M52 i koło jednomasowe |
Autor |
Wiadomość |
kretfr
BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 347 Skąd: Warszawa / Mława
|
Wysłany: 05-11-13, 20:57
|
|
|
Jak za słabe, to niech wzmocni docisk i tarczę. |
_________________ Moje 325 |
|
|
|
|
Karolo
BMW: E36
Silnik: M50B30T
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 153 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 06-11-13, 00:58
|
|
|
Sęk w tym, żeby nie robić wzmacnianego docisku dopóki da się to zrobić prościej bez kombinacji. Wzmocniony docisk chodzi ciężko, fajnie się mówi, zrób - każdemu kto tak mówił dawałem się przejechać m30b35 z podwójnym dociskiem na spieku od Radzika, 5-6 ruszeń z miejsca i osoba niewprawiona czuje już dość mocno nogę. |
_________________ FB FTWL Motorsport |
|
|
|
|
kretfr
BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 347 Skąd: Warszawa / Mława
|
Wysłany: 06-11-13, 07:19
|
|
|
To prawda. Z tego co slyszalem / czytalem, to 228mm daje rade w n/a. Grand z krakowa ma strokera, a jezdzi na jednomasie 228mm, kumpla M50B25 z krotkim dyfrem i 228mm tez daje rade. Fakt, ze u mnie zaczyna sie seryjne sprzeglo poddawac, ale to kwestia zurzycia. W przyszlum tygodniu laduje nowy zestaw i bedzie si.
Jesli ktos ma pare stowek wiecej, to oczywiscie roztoczenie na 240mm popieram. |
_________________ Moje 325 |
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
kretfr
BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 347 Skąd: Warszawa / Mława
|
Wysłany: 06-11-13, 12:14
|
|
|
W przyszłym tygodniu założę, poupalam i gdyby zaczęło się ślizgać, to dam znać na forum. |
_________________ Moje 325 |
|
|
|
|
Enzo
BMW: 528i E39
Imię: Tomasz
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 2448 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 15-11-13, 19:53
|
|
|
Panowie a spzreglo pod jenomas musi byc ze sprezynkami czy bez.
Czy to obojetne i na co te sprezynki maja wplyw.
Widze ze bez sprezynek jest o wiele tansze
http://atmil.pl/sprzeglo-...-e39-p-685.html |
_________________ rev |
|
|
|
|
elmo0104
BMW: e36 328T coupe
Imię: Piotr
Silnik: M50
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 24 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 400 Skąd: Łódź/ Zduńska Wola
|
Wysłany: 15-11-13, 19:59
|
|
|
Producenci stosują sprężyny albo w dwumasie albo w tarczy. Jeśli masz dwumasę to tarcza bez sprężyn. Jeśli koło jednomasowe to tarcza ze sprężynami. Ogólnie to możesz tez włożyć tarczę bez spreżyn do jednomasy i też będzie jeździć i wcale nie będzie szarpać. Problem jest taki że dociski nie pasują zamiennie więc zostaw odpada. |
|
|
|
|
Arkadiusz88
Dołączył: 09 Sie 2013 Posty: 293 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 17-11-13, 23:04
|
|
|
podłączę się do tematu.
Czyli do m52b20 zamiast dwumasa można zastosować pod ORI sprzęglo czyli 228mm jednomas z jakiego modelu??????? |
_________________ Oceń moje cabrio:
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=34957 |
|
|
|
|
whitedevil
BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 4660 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 18-11-13, 08:33
|
|
|
jednomas mozesz zastosowac od obojetne jakiego modelu wazne by mial taki wymiar jak potrzebujesz przy zastosowaniu jednomasu z m20 trzeba zmienic bendix na rozruszniku i co najwazniejsze przy zmianie kola zamachowego z dwumasa na jednomas trzeba pamietac o zalozeniu pierscienia dystansujacego na sprzeglo |
_________________ zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
|
|
|
|
|
kretfr
BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 347 Skąd: Warszawa / Mława
|
Wysłany: 18-11-13, 08:35
|
|
|
Z 320 lub 520 bez klimy.
