Modyfikacja silników M50 i M52 wg. "GT" |
Autor |
Wiadomość |
no_limit
AdrenalineUser
BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 3093 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-02-08, 19:52 Modyfikacja silników M50 i M52 wg. "GT"
|
|
|
Dla lolejko
Żródło: "GT" luty2008
Etap 1:
Na początek sugerowany jest wydech typu catback. Do tego filtr powietrza w solidnej obudowie, sugerowana jest obudowa karbonowa ze względu na bardzo dobre właściwości izolujące... Do tego modyfikacja ECU, i w 320 mamy około 170KM a w 328 powinno być przekroczone 210KM...
Etap 2:
Te modyfikacje mają sens praktycznie tylko w przypadku M52... Sugerowany jest kolektor dolotowy np CA Automotive oraz duża przepustnica. Przy bardziej zasobnym portfelu sugerowany jest kolektor dolotowy Schricka... Przyrost mocy do 194-240KM
Etap 3:
Na tym etapie sugerowany jest komplet wałków rozrządu Schricka, który ma dać wyraźny wzrost mocy w górnym zakresie obrotów. Do tego kompletny układ wydechowy o dużej przepustowości... Moc po przeróbkach 206KM - 252KM.
Etap 4:
Na tym etapie w zależności od funduszy proponowane są kompresor bądz turbosprężarka. Jedną z najtańszych opcji będzie kompresor Autowerke Rotrex C30-94, który można kupić w zestawie z czołowym intercoolerem oraz kompletem wydajniejszych wtryskiwaczy, ciśnienie doładowania około 0,5 bara. Jeśli Turbo to sugerowany jest zestaw Activ Autowerke(325 i 328 z 93-95r). Zestaw zawiera turbine Mitsubishi TD06 oraz zewnętrzny zawór westegate Turbonetics. Przy ciśnieniu doładowania 0,4- 0,5 bara można liczyć na około 300KM. Przy grubym portfelu Proponowany jest zestaw AA Generation 3 STG2, który umożliwia nawet 370KM!!! Jeżeli ciśnienie było by zwiększane powyżej 0,5 bara, potrzebne jest wzmocnienie układu korbowo-tłokowego... |
|
|
|
|
///ESIU
PoJE....eBAnIeC
BMW: BAD MADHERFUCKER
Imię: cham i prostak
Silnik: gnojownik
Pomógł: 152 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 9767 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: 02-02-08, 17:22
|
|
|
bzdury gadają
dolot, wydech, wałki, strojenie jak będzie mało to kompresor czy turbo to są ich porady ale te porady się tyczą nie tylko m50 czy m52 tylko wszystkich innych marek czy fiata czy vw czy pługa
niepopisali sie tym artykułem |
_________________
|
|
|
|
|
padre
-------------
BMW: E36 325 - 2.8 - 3.2
Imię: Mariusz
Silnik: S50B32
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 39 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 1347 Skąd: Chojnice
|
Wysłany: 03-02-08, 08:34
|
|
|
///ESIU napisał/a: | bzdury gadają
niepopisali sie tym artykułem |
Dobrze mówisz.
Wiele z tych rzeczy nie zapewnia takiego przyrostu, a pozostałe wymagają wymiany jeszcze innych podzespołów, które nie zostały wymienione w tekście. |
|
|
|
|
k64 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-02-08, 19:14
|
|
|
nic nie napisali o kolektorach wydechowych nawet, tak wszystko pobierznie wyczytane gdzies nie wiadom gdzie |
|
|
|
|
macio
BMW: Opel Zafira A
Imię: Maciej
Silnik: x18xe1
Pomógł: 4 razy Wiek: 35 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 257 Skąd: Podbeskidzie
|
Wysłany: 08-02-08, 20:32
|
|
|
Powiem tak GT jako gazeta tuningowa jest solidna ale pojecia o tuningowaniu silnika nie mają za to bardzo fajne artykuły mieli dawniej w dziale technika (np o mechnizimie różnicowym Torsen) |
_________________ BMW zawsze w sercu..... |
|
|
|
|
k64 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-02-08, 21:00
|
|
|
macio napisał/a: | Powiem tak GT jako gazeta tuningowa jest solidna ale pojecia o tuningowaniu silnika nie mają za to bardzo fajne artykuły mieli dawniej w dziale technika (np o mechnizimie różnicowym Torsen) | troche internetu i juz wiedza |
|
|
|
|
rnrn [Usunięty]
|
Wysłany: 09-02-08, 18:26
|
|
|
To takie dobre rady, z którymi człowiek nie wie co ma zrobić
Ja teraz będe montował turbo T3/T4.. zobaczymy co z tego będzie . Ale jeśli ktoś wierzy, że zamawia kit zza wielkiej wody, montuje samemu w garażu w jeden dzień i już może zapierdzielać sycząc turbo spod maski.. to wcisnęli mu niezłego KITa |
|
|
|
|
k64 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-02-08, 19:54
|
|
|
rnrn napisał/a: | To takie dobre rady, z którymi człowiek nie wie co ma zrobić
Ja teraz będe montował turbo T3/T4.. zobaczymy co z tego będzie . Ale jeśli ktoś wierzy, że zamawia kit zza wielkiej wody, montuje samemu w garażu w jeden dzień i już może zapierdzielać sycząc turbo spod maski.. to wcisnęli mu niezłego KITa | no ale jest akurat prawda ze istnieje kompresor gotowy kit ktory daje to czego oczekujemy ... p.s. a masz 2,5 vanos albo bez? (sorki za ot) i na czym bedziesz stroic ... |
|
|
|
|
rnrn [Usunięty]
|
Wysłany: 09-02-08, 20:00
|
|
|
Vanosowi mówie nie .. Strojenie prawdopodobnie ecumaster, ewentualnie zmodyfikowana mapa wgrana w seryjnego kompa, zobaczymy. |
|
|
|
|
k64 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-02-08, 13:31
|
|
|
rnrn napisał/a: | Vanosowi mówie nie .. Strojenie prawdopodobnie ecumaster, ewentualnie zmodyfikowana mapa wgrana w seryjnego kompa, zobaczymy. | to moze sie zmierzymy |
|
|
|
|
|