Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawór butli LPG
Autor Wiadomość
power223 



BMW: e36
Imię: Paweł
Silnik: 1.8is
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 79
Skąd: Kraków
  Wysłany: 20-10-13, 13:45   Zawór butli LPG

Siemanko :D
Wczoraj popołudniu odpaliłem swoją bawarke, przejechałem kilka km silnik złapał temperaturę i przy przełączaniu na gaz zdławiło silnik i włączyła się z powrotem benzyna z pikaniem oznaczającym brak gazu. Pogłówkowałem i wymyśliłem że mógł się zaciąć zawór w butli, przywaliłem młotkiem i eureka :P Jednak wieczorem znowu ten sam problem się pojawił, i nie pomaga już przygrzmocenie niczym. Intalacja sekwencyjna, zawór Tomasetto. Przy przełączaniu na gaz słychać normalne stukniecie w zaworze. Jak wygląda sytuacja, co tam się dokładnie zacina, czy da się to naprawić czy tylko wymiana zaworu? Czy trzeba spuszczać gaz (zatankowałem do pełna i głupio żeby się zmarnowało). W instalacjach lpg jestem zielony więc proszę o wyrozumiałość :P
_________________
Albo bokiem, albo wca... tfu. Na kole ;P
 
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 20-10-13, 15:03   

Pierw odkręć cewkę. następnie zakręć zawór ręczny na butli i odkręć kluczem 17 trzpień elektrozaworu (to długie na czym siedzi cewka) zleci odrobinę lpg, w środku masz tłoczek ze sprężynką, wyjmij to i skręć wszystko do kupy. Jeśli instalacja ożyje i problem nie będzie wracał to masz przyczynę i wtedy będziemy radzić dalej.
_________________
 
 
 
power223 



BMW: e36
Imię: Paweł
Silnik: 1.8is
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 79
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-10-13, 16:48   

Zrobiłem tak jak mówiłeś jednak nic się nie zmieniło, dalej gazu nie podaje ;/
_________________
Albo bokiem, albo wca... tfu. Na kole ;P
 
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 20-10-13, 17:15   

Tego czy podaje nie wiesz. Pukanie młotkiem prawdopodobnie było tylko zbiegiem okoliczności. Pewnie gaz jest podawany a przyczyna przełączania leży gdzieś indziej.

Pod maską masz drugi elektrozawór. On też może blokować. Gdybyś dał jakieś zdjęcia, można by podpowiedzieć jak zdiagnozować usterkę najłatwiej albo chociaż ograniczyć możliwe przyczyny.

Generalnie należałoby pierw sprawdzić czy LPG dociera ze zbiornika na przód skoro masz podejrzenia, że tego brakuje. Odkręcając przewód od reduktora i wciskając guzik na centralce aby otworzyć elektrozawory. Cyknie i powinien lecieć gaz pod sporym ciśnieniem.
_________________
 
 
 
power223 



BMW: e36
Imię: Paweł
Silnik: 1.8is
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 79
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-10-13, 17:23   

Chodzi Ci o przewód idący z reduktora do wtrysków żeby jego zdjąć? Zaraz dam zdjęcia ;)


Edit:
_________________
Albo bokiem, albo wca... tfu. Na kole ;P
 
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 20-10-13, 23:07   

Masz odkręcić przewód miedziany idący od butli do elektrozaworu przy reduktorze. Na zdjęciu jest zasłonięty przez gumowy przewód. Swoją drogą fajną masz instalkę :D
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 21-10-13, 00:16   

Ło ho ho ho. na upartego możesz odkręcić filtr fazy ciekłej, ten nad reduktorem i wykonać taki test.
_________________
 
 
 
power223 



BMW: e36
Imię: Paweł
Silnik: 1.8is
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 79
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-10-13, 16:12   

Sprawdziłem tak jak radziliście, gaz do filtra dochodził jednak dalej nie puszczał go drugi elektrozawór ten niebieski ;) Po wymianie cewki wszystko wróciło do normy :yeah: Tylko nowa strasznie się grzeje wręcz parzy, czy to normalne?

Jak już jesteśmy na temacie gazu mam jeszcze jeden problem, na przycisku od centralki nie pokazuje mi wskaźnik napełnienia butli niczego żadna dioda się nie świeci. W zaworze głównym w butli wskaźnik działa prawidłowo. W sumie nie przeszkadza mi to ale skoro już jest to fajnie by było jakby działało :P Przy wskaźniku jest coś jakby jakaś sonda nad wskazówką, wychodzą z niej dwa kable, jeden do przodu samochodu a drugi do masy. Teraz jeżeli odłączę ten kabel lub zepnę do z masą powinny się zaświecić wszystkie diody?

MIKUr1, Co miałeś na myśli pisząc że fajna instalka, iriona haha? :D
_________________
Albo bokiem, albo wca... tfu. Na kole ;P
 
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 21-10-13, 17:53   

power223, absolutnie nie. Instalka jest na prawdę TOP. Cewki się grzeją, ale jak parzy to chyba jednak trochę za bardzo. Jeśli chodzi o wskaźnik to teoretycznie te z masą przy zaworze wskazują tylko rezerwę.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
power223 



BMW: e36
Imię: Paweł
Silnik: 1.8is
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 79
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-10-13, 18:18   

Dużo o niej nie wiem, wiem że centralka jest PRINSA, wtryski KEIHIN. Ogólnie do tej pory nie sprawiała problemów ;) Cewka jak się ją dotknie to jest gorąca i po chwili parzy. Jak znowu padnie gaz to będę widział do czego najpierw zajrzeć ;) Na tył auta do butli idą 3 kable, 2 do cewki i jeden właśnie do tego czegoś co nawet nie wiem jak to się nazywa :haha: Na centralce mam chyba z 6 diod i chciałbym to naprawić. Daje foto jak to wygląda dokładnie ;)
_________________
Albo bokiem, albo wca... tfu. Na kole ;P
 
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 21-10-13, 18:51   

Wygląda na to, że to auto kiedyś miało gaz I lub II generacji, lub ewentualnie została założona używana butla. Wskaźnik jest typowy dla centralek STAG2W i pochodnych. Ten czujnik jest w stanie wskazać tylko rezerwę. Wydaje mi się, że centralka w Prinsie powinna współpracować z czujnikiem WPG2 od AC. Trzeba go tylko zamontować, przeciągnąć kabel pod podłogą, podłączyć do instalacji i ustawić w programie.

Przykładowa aukcja:
http://allegro.pl/152-sen...3594298250.html
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 15