Nie wiem czy jest sens, lepiej kup nowy zestaw sprzęgła ori i będzie si. |
_________________ Moje 325 |
|
|
|
|
elmo0104
BMW: e36 328T coupe
Imię: Piotr
Silnik: M50
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 24 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 400 Skąd: Łódź/ Zduńska Wola
|
Wysłany: 18-11-13, 11:43
|
|
|
bluedevil napisał/a: | ... i co najwazniejsze przy zmianie kola zamachowego z dwumasa na jednomas trzeba pamietac o zalozeniu pierscienia dystansujacego na sprzeglo |
O jakim pierścieniu mówisz i w czym on ma pomóc?
kretfr jak ktoś ma dwumase rozklekotaną to po co ma ładować nowe sprzęgło(docisk, tarczę, łożysko)? Chyba że mówisz o całym kompletnym sprzęgle razem z kołem dwumasowym ale wtedy to sens założenia jednomasu jest potężny bo porównując ceny takich zestawów od razu wiadomo że wygrywa jednomas. |
|
|
|
|
whitedevil
BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 4660 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 18-11-13, 11:54
|
|
|
jest to dystans dzieki ktoremu rozrusznik bedzie lapal kolo zamachowe w tym przypadku jednomasa na foto lezy mala tarczka z otworami jest to wlasnie ten dystans
[img][/img] |
_________________ zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
|
|
|
|
|
elmo0104
BMW: e36 328T coupe
Imię: Piotr
Silnik: M50
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 24 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 400 Skąd: Łódź/ Zduńska Wola
|
Wysłany: 18-11-13, 12:49
|
|
|
A powiedz składałeś kiedyś takie sprzęgło? Wygląda na to, że nigdy tego nie robiłeś. Nie mam pojęcia w jaki sposób ma przesunąć koło skoro montujemy tą podkładkę NA koło od strony sprzęgła? To jest podkładka pod łby śrub mocujących koło do wału. |
|
|
|
|
kretfr
BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 347 Skąd: Warszawa / Mława
|
Wysłany: 18-11-13, 13:33
|
|
|
elmo0104 napisał/a: |
kretfr jak ktoś ma dwumase rozklekotaną to po co ma ładować nowe sprzęgło(docisk, tarczę, łożysko)? Chyba że mówisz o całym kompletnym sprzęgle razem z kołem dwumasowym ale wtedy to sens założenia jednomasu jest potężny bo porównując ceny takich zestawów od razu wiadomo że wygrywa jednomas. |
Jeśli mówimy o nowym kole dwumasowym, to masz rację. Można zrobić tak jak ja i poszukać dwumasy w dobrym stanie z miarę młodego auta
Chodziło o dystans na łożysko oporowe, mam nadzieję że się Grand nie obrazi jak wrzucę jego fotę:
Można też się bawić w rzeźbienie łapy lub jej podpór, ale to jest najprostsze i najschludniejsze rozwiązanie.
W razię czego podam z pamięci jeszcze orientacyjne ceny:
Dwumasa: Komplet sprzęgła 350PLN + 150-200PLN dwumasa używana
Jednomas: Komplet sprzęgła 600PLN + 100-150PLN koło jednomasowe + flaszka za tulejkę
Jednomas warto od razu odelżyć, koszt około 180PLN. |
_________________ Moje 325 |
|
|
|
|
elmo0104
BMW: e36 328T coupe
Imię: Piotr
Silnik: M50
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 24 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 400 Skąd: Łódź/ Zduńska Wola
|
Wysłany: 18-11-13, 13:59
|
|
|
Wklej proszę temat tego Grand'a, chętnie zobaczę jakie to sprzęgło. |
|
|
|
|
|