BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
Wysłany: 07-01-09, 21:03 przepływomierz - działanie
witam,
potrzebuję konkretnej jednoznacznej odpowiedzi jak to jest z przepływomierzem
silnik M50B25 vanos
sprawa następującego typu:
odpaliłem auto (silnik miał właściwą temperaturę pracy)
odłączyłem przepływomierz - w celu sprawdzenia co się będzie działo
no i obroty zachowywały się właściwie - żadnej różnicy
co prawda nie jechałem autem, tylko cały czas silnik chodził na wolnych obrotach, ale po odpięciu wtyczki nic się nie zmieniło - silniczek pracował równiutko na 700obr
wiem że po odpięciu przepływki silnik przechodzi w tryb awaryjny
na kompie też nie wykazało żadnych błędów
Miałem kiedyś taki bajer, że siadły mi dwie cewki, a od tego kilka razy strzeliło i poszła przepływka. Komp nie pokazywał żadnych błędów, a doszliśmy dopiero po sprawdzeniu jakie powinny być prawidłowe wartości pracy i na odczytach parametrów okazało się, że są zupełnie inne. Musi być do tego komputer diagnostyczny, który nie tylko pokazuje błędy, ale na bieżąco odczytuje wartości pracy i sygnał poszczególnych podzespołów.
Jak odłączysz wtyczkę to na trybie awaryjnym te ż są równe obroty, ale pali o wiele więcej.
Ze sprawdzeniem usterek w niektórych podzespołach to ciężka sprawa, a głownie chodzi o wady, których komputer nie wykazuje jako błąd tylko przez uszkodzenie parametry pracy się zmieniły.
Przykładem mogą być wadliwe cewki Zundspule montowane w silnikach M50, które przy określonych obrotach gubiły iskrę- to między innymi mnie spotkało w poprzednim silniku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach