uszkodzony dyfer |
Autor |
Wiadomość |
qubaxxx
BMW: e36
Imię: marcin
Silnik: 2.0 150km
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 83 Skąd: Turek
|
Wysłany: 22-05-13, 15:15 uszkodzony dyfer
|
|
|
Witam , mam dyfer do e36 od sedanu z fabryczna szpera 25% przelozenie 3.45 ale niestety jest on uszkodzony w sensie ze jak jezdzilem to cos w nim strzelało i klekotało i mam pytanie czy cos jescze mozna z nim zrobic procz tego ze go pospawac na 100% ? czy poprostu go oddac na złom a jesli tak to co warto z niego wydlubac zeby jakis zysk z niego byl. Pozdrawiam |
|
|
|
|
Hubi
BMW: 328 cabrio i 320 cabrio
Imię: HUBI
Silnik: 2.8
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Lip 2010 Posty: 1671 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-05-13, 15:32
|
|
|
Jaka cena ewentualnie za ten dyfer w takim stanie jak jest? |
_________________ Hubi
|
|
|
|
|
qubaxxx
BMW: e36
Imię: marcin
Silnik: 2.0 150km
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 83 Skąd: Turek
|
Wysłany: 22-05-13, 16:00
|
|
|
Nie mam pojecia ile moge za to wołac a da sie cos wogole z nim jescze zrobic ? |
|
|
|
|
shmitar
BMW: e36
Imię: Wiesław
Silnik: m52b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 141 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22-05-13, 16:06
|
|
|
zależy co się w nim posypało, otwierałeś go? |
_________________ Moje Coupe
Części do sam osobowych i ciężarowych
Inter Cars S.A. |
|
|
|
|
JuniorZMY
BMW: e36 compact + Suzuki SV650s
Imię: Paweł
Silnik: m43>m52
Nadwozie: Compact
Pomógł: 11 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 404 Skąd: Chojna/Myślibórz
|
Wysłany: 22-05-13, 16:38
|
|
|
zawsze lepiej zapłacić za remont i mieć 100% pewną szpere niż opylić tą i kupować w ciemno a z tego co wiem są magicy którzy są w stanie z rozwalonej szpery zrobić igłę |
_________________ sprawdź to!! http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0 <-swapnięty kapsel
|
|
|
|
|
qubaxxx
BMW: e36
Imię: marcin
Silnik: 2.0 150km
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 83 Skąd: Turek
|
Wysłany: 22-05-13, 17:18
|
|
|
Otwieralem go i jest na pol pękniety trzpien na tej srodkowej zebatce ale ogolnie widac ze ktos juz przy tym robil bo z 2 strony jest zaklepany i wiadac jakby to bylo robione recznie młotkiem .. |
|
|
|
|
shmitar
BMW: e36
Imię: Wiesław
Silnik: m52b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 15 Maj 2013 Posty: 141 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 22-05-13, 17:36
|
|
|
Mówisz o ośce która jest z kołem talerzowym i satelitkami? jak to masz pęknięte to na moje kibel |
_________________ Moje Coupe
Części do sam osobowych i ciężarowych
Inter Cars S.A. |
|
|
|
|
qubaxxx
BMW: e36
Imię: marcin
Silnik: 2.0 150km
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 15 Sty 2013 Posty: 83 Skąd: Turek
|
Wysłany: 22-05-13, 22:08
|
|
|
no dokladnie tak jak piszesz bo nie wiedzialem jak to sie nazywa. takze twoim zdaniem kibel ? no to co teraz z niego wydlubac zeby dobrze dostac na zlomie ? |
|
|
|
|
Karolo
BMW: E36
Silnik: M50B30T
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 153 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 23-05-13, 00:36
|
|
|
Ogólnie o szperach nie ma za dużo wiadomości. Ja od jakiegoś czasu siedzę w temacie z racji tego, że w obu autach mam te mechanizmy i nie domagały - oba (mała z is-a i średnia z 325i) chodzą już jak trzeba po generalnych remontach. Temat jest o typie 168 więc wygląda to tak:
Ukręcający się czop to 90% przypadków w małej głowie. Robiłem remont swojej szpery 3,45 w małej głowie z e36 i też był uwalony. Nie ma opcji żeby to kupić w dobrym stanie, można to tylko dorobić. Oto winowajca dorobiony przeze mnie ze stali ulepszanej i wzmocniony w newralgicznym miejscu.
Wymieniłem sobie też tarczki cierne i przekładki a przylgnie koszyków rampowych poszły na szlif.
Poprawne wymycie całego dyfra z opiłków, odłamków, ustawienie luzów międzyzębnych, napięć łożysk (nie mogą być za ciasno bo się będą zużywać, grzać i nie mogą być za luźno), zalanie nowym olejem Castrola LSD daje mega efekt.
Dorobiony czop jest minimalnie wyższy co zapewnia spięcie na poziomie około 3x procent. Jak ktoś ma problem ze szperą w małej głowie mogę pomóc zrobić na tip top. Niestety 90% to szmelce, ukręcają się w tym samym miejscu i robi się syf. Jedyna opcja to wyszykować sobie cały mechanizm od A do Z, tylko to da odpowiedni efekt a WARTO
Dyfer w małej głowie idzie z dwoma koszami szper 4280 i 4180, różnią się nieco płytkami, satelitami i koszykami rampowymi w środku. |
|
|
|
|
wito_86
BMW: E36 ///M52B28
Imię: Witek
Silnik: Benzyna
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 7 razy Wiek: 38 Dołączył: 19 Lut 2013 Posty: 1136 Skąd: Kamienna Góra
|
Wysłany: 23-05-13, 23:09
|
|
|
jestem na kupnie i chetnie poczytam A powiedz mi jak finasowo wyglada taka operacja? Tzn ile chcialbys za taki remont mostu? Ja bym Ci wyslal ale duza glowe (niemam jej trzeba kupic) do 2,8 a Ty moglbys wykonac taka renowacje? |
_________________ "Sadzic Palic Zalegalizowac..."
Sprawdz moja niunie-> http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29147 |
|
|
|
|
Karolo
BMW: E36
Silnik: M50B30T
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 153 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 24-05-13, 12:02
|
|
|
Kiepsko stoje z czasem, swój składałem z tydzień wieczorami. Ale jakby ktoś miał trochę miejsca i samozaparcia to pomogę, podpowiem, wyśle schematy, pomogę załatwić graty do renowacji. |
|
|
|
|
kretfr
BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 347 Skąd: Warszawa / Mława
|
Wysłany: 24-05-13, 12:36
|
|
|
Jaki koszt tego czopa do małej głowy?
Mam dużą głowę, ale chciałbym coś krótszego i rozważam przejście na małą. |
_________________ Moje 325 |
|
|
|
|
|