Chciałbym się dowiedzieć czy spalenie 3,5 litra benzyny podczas jazdy na LPG na 120 kilometrów może być realne przy tym, że podczas przejechania tych 120 kilometrów samochód był odpalany z 15 razy? Wręcz co chwilę był gaszony i odpalany. Samochód posiada instalację sekwencyjną. Silnik to 2 litrowy M50 na Vanosie.
BMW: E36 323
Imię: Michał
Silnik: M52B25 LSD
Nadwozie: Coupe Pomógł: 53 razy Wiek: 34 Dołączył: 15 Mar 2011 Posty: 2232 Skąd: Kwaśniów D.,Olkusz
Wysłany: 18-05-13, 15:43
pewnie masz wlaczona opcje podpierania bezyna w stagu nazywa sie to chyba "wyłącz przy pierwszym" polega to na tym ze przy bucie tzn. sporym spadku cisnienia przezuca na pb i tak jakby pomaga,da sie to wyłączyc jedz do gazownika niech dobrze zestroi gazidlo i wyłączy to i po problemie
Proponuję prosty test, zdejmujesz kanapę, 4 wkręty śrubokrętem odkręcasz, przełączasz auto na LPG i na odpalonym odpinasz kostki od pompy paliwowej, następnie jeździsz i sprawdzasz czy koni nie ubyło
Nadwozie: Sedan Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 456 Skąd: M-c Podl
Wysłany: 21-05-13, 23:18
Powiem tak: Da się ustawić parametr przełączania na benzynę z automatycznym powrotem na LPG. Np. W sytuacji gdy nie potrafi sobie gazownik poradzić z wolnymi obrotami, lub gdy chce zamaskować zbyt słabą dla danego auta instalację, (wtedy ustawia parametr zależności od obrotów). Może ustawić np. górną barierę 5000 RPM, po której przekroczeniu przełączy na PB i gdy obroty spadną, wróci na LPG. Podobnie dolny próg można ustawić. Można ustawić zależności od obciążenia silnika (parametr podciśnienia). Oraz od temperatury gazu lub silnika. Jedno jest PEWNE: zawsze widzisz moment gdy się sterownik przełącza z jednego paliwa na drugie. Nic nie odbywa się permanentnie. Moja diagnoza: Uszkodzona bramka tranzystora w sterowniku LPG. Wtedy po przełączeniu z PB, na LPG, uszkodzony tranzystor nie wyłącza wtryskiwacza/y PB. Idą dwa paliwa na raz i sytuacja nie wygląda dobrze. dotryski benzyny da się ustawić, ale tylko dla silników które tego wymagają, mam na myśli nowoczesne silniki z wtryskiem bezpośrednim, czy jakieś wynalazki Mazdy. W dieslu na gaz, ma miejsce taki proces. Podczas przełączania, można ustawić tzw. "nakładanie się cykli", ale to tylko przez kilka sekund maksymalnie.
Polecam wizytę u gazownika ze wskazaniem na kontrolę działania wtryskiwaczy oraz sterownika.
Sprawdź też regulator ciśnienia paliwa przy listwie wtryskowej PB. Często, gdy padnie, zaczyna popuszczać paliwo do wężyka podciśnienia i tą drogą trafia do kolektora ssącego, po czym jest spalane, bądź wydalane z silnika i dopalane w katalizatorze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach