Zamknięty przez: ikarus 10-08-13, 19:36 |
M52B28 problem z sondami oraz ECU = potężne spalanie |
Autor |
Wiadomość |
ikarus
BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 6648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-08-13, 10:16
|
|
|
ecu = sterownik silnika ( zaprogramowana jest w nim mapa,korekty,dawki,stosunek masy powietrza do paliwa i w choooy innych parametrów ) to nie wahacz ,ze se mozna kupić ot tak,w pierwszym lepszym sklepie z motogadzetami a koszta duuuuuuuuużo wyższe niż choinka o zapachu kokosowym do malucha... faktycznie,myslenie masz proste jak droga krajowa z kielc do krakowa |
|
|
|
|
marcinnnn
BMW: E46 coupe
Imię: marcin
Silnik: M52TUB28
Pomógł: 2 razy Wiek: 46 Dołączył: 30 Cze 2013 Posty: 245 Skąd: FrankfurtAmMain
|
Wysłany: 09-08-13, 10:36
|
|
|
Niewazne jakie myslenie,wiem jedno ,ze pojechlbym do kogos kto to potrafi zrobic a nie pogarszac sytuacje grzebaniem ktore nie daje zadnego efektu,pewnie swap byl niezbyt dobrze zrobiony skoro takie cos sie dzieje |
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 09-08-13, 11:35
|
|
|
marcinnnn, skończ już
Jesteśmy na etapie oczekiwania na podmiankę ecu, jak to nic nie da to będziemy dalej bić pianę |
_________________
|
|
|
|
|
marcinnnn
BMW: E46 coupe
Imię: marcin
Silnik: M52TUB28
Pomógł: 2 razy Wiek: 46 Dołączył: 30 Cze 2013 Posty: 245 Skąd: FrankfurtAmMain
|
Wysłany: 09-08-13, 12:44
|
|
|
Koncze ale dla mnie to paranoja zeby tyle czasu naprawiac taka p|erdole,zadzwonilem do serwisu ,zapytalem i powiedziano mi zeby przyjechac to ten problem rozwioza w ciagu jednego dnia ,wiec panowie fachowcy nie osmieszajcie sie z tym tyle czasu ,bo ta naprawa trwa jak moda na sukces odcinek 5578 |
Ostatnio zmieniony przez vmasher 09-08-13, 17:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
Wysłany: 09-08-13, 17:37
|
|
|
spinaczo napisał/a: | Jesteśmy na etapie oczekiwania na podmiankę ecu, jak to nic nie da to będziemy dalej bić pianę |
właśnie jestem po podmiance sterownika no i potwierdziły się moje przypuszczenia co do ECU
na innym ECU od razu połączyłem się z sondami no i oczywiście sondy padnięte (działają tylko grzałki)
więc czeka mnie wymiana sond i sterownika
marcinnnn napisał/a: | Niewazne jakie myslenie,wiem jedno ,ze pojechlbym do kogos kto to potrafi zrobic a nie pogarszac sytuacje grzebaniem ktore nie daje zadnego efektu |
dokładnie zgadzam się z Tobą w 100% - po co grzebać bez sensu jak grzebanie nic nie daje
marcinnnn napisał/a: | zadzwonilem do serwisu ,zapytalem i powiedziano mi zeby przyjechac to ten problem rozwioza w ciagu jednego dnia |
to się chwali - serwisy też muszą z czegoś się utrzymywać
marcinnnn napisał/a: | pewnie swap byl niezbyt dobrze zrobiony skoro takie cos sie dzieje |
dokładnie kable na skrętkę poskręcane, plusy dotykają do karoserii, ECU wisi w nadkolu na trytytkach
marcinnnn idź chłopie ze swoimi problemami na ŻAL.PL
ikarus napisał/a: | myslenie masz proste jak droga krajowa z kielc do krakowa | padłem
dzięki wszystkim za podpowiedzi i chęć pomocy |
_________________
Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp
film z E30
VMASHER GARAGE |
Ostatnio zmieniony przez ikarus 09-08-13, 18:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 09-08-13, 18:54
|
|
|
vmasher, no i super.
Aha, warto byłoby przylukać dlaczego korekta długoterminowa w tym sterowniku jest tak duża, możliwe, że auto dawca też ma jakiś problem.
P.S. No rzeczywiście długo naprawiał... 4 dni |
_________________
|
|
|
|
|
marcinnnn
BMW: E46 coupe
Imię: marcin
Silnik: M52TUB28
Pomógł: 2 razy Wiek: 46 Dołączył: 30 Cze 2013 Posty: 245 Skąd: FrankfurtAmMain
|
Wysłany: 09-08-13, 19:04
|
|
|
spinaczo napisał/a: | vmasher, no i super.
Aha, warto byłoby przylukać dlaczego korekta długoterminowa w tym sterowniku jest tak duża, możliwe, że auto dawca też ma jakiś problem.
P.S. No rzeczywiście długo naprawiał... 4 dni |
A serwis zrobilby w jeden dzien,ja osobiscie pojechalbym i zaplacilbym i nie pisze tego zlosliwie,tylko dla mnie szkoda czasu i paliwa a chwale sobie jak mi zrobi ktos konkretnie i mam na to papier. |
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 09-08-13, 19:10
|
|
|
"Ja osobiście" wolę sam pogrzebać, dla mnie to część pasji do tych aut.
