentować, co jeszcze radzicie zmienić, to bardzo proszę.
Z tymi lambdami sprawa mnie dziwi, bo jak byłem u gaziarza na kompie, to szły 2 wykresy i to on na samym początku wskazał, że pewnie lambdy padły. Więc może są podłączone tylko w programie odhaczone.
Chce jeszcze przestawić, że jak ponownie go odpalam a jest ciepły, to żeby od razu na lpg startował.
 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-10-12, 13:16   

Niech sobie pochodzi do odpowiedniej temperatury i niech wskoczy sam na gaz (a jak będzie ciepły to i tak momentalnie się przełączy) nie kombinuj :P
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 31-10-12, 16:39   

Ciepły start to fajna funkcja, śmiało możesz włączać :ok: Jeśli masz silvera, to czemu tak nisko jest ustawione ciśnienie minimalne? Nie powinien padać aż tak. A jeśli chodzi o wykresy sond to nawet jak są nie podłączone to wykresy rysuje, tylko właśnie prawie proste linie na jednym poziomie :P
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
masloszczak 



BMW: E36 & E46
Imię: Piotrek
Silnik: M52B25/n42
Nadwozie: Touring
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 165
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-11-12, 23:20   

już sprawdziłem - sondy są podłączone i rysuje obydwie.

Jakie sensowne byłoby ciśnienie minimalne dla silvera?
rozumiem, że podniesienie ciśnienia minimalnego spowoduje, że wcześniej wskoczy na benzynę przy kończącym się LPG, czy są jakieś inne ważniejsze funkcje tego parametru?

i pytanie czy jak wprowadzam korektę mapy gazowej, to po korekcie kasować starą mapę i patrzeć jak będzie wyglądać nowa? bo w sumie szybko się pojawia nowa ale co chwilę widać jak się sama koryguje. Z drugiej strony nie wiem kiedy mapa gazowa nie będzie się sama przestawiać (ustali się), bo np:
skasowałem mapę i spokojnie jadę i pojawia się nowa mapa ale za chwilę pojadę dynamiczniej i ta mapa (wykres) się zmienia.
na szczęście mam piękną prostą pod domem (most Północny) i jest gdzie się rozpędzać :-). mam nadzieję, że nie postawili "radaru", bo za ostatnie 3 dni, to powinni mi 3 X prawko zabrać.
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 03-11-12, 15:03   

Minimalne ciśnienie jest parametrem bardzo istotnych. Przy dużych spadkach przerzuca Ci na benzynę aby uniknąć jazdy na ubogiej mieszance. Przy tak ustawionym ciśnieniu minimalnym nawet nie wiesz kiedy jeździsz na ubogo, a potem się dziwują wszyscy jak to jest, że silnik pada od gazu. Przyjęte jest, że ciśnienie minimalne nie powinno być niższe od roboczego więcej niż 0.2 bara. Ustaw tak jak napisałem i zobaczysz przy jakich obrotach pada. Silvery to dobre reduktory, pracujące dosyć stabilnie, więc nie wiem czemu ktoś tak ustawił ten parametr.

Jeśli chodzi o mapę to nic nie kasuj. Koryguj mnożnik i sprawdzaj mapki, aż dojdzie do idealnego ustawienia.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
masloszczak 



BMW: E36 & E46
Imię: Piotrek
Silnik: M52B25/n42
Nadwozie: Touring
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 165
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-11-12, 19:36   

No patrzcie poniżej dzieło mojej Żony na miejscu pasażera:





i wszystko pięknie ale, ciśnienie minimalne mogę ustawić max na 0.85, bo przy pełnym gazie silnik podszarpuje/zadławia, przerzuca na benzynę i wywala błąd "całkowite otwarcie wtryskiwaczy".
Rozumiem, że instalacja w jakiś sposób nie wyrabia z dostarczaniem gazu. Duże obciążenie powoduje duży spadek ciśnienia i stąd objawy wypisane powyżej.
Podpowiedzcie co robić dalej, co mogę zrobić we własnym zakresie, bo do gazownika mi się nie chce jeździć.

_________________
TOURING TO NIE KOMBI !!
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 05-11-12, 02:04   

Jakie wtryski ??

Całkowicie otwarte wtryskiwacze występują gdy sterownik nie jest w stanie na tyle wydłużyć czas wtrysku aby dostarczyć odpowiednią ilość gazu w sekwencji, zamknąć i rozpocząć kolejny wtrysk.... Walka z tym zjawiskiem polega na zwiększaniu ciśnienia na reduktorze, aby więcej gazu w jednostce czasu było dostarczone, zwiększaniu dysz etc....
_________________
 
 
 
masloszczak 



BMW: E36 & E46
Imię: Piotrek
Silnik: M52B25/n42
Nadwozie: Touring
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 165
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-12, 09:03   

wtryski REG
_________________
TOURING TO NIE KOMBI !!
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 05-11-12, 10:40   

Mapki zgrane ładnie, ale mnożnik wyszedł taki, że o ja pier@ole... No to już wiemy, że leci z ciśnieniem o prawie 0,4b. Od razu widać, że zapętla Ci przy wysokim obciążeniu przy czasach powyżej 11ms. Nie dość, że sama długość wtrysku, jest już duża, to jeszcze mnożnik jest skandalicznie wysoki. Zdziwiłbym się gdyby nie zapętlało :P Na moje oko to dysze są do wiercenia. Z ciśnieniem do góry bym już raczej nie jechał.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 15