Modyfikacje dolotu E36 |
Autor |
Wiadomość |
mshk
(Maniek)
BMW: e36
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 09 Lut 2012 Posty: 325 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 08-09-13, 19:44 Modyfikacje dolotu E36
|
|
|
Witam jak w temacie czy ktoś z was dokonywał przeróbek dolotu w swoich autach ,ja zastanawiam sie nad tym zabiegiem ponieważ w ciepłe upalne dni auto po nagrzaniu się dostaje lekkiego muła,na zimnym jest ok.Zaś w chłodniejsze dni np: pod wieczór gdy już jest chłodniej auto pracuje poprawnie bez względu czy jest rozgrzanie czy nie. Tym bardziej że w M50B20 jest ubogi dolot i dodatkowo po części zasłonięty przez lampę.Ostatnio koleszka miał identyczny problem w hondzie przeróbka dolotu wyjaśniła wszystko. Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi itp
Pozdrawiam |
|
|
|
|
sabbath
BMW: E92, 335i, Z3 2,8
Silnik: N54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 816 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 09-09-13, 22:25 może spróbój coś zakombinować z filtrem np: Simopta w zamkni
|
|
|
Może spróbój coś zakombinować z filtrem np: Simota w zamkniętej obudowie i doprowadzeniem powietrza ze zderzaka. Kolega z bmw-sport.pl miał taki patent w Z3. |
|
|
|
|
mshk
(Maniek)
BMW: e36
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 09 Lut 2012 Posty: 325 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 10-09-13, 06:11 Re: może spróbój coś zakombinować z filtrem np: Simopta w za
|
|
|
sabbath napisał/a: | Może spróbój coś zakombinować z filtrem np: Simota w zamkniętej obudowie i doprowadzeniem powietrza ze zderzaka. Kolega z bmw-sport.pl miał taki patent w Z3. |
Właśnie chce dać dolot od zderzaka, tylko u mnie dolot jest płaski, i zastanawiam się jak tu przerobić na rurkę okrągłą, mile widziane fotki |
|
|
|
|
x_e_o_n
BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy Wiek: 46 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 2521 Skąd: K/R/A/K/O/W
|
Wysłany: 10-09-13, 08:00
|
|
|
Dolot w M50 jest bardzo dobry ........... problem to puszka filtra
Simota to najgorsze dziadostwo jakie istnieje na swiecie !!
Temperatura zmienia owszem parametry silnika ale nawet gdyby zniklo 10KM a nie ma szans na taki spadek mocy to nie ma szans na odczucie te szczegolnie ze moc to maks obroty a watpie ze jezdzisz moca ....
Wywal ori puszke wsadz filtr gabkowy np. ITG odseparuj przegroda z aluminium i masz sprawe zalatwiona |
_________________ ZAPRASZAM
|
|
|
|
|
mshk
(Maniek)
BMW: e36
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 09 Lut 2012 Posty: 325 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 10-09-13, 21:06
|
|
|
x_e_o_n napisał/a: | Dolot w M50 jest bardzo dobry ........... problem to puszka filtra
Simota to najgorsze dziadostwo jakie istnieje na swiecie !!
Temperatura zmienia owszem parametry silnika ale nawet gdyby zniklo 10KM a nie ma szans na taki spadek mocy to nie ma szans na odczucie te szczegolnie ze moc to maks obroty a watpie ze jezdzisz moca ....
Wywal ori puszke wsadz filtr gabkowy np. ITG odseparuj przegroda z aluminium i masz sprawe zalatwiona |
A poprawienie lepszego dolotu zimnego powietrza np ze zderzaka nic nie da??? |
|
|
|
|
RazoR91
BMW: E36
Imię: Maciek
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Maj 2013 Posty: 514 Skąd: Okolice Olkusza
|
Wysłany: 10-09-13, 22:34
|
|
|
A nie jest tak że przepływka nie lubi sie za bardzo ze stożkiem ?
xeon, nie wiem ale kolega nie ma nigdzie napisane czy ma m52 czy m50 chyba ze to samo, nie ogarniam jeszcze
A co do samego dolotu. moze nie masz pewnego kawałka plastiku, bo z puszki filtra powinno byc takie cos. NR 11
Ja mam jakąś inną puchę z wąskim wyjsciem poboru powietrza (z tak to nazwę ) i będę musiał cos wymyslić, może ze spirorury |
_________________
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=490014 |
|
|
|
|
mshk
(Maniek)
BMW: e36
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 09 Lut 2012 Posty: 325 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 10-09-13, 23:04
|
|
|
Mam M50B20 i dokładnie mam to samo co ty, mam też element numer 11, ale jak zobaczyłem ze miejsce gdzie zasysa powietrze jest po części zasłonięte lampą to postanowiłem cos z tym zrobić, i dla testu chce przerobić dolot do puszki żeby sprawdzić czy to coś pomoże. |
|
|
|
|
RazoR91
BMW: E36
Imię: Maciek
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Maj 2013 Posty: 514 Skąd: Okolice Olkusza
|
Wysłany: 11-09-13, 17:24
|
|
|
Ten kolega w Hondzie to ma którą generacje ? Pewnie V / VI wiec tam chyba najlepsza opcją jest doprowadzenie powietrza ze zderzaka do puszki, a filtr K&N lub zwykły.
