M52 i koło jednomasowe |
Autor |
Wiadomość |
kretfr
BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 347 Skąd: Warszawa / Mława
|
|
|
|
|
elmo0104
BMW: e36 328T coupe
Imię: Piotr
Silnik: M50
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 24 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 400 Skąd: Łódź/ Zduńska Wola
|
Wysłany: 18-11-13, 16:27
|
|
|
Kolega Grand pisał, że ma odelżone to sprzęgło. Nie opisał gdzie tokarz zbierał, być może zebrał mu z grubości o te 10mm. Oryginalne koło zamachowe jednomasowe wazy 12Kg więc jeśli cały zestaw po operacji wazy mu 11Kg to znaczy że to koło ma dość mocno odchudzone. Jeśli jednak wymiary zostały zachowane z oryginału to bardzo to jest dziwne że musiał robić tulejkę dystansową. Przecież te silniki wychodziły z tymi skrzyniami i sprzęgłami jednomasowymi w oryginale w E34 i łapa i łożysko i wysprzęlik również ten sam. Ja mam sprzęgło też odelżone ale ja mam 240mm i docisk od M57 i tam jest konieczność zastosowania jakiegoś dystansu. |
|
|
|
|
kretfr
BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 347 Skąd: Warszawa / Mława
|
Wysłany: 18-11-13, 18:22
|
|
|
Dlatego byłem przekonany, że jest różnica między wysokością sprzęgła na dwu i jednomasie. Leżało u mnie ostatnio kompletne sprzęgło dwumasowe i jednomas, ale brakował docisku do tego drugiego, by porównać.
W sumie poszukam u kogoś tego docisku i zobacze jak to wygląda. |
_________________ Moje 325 |
|
|
|
|
krzysiu134
326KM 475Nm
BMW: E36 318i
Imię: Krzysiu
Silnik: m52b25 T
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 10 razy Dołączył: 18 Lut 2012 Posty: 131 Skąd: z Południa
|
Wysłany: 20-11-13, 19:46
|
|
|
kretfr napisał/a: | Dlatego byłem przekonany, że jest różnica między wysokością sprzęgła na dwu i jednomasie. Leżało u mnie ostatnio kompletne sprzęgło dwumasowe i jednomas, ale brakował docisku do tego drugiego, by porównać.
W sumie poszukam u kogoś tego docisku i zobacze jak to wygląda. |
w podpisie jest link i jest tam więcej fotek
|
_________________ PROJEKT BMW - TURBO : http://www.turbobmw.pl/vi....php?f=3&t=1793
|
|
|
|
|
piacho86
BMW: e36
Imię: Maciej
Silnik: m50b20-b28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Cze 2012 Posty: 193 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 21-11-13, 06:42
|
|
|
powiem tak kumpel zakładał jednomas i z 12 kg odelżony na 5,5 kg tarcze z m30 i docisk z m57 łożysko z 2.8 i dystansu nie dawał tylko w wysprzęgliku musiał wydłużyć ten bolec, i powiem ładnie to się wkręca |
_________________ brak podpisu to najlepszy podpis; |
|
|
|
|
elmo0104
BMW: e36 328T coupe
Imię: Piotr
Silnik: M50
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 24 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 400 Skąd: Łódź/ Zduńska Wola
|
Wysłany: 21-11-13, 10:21
|
|
|
Krzysiek ale Ty pokazałeś zdjęcie na którym widać przerobiony jednomas z M50 wraz z dociskiem od M57. Wiadomo że to jest niższy zestaw ale tu ktoś próbuje przeforsować teze że oryginalny jednomas z M50 (228mm) jest niższy o 10mm od dwumasu. |
|
|
|
|
RazoR91
BMW: E36
Imię: Maciek
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Maj 2013 Posty: 514 Skąd: Okolice Olkusza
|
|
|
|
|
elmo0104
BMW: e36 328T coupe
Imię: Piotr
Silnik: M50
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 24 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 400 Skąd: Łódź/ Zduńska Wola
|
Wysłany: 22-11-13, 23:57
|
|
|
Można. Trochę źle zadałeś pytanie chyba. Pewnie chodziło Ci o to czy bez przeróbek się uda. No wg mnie tak ale ręki nie dam sobie uciąć. Wymiary silnika takie same , skrzyni też więc raczej sprzęgło będzie P&P. |
|
|
|
|
KonradGT
masta blasta
BMW: E36
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 32 razy Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 846 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 23-11-13, 00:57
|
|
|
Wszystko jasne, wprowadziłem zamieszanie z tym przedłużaniem wysprzęglika, a nie wzialem pod uwage ze akcja tyczy sie tylko docisku z M57...
Sam mam u siebie jednomas w M50B25 i wszystko podeszlo bez problemow, jednomas z diesla do swapnietego E34 na M52B28 tez podszedl bez kombinacji, wiec wkladac jednomasy i jezdzic |
|
|
|
|
3barr
BMW: E36
Silnik: M60B40
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 54 Skąd: Lubin
|
|
|
|
|
3barr
BMW: E36
Silnik: M60B40
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 54 Skąd: Lubin
|
|
|
|
|
piacho86
BMW: e36
Imię: Maciej
Silnik: m50b20-b28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Cze 2012 Posty: 193 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 25-11-13, 16:33
|
|
|
ten zamach do M50 bedziesz wkładał? |
_________________ brak podpisu to najlepszy podpis; |
|
|
|
|
3barr
BMW: E36
Silnik: M60B40
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 16 Paź 2013 Posty: 54 Skąd: Lubin
|
|
|
|
|
piacho86
BMW: e36
Imię: Maciej
Silnik: m50b20-b28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Cze 2012 Posty: 193 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 25-11-13, 17:37
|
|
|
koło z m20, docisk z m57, a tarcze i łożysko z czego będziesz brał? a i pytanie bo nie wiem czy to prawda że z rozrusznikiem trzeba modzić? |
_________________ brak podpisu to najlepszy podpis; |
|
|
|
|
CalibraFan
BMW: E30 325i
Imię: Grześ
Silnik: mityczny
Pomógł: 30 razy Wiek: 34 Dołączył: 27 Kwi 2009 Posty: 1061 Skąd: B-stok
|
Wysłany: 25-11-13, 20:18
|
|
|
Koło zamachowe musisz roztoczyć pod tarczę 240mm i zrobić wgłębienie kilka mm (już nie pamiętam ile) aby docisk siadł. I teraz pytanie czy jak stoczysz docisk to wystarczy jego na grubość...
Tak wygląda oryginalne koło jednomasowe z M50 przerobione pod docisk z M57. Jak widać jest dość głębokie wcięcie na tarcze.
|
_________________
|
|
|
|
|
|