Pomoc w regulacji instalacji LPG |
Autor |
Wiadomość |
Przemo031
BMW: E 36 SEDAN
Silnik: m40b16
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 20 Maj 2013 Posty: 34 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 08-06-13, 23:16 Pomoc w regulacji instalacji LPG
|
|
|
Witam
szukam osoby ktora jest w stanie wytlumaczyc regulacje gazu sekwencyjnego... pokrywanie map itp
Jezeli ktos takie sie znajdze to opisze moj problem |
|
|
|
|
Mate08
Nowy User - Witamy ;)
BMW: 320i e36
Imię: Mateusz
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 28 Lip 2012 Posty: 4 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 08-06-13, 23:32
|
|
|
co to za instalacja? stag? |
|
|
|
|
Energy
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 456 Skąd: M-c Podl
|
Wysłany: 09-06-13, 12:45
|
|
|
Opisz swój problem, postaram się pomóc. |
|
|
|
|
dovii
BMW: E36
Imię: Dominik
Silnik: 318is
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Cze 2012 Posty: 68 Skąd: 3city
|
Wysłany: 09-06-13, 18:08
|
|
|
mój problem jest z innej beczki a nie chcę zakładać nowego tematu. Mam problem z gazem sekwencyjnym, tzn gdy jadę i wpadam w dziurę, zaczyna mi świrować gaz tzn przełącza to na gaz to na benzyne. Zaczyna mrygac kontrolka od gazu i pokazuje pelny zbiornik, a za chwile pusty, po chwili polowe lub 3/4 i tak w kółko.. o co może chodzić?? Sterownik to stag 300 a reszta tomasetto. wtryski czerwone valteki |
_________________ Narzędzia Stanley -> PW |
|
|
|
|
Energy
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 456 Skąd: M-c Podl
|
Wysłany: 09-06-13, 19:23
|
|
|
Może być uszkodzony wielozawór w butli. Ale ja obstawiam czujnik ciśnienia gazu (mapsensor), lub któryś z elektrozaworów.
Rada nr. 1 - sprawdź wsówki przy elektrozaworach. Któraś z końcówek może spadać i na dołku traci zasilanie elektrozawór. Mapsensor także jest czuły i gdy jest uszkodzony, może na dołkach szwankować. Na ostatnim miejscu jest wielozawór w butli. |
|
|
|
|
przemardi_
Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 250 Skąd: Miękinia
|
Wysłany: 09-06-13, 21:40
|
|
|
diagnoza i u gaziarza włącznie z wpieciem się do sterownika i sprawdzeniem błędów instalacji to koszt 30zł. Jest sens się denerwować i cały dzień spędzać na diagnozowaniu ? |
_________________ Cos sie dzieje |
|
|
|
|
Przemo031
BMW: E 36 SEDAN
Silnik: m40b16
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 20 Maj 2013 Posty: 34 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 10-06-13, 14:40
|
|
|
A wiec tak postaram sie jakos opisac moj podow dla ktorego zalozylem tego posta
Instalacja ESGI 2 (sekwencja)
Mam problem z regulacja tej oto instalacji... wychodzi mi za bogato na gazie
roznica czasow wtrysku LPG jest o 1 do 1,5 ms wieksza niz na PB jak mnoznik sciagne troszke na du to auto ma mula... mnoznik jest od 1,3 do 1,0 wiec z tego co sie dowiedzialem jest to idealnie
Mam ta instalacja w swoim drugim aucie i jedyne co zobaczylem to w tamtym aucie chodza 2 sondy a u mnie jedna nie chodzi ( w programie )
A reguluje je dlatego ze jak jade na pb to czy tam w podloge pedal czy jak tylko chce to auto jedzie i nic nie szaprie, a na LPG jest problem szaprania i braku mocy powyzej 4 tys ( spada ostro cisnienie ) reduktor nie pamietam nazwy ale jest do 110 KW (150KM) i instalacja jest prawie nowa bo ma 1,5 roku i przebieg 12 tys km.
Nie wiem czy dobrze to wyjasnilem ale czekam na jakies info bo juz mam dosc tego 2 tyg walcze z programem i nic... bylem w serwisie to tez rece rozkladaja... zdjec narazie nie mam ale mysle ze jest to w miare zrozumiale dla kogos kto zna temat
Dzwina sprawa jeszcze jest w ustawianiu cisnienia na parowniku... max jakie pokazuje program to 1,15 bara... i dalej przeskakuje juz sruba tak jakby o jeden zwoj i poazuje 1,07-1,08 |
|
|
|
|
Energy
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 456 Skąd: M-c Podl
|
Wysłany: 10-06-13, 17:30
|
|
|
Problem może dotyczyć przytkanego filtra fazy ciekłej, lub elektrozaworu (przed reduktorem). Czasami podróbki filtrów robią blokadę. Wyjmij na chwilę filtr fazy ciekłej i wtedy sprawdź ciśnienie. Postaraj się doprowadzić wszystko do porządku, na tyle, żeby uzyskać na biegu jałowym stabilne 1,4 bar. To da Ci gwarancję, że przy porządnym butowaniu, ciśnienie spadnie maksymalnie do 1 bara. Wtedy dopiero zaczniemy zabawę w adaptację i tworzenie map. Czasami po roku czasu, reduktor szlag trafia, jak się okaże że filtr, ani żadne elektrozawory nie szwankują, to trzeba sprawdzić reduktor. Co do tworzenia konkretnych map, trzeba będzie ustabilizować ciśnienie i wymodelować wzorzec, śmigając na benzynie nawet kilka dni. Wtedy będziemy mieli model wzbogaceń mieszanki dla poszczególnych wartości obrotów i będzie można pokombinować ze wzbogaceniami mieszanki w wyższych partiach obrotów. |
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 10-06-13, 17:47
|
|
|
Najprędzej reduktor zdycha. Ale filtr możesz sprawdzić.
