1.8 na 1.8 is |
Autor |
Wiadomość |
losiu
BMW: e36 318
Imię: pawel
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 152 Skąd: garwolin
|
Wysłany: 10-02-08, 15:07 1.8 na 1.8 is
|
|
|
mam silnik 1.8 zastanawiam sie czy da rade zamienic na is co trzeba zmienic czi komputer moze zostac stary i osprzet? |
_________________ pawel |
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 10-02-08, 15:22
|
|
|
Napewno masz dużo mniej wymiany niż wsadzałbyś np 2.5
Zawieszenie, układ hamulcowy zostaje, alternator, rozrusznik, skrzynia, sprzęgło, most, nie będzie problemu jak zostawisz. Do wymiany komp to na pewno. Taki swap to dobry pomysł bo mało roboty a silniczek jest dużo fajniejszy
Jak masz finanse i chęci to się bierz za to |
_________________
|
|
|
|
|
Don.Wojciech
BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 490 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-02-08, 18:24
|
|
|
nie jest wcale tak kolorowo. hamulce do wymiany, bo przy seryjnych 140 kucach bębny z tyłu i nie wentylowane tarcze z przodu to troch za mało :/ co do zawieszenia to mój is ma takie jak 6 parowce wiec nie wiem czy tez nie trzeba by było zmienić, tłumik oczywiście do wymiany. jedyny plus to taki ze nie trzeba wymieniać zegarów i przekładać akumulatora( ale trzeba kupić nowy 64 ah).
yeahman na pisałeś ze most zostaje, a guzik prawda do 318 ma małą głowę a IS ( przynajmniej m 44) ma dużą. niby przełożenie podobne bo m44 ma 3,38 m42 ma 3,45 a 318i ma 3,45 ale uważam ze może sie ukręcić przy dynamiczniej jeździe.
aha i co do alternatora, tez trzeba zmienić bo IS ma większej mocy alternator i mogły by być problemy, w końcu cały czas na światłach trzeba jeździć.
moim zdaniem jeżeli już zmieniać to b25, b28 bo roboty nie jest dużo więcej, a mocy tak :] |
_________________ Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
|
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 10-02-08, 18:29
|
|
|
Etam. Moim zdaniem hamulcy na tarcze z tyłu wymieniać nie trzeba. Z przodu wentylowane czasem już były przy M40. Most też sądze że od tych 25KM więcej się nie ukręci. Co do głowy to zależy właśnie jaka wersja motoru. Przy wstawianiu czipa, dolotu, wydechu wymienia ktoś most Nikt
W zasadzie alternator to faktycznie może nie dać rady. Ale można spróbować pojeździć. JAk zaczną się problemy z prądem to wtedy bym wymieniał. |
_________________
|
|
|
|
|
Don.Wojciech
BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 490 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-02-08, 18:39
|
|
|
już nawet pomijając te hamulce ( chodź z jakiegoś powodu w bmw ładowali mocne hamulce do is;ów) to roboty jest co nie miara, wiec ja bym sie zabierał na swamp na b 28
po za tym te dodatkowe konie z is znudzą sie po miesiącu, i wtedy trzeba będzie myśleć o turbo albo kolejnym swampie wiec może już lepiej od razu na coś konkretnego :]
No chyba ze jesteś mocno napalony na IS, tak jak ja. I będziesz wyciskał z niego siódme poty ab było trochę więcej koników yeahman coś wie na temat mojego is;a i jego jazdy :] w końcu ustawiał sie ze mną aha i zapomniałem o jeszcze jednej przewadze is nad b 28/25...spalania |
_________________ Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
|
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 10-02-08, 18:45
|
|
|
No tu przyznam że IS jak chce i się nim zajmie to potrafi dać popalić a w odróżnieniu od np M52B25 ma dużo mniejsze spalanie |
_________________
|
|
|
|
|
ac_schnitzer
M54B25TU
BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 470 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10-02-08, 19:21
|
|
|
ja mam kompakta 318ti i z przodu mam fabryczne niewentylowane tarcze, ale za to z tylu tez sa tarcze |
|
|
|
|
Don.Wojciech
BMW: czarnula coupe :D
Imię: Wojtek/Kamil jak kto woli
Pomógł: 15 razy Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 490 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-02-08, 20:44
|
|
|
compakt dużo lżejszy w qp są z przodu wentylowane z tyłu pojedyncze. |
_________________ Nie dziękuj, kliknij pomógł!! zdjęcia mojej ślicznej
___________________________________________________________
Ejj Boże na motorze weź mnie, a może po hardcorze byle nie we śnie
|
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 10-02-08, 21:58
|
|
|
Is zamiat M40 to bym się nawet nie bawił w zmianę zawieszenia czy hamulców!
Te parę koników więcej napewno nie nadwyręży tak tych układów!
Faktem jest że zabierając się za swapowanie lepiej jest machnąć R6! Tylko jest jedno ale! Taniej wyniesie zmiana beemki niż swapowanie! Nie dość że zabawa przy tym to i koszta! Przelicz to sobie jakbyś sprzedał beemkę i dołożył swapa jaką miał byś R6! |
_________________ BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
|
|
|
|
|
losiu
BMW: e36 318
Imię: pawel
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 152 Skąd: garwolin
|
Wysłany: 11-02-08, 18:53
|
|
|
z hamulcami nie ma problemu z przodu mam sportowe a tyl tarczo bebny zawias i tak do wymiany sprezyny z tym tez by problemu nie bedzie tylko meczy mnie to czy taam w elektryce duzo roboty jest a ogolni silnik w idealnym stanie to bym za 600, 700 zl dostal |
_________________ pawel |
|
|
|
|
patryk w-wa
BMW: E39
Imię: Patryk
Silnik: M62TUB44
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 4 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 189 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-02-08, 22:02
|
|
|
Ja zmienialem z 1,6 na is-a i wszystko zostawilem tzn. skrzynia wal most i nic sie nie dzieje a zrobilem juz ok 60 tys. Hamulcy nie ruszalem kupilem tylko dobre tarcze i klocki. |
|
|
|
|
losiu
BMW: e36 318
Imię: pawel
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 152 Skąd: garwolin
|
Wysłany: 11-02-08, 22:07
|
|
|
a komputer normalnie pasowal od isa nie trzeba bylo nic wiecej przerabiac?
[ Dodano: Sro Lut 13, 08 18:41 ]
ok dzieki za rady mysle ze niedlugo sie wezme za ten silniczek z tego co wiem i uslyszalem to nie beda to wielkie koszty |
_________________ pawel |
|
|
|
|
Enzo
BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 2448 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 12-04-08, 16:50
|
|
|
losiu napisał/a: | a komputer normalnie pasowal od isa nie trzeba bylo nic wiecej przerabiac?
[ Dodano: Sro Lut 13, 08 18:41 ]
ok dzieki za rady mysle ze niedlugo sie wezme za ten silniczek z tego co wiem i uslyszalem to nie beda to wielkie koszty |
Uwierz ze beda, ja swapowalem i ksozt yzwiekszyly sie i tak i to wcale nie malo ,choc mialem wszytsko |
_________________ rev |
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
|