Inną sprawą jest to, że interes serwisu nie jest zbieżny z interesem klienta, w związku z czym praktycznie zawsze przepłacisz.
No i jaki byś w tym przypadku dostał papier? Wstawiliby nowy sterownik silnika z ASO z gwarancją ? |
_________________
|
|
|
|
|
marcinnnn
BMW: E46 coupe
Imię: marcin
Silnik: M52TUB28
Pomógł: 2 razy Wiek: 46 Dołączył: 30 Cze 2013 Posty: 245 Skąd: FrankfurtAmMain
|
Wysłany: 09-08-13, 20:12
|
|
|
jezdzilem kiedys od jednego do drugiego i placilem za podpiecie do kompa raz 50 raz 80 raz 100 to kasowanie jakiegos bledu to wymiana czujnika i tak wydalem ponad 6 stow i nic .po przyjezdzie do niemiec pojechalem do serwisu i za pierwszym razem sprawa zostala zalatwiona i kosztowala mnie 80 euro a zalatwili to w 30 minut wiec mam daleko w d pana henia ze swoim laptopkiem i marnym programem jak gosc podpial do siebie i po moze minucie diagnoza i naprawa.
Dlatego w polsce sa takie ulepy jakie sa bo kazdy grzebie sam ,wie czy nie wie co zrobic ale grzebie stuka puka,a pozniej takie umeczone auto na zamiennikach sprzedaje i leci do niemiec po auto serwisowane ,ciekawe dlaczego nie kupi polepionego przez pana henia w pl tylko woli serwisowane przez helmuta?
Dodam jeszcze ze na moje pytanie diagnosta odpowiedzial ze sprzet na koleczkach do diagnozy ktora mi postawil kosztuje 20 tys euro i wiem ze pan henio nie ma takiej technologi |
Ostatnio zmieniony przez vmasher 09-08-13, 20:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ikarus
BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 6648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-08-13, 21:19
|
|
|
vmasher, fajnie,ze helga wróciła do żywych,aczkolwiek szkoda,ze sam sobie dałeś rade |
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 10-08-13, 09:29
|
|
|
marcinnnn, bo E30 i silnik z E36 to taka technologia, że tylko super kosmiczny serwis z Niemiec umie to naprawiać. Za sterownik wraz z EWSem w serwisie zapłacił by według Reaaloem 1000E, dodaj koszt roboczogodziny, która zapewne będzie olbrzymia, bo żaden serwis w nie będzie sobie radził z wiązką przerobioną pod Swapa, Tam pracują same głąby, którzy ledwo wyszli ze szkoły samochodówki się uczą pod okiem Szefa serwisu, który każe wymieniac im części metodą prób i błędów. Jedynym ich plusem jest, to że mają dostęp do fachowym pomocy i instrukcji. Jeżeli serwis poradziłby sobie z tym problemem w co wątpię, Vmascher wyszedł by z rachunkiem minimum 8000zł. I jeśli by nawet naprawili w jeden dień to jednak wolał bym poczekać jeszcze te 3 dni i zrobić sobie w takich kosztach jak to zrobił Vmascher. Portfel pełny i kolejne doświadczenie zdobyte. Auto działa i nie ma kredytu w Prowidencie. |
_________________ BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
Wysłany: 10-08-13, 18:49
|
|
|
lolejko napisał/a: | marcinnnn, bo E30 i silnik z E36 to taka technologia, że tylko super kosmiczny serwis z Niemiec umie to naprawiać. Za sterownik wraz z EWSem w serwisie zapłacił by według Reaaloem 1000E, dodaj koszt roboczogodziny, która zapewne będzie olbrzymia, bo żaden serwis w nie będzie sobie radził z wiązką przerobioną pod Swapa, Tam pracują same głąby, którzy ledwo wyszli ze szkoły samochodówki się uczą pod okiem Szefa serwisu, który każe wymieniac im części metodą prób i błędów. Jedynym ich plusem jest, to że mają dostęp do fachowym pomocy i instrukcji. Jeżeli serwis poradziłby sobie z tym problemem w co wątpię, Vmascher wyszedł by z rachunkiem minimum 8000zł. I jeśli by nawet naprawili w jeden dień to jednak wolał bym poczekać jeszcze te 3 dni i zrobić sobie w takich kosztach jak to zrobił Vmascher. Portfel pełny i kolejne doświadczenie zdobyte. Auto działa i nie ma kredytu w Prowidencie. |
kolega pisął w innym temacie że będzie robił swapa z A.I.E. Group
dziwi mnie że nie odstawi auta do ASO w DE i że nie wkłada nowego silnika
szkoda słów
ikarus napisał/a: | vmasher, fajnie,ze helga wróciła do żywych,aczkolwiek szkoda,ze sam sobie dałeś rade |
Iki także bardzo się cieszę i zarazem jest mi bardzo przykro |
_________________
Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp
film z E30
VMASHER GARAGE |
|
|
|
|
ikarus
BMW: e46 320iA
Imię: Marek
Silnik: m54b22
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 128 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 6648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-08-13, 19:36
|
|
|
problem rozwązany , fachowiec z niemiec jest na urlopie no to close |
|
|
|
|
|