dovii, sprawdź kable pod autem. |
_________________
|
|
|
|
|
dovii
BMW: E36
Imię: Dominik
Silnik: 318is
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Cze 2012 Posty: 68 Skąd: 3city
|
Wysłany: 10-06-13, 18:39
|
|
|
dzieki panowie za pomoc. Problem banalny.. źle dokręcony "+" od zasilania sterownika. Na wybojach go rozlączało.. |
_________________ Narzędzia Stanley -> PW |
|
|
|
|
Przemo031
BMW: E 36 SEDAN
Silnik: m40b16
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 20 Maj 2013 Posty: 34 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 11-06-13, 00:21
|
|
|
filtr wymianielem ostatnio na wlasnie jakis dziwny... znaczy sie podobny do tego co byl ale jednak to nie to samo... zaloze ten stary albo wyciagne go na chwile i sprawdze... narazie mam ustawione cisnienie 1,01-1,03 w takich granicach i ustawilem ze mapy sie prawie pokrywaja lekko bogato jest na gazie i wszystko bylo by fajnie gdyby nie mnoznik... zaczynajacy sie od 0,9 a przy ok 15 ms jest 0,7... wiec ze zaczynac siepowinien od ok 1,2-1,3 a konczyc na 1.
Jutro popatrze ten filtr i zobaczymy co da sie zrobic... |
|
|
|
|
Energy
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 456 Skąd: M-c Podl
|
Wysłany: 11-06-13, 17:29
|
|
|
Przemo, Twoim największym problemem jest sterownik LPG. Ten sterownik jest tak miernych lotów, że praktycznie nie pozwala na swobodne modelowanie wzbogaceń mieszanki w określonych zakresach obrotów. Sądzę że ciężko będzie osiągnąć taki model wtrysku gazu, żeby pokrywał się w stu procentach z benzyną. W KME Diego/ Diego LS, w Sagu 300, nawet w Solaris-ie i innych średniej klasy sterownikach, masz około sześciu zakresów obrotów silnika w których możesz swobodnie ustawić wzbogacenie/zubożenie mieszanki, wedle potrzeb. Ten sterownik który posiadasz, pozwala na ustawienie mapy w systemie: "aby polska nie zginęła". Wiele nie zwojujesz. Ale ciśnienie na reduktorze powinno się dać śmiało nawet na 1,7 bara ustawić, coś go dławi. Choć na bogatą mieszankę w górze mapy, nie ma wpływu. Prędzej by było zbyt ubogo. Choć przy takim ustawieniu (1,01bar), przy mocnym bucie mogą być znaczne chwilowe spadki ciśnienia. |
|
|
|
|
Przemo031
BMW: E 36 SEDAN
Silnik: m40b16
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 20 Maj 2013 Posty: 34 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 11-06-13, 19:37
|
|
|
Dzis pomajsterkowalem... i bez filtra tez cisnienie max to 1,13 bara... a ten sam reguktor w innym aucie bije do 1,5
Udalo mi sie ustawic ze przy bucie na pierwszym biegu nie przerywa lecz wbijam 2 bieg i juz lipa brak mocy... jak jade np na 5 i dam pedal w podloge to nie szarpie nic...
Mnoznik mam od 0,9 do 0,7 i to tez taki modelowany przezemnie... adaptacja daje od 1,4 do 1,0 lecz wtedy auto nie jedzie... i nawet czasami gasnie...
Nie mam pojecia czemu mam tak male cisnienie... i obawiam sie ze szarpanie jest tym spowodowane
Na jakiej zasadzie dziala reduktor? co go moze jeszcze dlawic |
|
|
|
|
Energy
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 456 Skąd: M-c Podl
|
Wysłany: 12-06-13, 07:24
|
|
|
Sprawdź elektrozawory i wężyk pod autem. Może być coś zasyfione w wielozaworze, lub zagięta rurka. Często też, źle (za mocno) zaciśnięta baryłka na wężyku robi zator. |
|
|
|
|
Przemo031
BMW: E 36 SEDAN
Silnik: m40b16
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 20 Maj 2013 Posty: 34 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 12-06-13, 13:18
|
|
|
elektrozawory z tego co sie orientuje to otwieraja i zamykaja przeplyw gazu... i jak jest mozliwe ze na nich cos muli jakby elektrozawor nie dzialal to by auta na lpg nie chodzilo...
Musze cos poszukac ale nie mam pojecia... weze wygladaja zdrowo zreszta to nowa instalacja... |
|
|
|
|
|