Honda z seryjnym dolotem w gorącu puchnie ze szok.
Tylko nie wiem czy dobrym pomysłem będzie wyciecie dziury w puszcze, bo ponoc jest tak zbudowana zeby celowo zawirowac powietrze
Ja tej 11 nie mam ale juz mam pomysł co zrobić |
_________________
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=490014 |
|
|
|
|
jasiel
BMW: e36/8 Z3 Coupe
Silnik: m52b28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 195 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 11-09-13, 19:12
|
|
|
Myślę że można śmiało otwór w puszcze wycinać, zrób coś takiego jak mam w dinanie w e46.
Doprowadź sobie dodatkowa rurę do oryginalnej puszki. Fotki jak to wygląda w dedykowanym dolocie dinana masz u mnie w galerii. |
|
|
|
|
mshk
(Maniek)
BMW: e36
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 09 Lut 2012 Posty: 325 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 12-09-13, 20:32
|
|
|
Widziałem fotki i fajnie to wygląda,a powiedz jasiel poprawił ci się dół ,zauważyłeś poprawę w dynamice |
|
|
|
|
blazdj
BMW: było e36 i kilka e34
Imię: Błażej
Silnik: 1.6-2.5
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 46 Skąd: JG
|
Wysłany: 14-11-13, 21:03
|
|
|
ja tam słyszałem że w e36 każdy mod jest na minus. |
|
|
|
|
Węglos
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Dołączył: 01 Wrz 2013 Posty: 62 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-11-13, 21:55
|
|
|
Wg. mnie dolot zimnego i odgroda ciepłego od silnika jeszcze nigdy nie zaszkodziła No może w zimie wydluzy nagrzewanie sie |
|
|
|
|
blazdj
BMW: było e36 i kilka e34
Imię: Błażej
Silnik: 1.6-2.5
Dołączył: 20 Cze 2012 Posty: 46 Skąd: JG
|
Wysłany: 16-11-13, 18:47
|
|
|
tak tak tylko że niby wszystko jest policzone i pomyślane przez niemców i takie wsadzenie od tak sobie stożka co ma inne właściwości to troche lipa, tak samo jak zabawa z tłumikami, robienie przelotów itp. Widziałem odseparowane stożki, power rury, strumienice itp ponad 1000zł wydane a jak jechało tak jedzie |
|
|
|
|
whitedevil
BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 4660 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 16-11-13, 18:54
|
|
|
blazdj napisał/a: | tak tak tylko że niby wszystko jest policzone i pomyślane przez niemców i takie wsadzenie od tak sobie stożka co ma inne właściwości to troche lipa, tak samo jak zabawa z tłumikami, robienie przelotów itp. Widziałem odseparowane stożki, power rury, strumienice itp ponad 1000zł wydane a jak jechało tak jedzie |
modyfikacje ukladu dolotowego jak i wydechowego nie spiete z pozniejszym streowaniem silnika czyli nowa mapa masz racje po czesci ale po pierwsze jesli chodzi o dolot to montaz stozka odseparowanego od cieplego powietrza daje chocby zmiane dziweku silnika tak samo jak i uklad wydechowy a co do przemyslen niemcow kazdy silnik kazdy ma zapas mocy ktory mozna z niego wydobyc ale trzeba to robic z glowa, pozatym nie zawsze masz mozliwosc zainstalowania ori ukladu dolotowego ja akurat mam swapa na m54b30 w e36 coupe i nie mam miejsca zeby wsadzic puche z 3.0 pod maske wiec czasam jest tak ze stozek jest obcja dla ori dolotu |
_________________ zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
|
|
|
|
|
mcinek343
BMW: E36 Mauritiusblau Mettalic
Imię: Marcin
Silnik: M50b20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 11 Lis 2012 Posty: 51 Skąd: Cyprianka
|
Wysłany: 17-11-13, 17:07
|
|
|
Mam ten sam dylemat. Setki tematów przeczytałem i wychodzi na to, że jak coś pakować to nalepiej ITG, a nie żadne Simoty czy Aomy. Teraz Pytanie, czy miał, bądź ma ktoś z was wkładkę lub stożek z ITG? Bo nie mam pojęcia co wybrać, gdyż opinie na temat stożka w m50 są podzielone i ciężko cokolwiek stwierdzić, a nie chcę wyrzucić pieniędzy w błoto, tym bardziej ze to niemało kosztuje jak na filtr |
|
|
|
|
|