Klekot przy rozruchu |
Autor |
Wiadomość |
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
x_e_o_n
BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy Wiek: 46 Dołączył: 02 Lip 2008 Posty: 2521 Skąd: K/R/A/K/O/W
|
Wysłany: 07-01-09, 17:00
|
|
|
nic to nie da chyba ze faktycznie termostat otwarty ale w tedy to przydalo by sie tez wisco zatrzymac w koncu woda zaczyna krążyć przez chlodnice dopiero w tedy jak termostst pusci , Esiu powiedzial prawde w takie mrozy auto naprawde dlugo sie nagrzewa niestety taki urok zimy |
_________________ ZAPRASZAM
|
|
|
|
|
czarny
BMW: e 36 325i Cupe
Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 15 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 08-01-09, 07:49
|
|
|
Chcial bym dolaczyc sie do tematu porannego klekotania,tylko ze u mnie zaczelo klekotac po zmianie oleju,przed bylo ok.Wlalem olej Castrol 10W40 poniewaz bunia byla sprowadzona z Niemiec i nie wiedzialem czym byla zalana-motor M50B25 w E36.Moze byla zalana olejem 5W40? |
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 08-01-09, 08:43
|
|
|
czarny, z reguły tak jest, że jak kupisz furę i po zmianie zaczną klepać zaworki,
Mogą być 3 przyczyny takiego zachowania.
1. Poprzedni właściciel nie dbał o olej i robił przebiegi większe jak przewiduje ustawa
2. Handlarz od którego kupiłeś auto słyszał regulacje i żeby wyciszyć silnik zalał jakiegoś motodoktora, żeby kupujący miał lepsze wrażenia przy zakupie
3. Bawarka latała na gęstszym oleju niż ty zalałeś. Na pewno nie było 5W40, bo zalałes gęstszy olej. |
_________________ BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
czarny
BMW: e 36 325i Cupe
Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 15 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 08-01-09, 19:00
|
|
|
Tylko przy rozruchu,puzniej jest cisza,przed zmiana oleju tego nie bylo |
|
|
|
|
MAJSU
BMW: E46 325CiA
Imię: Tomasz
Silnik: M54B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Sie 2008 Posty: 361 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-01-09, 23:22
|
|
|
Panowie głupoty tu piszecie. Skoro olej jest rzadszy to szybciej dociera do popychaczy i niema klepania a nie na odwrót, chyba że mówimy o kompletnie zarżniętych silnikach w stopniu agonalnym tylko takim pomaga zalanie gęstszego oleju.
vmasher napisał/a: |
gdyby była zalana 5W40 to napewno po 10W40 nie zaczęła by klepać - logiczne
10W40 to gęstszy olej |
Logiczne że by zaczęła. A zanim się zaczniesz kłócić wstaw sobie jeden i drugi olej do zamrażarki na noc albo wystaw na parapet przy obecnych mrozach i porównaj sobie rano.
czarny napisał/a: | Tylko przy rozruchu,puzniej jest cisza,przed zmiana oleju tego nie bylo |
Co tam zalałeś ? |
|
|
|
|
czarny
BMW: e 36 325i Cupe
Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 15 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 09-01-09, 08:00
|
|
|
Zalalem olej Castrol Magnatec 10W40-czyli prawdopodobnie byla zalana jakims zadszym np.5W40? |
|
|
|
|
no_limit
AdrenalineUser
BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 3093 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-01-09, 08:21
|
|
|
Raczej chodzi tu o to, że po zalaniu rzadszego oleju na gęstszy następują jakieś mikro-rozszczelnienia...
U kolegi powinien zmienić olej na inny nie koniecznie na gęstszy, ale spróbowac na inne.. jest już kilka tematów o oleju i ludzie polecają "cichsze" ... |
_________________ We do what we want and we do it with pride |
|
|
|
|
czarny
BMW: e 36 325i Cupe
Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 15 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 09-01-09, 08:46
|
|
|
Chyba na zadszy?bo tylko zaklepie przy rozruchu |
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
lolejko
moderator BIG L
BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy Wiek: 41 Dołączył: 24 Sty 2008 Posty: 15498 Skąd: Kozienice
|
Wysłany: 09-01-09, 09:53
|
|
|
MAJSU napisał/a: | Skoro olej jest rzadszy to szybciej dociera do popychaczy i niema klepania a nie na odwrót |
Przy rozruchu na pewno tak. Zalewając gęstszy olej popychacze potrafią się wyciszyć, bo gęstszy olej niweluje luzy, ale lepiej jak sobie klepie na 5W40. Chyba, że już olej silnik zdrowo bieże to można przejść na gęstszy.
BMW zaleca lanie syntetyka jak najdłużej. Zaleca tylko wymianę na gęstszy gdy silnik ma juz apetyt. |
_________________ BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
|
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
krzysiek8833
Moderator
BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 4199 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 09-01-09, 10:20
|
|
|
Cytat: | hehe, a który silnik BMW nie ma apetytu
z książki instrukcji obsługi BMW :
"producent przewiduje zużycie oleju silnikowego w ilości 1dm/3 na 1000km"
czyli 1dm/3 = 1l oleju na 1000km |
ja w sam naprawiam e36 wyczytałem ze silnik sobie moze wziac 1,5litra oleju na 10000km i to jest normalne!
w moim tak jest ze jak jade wolno do 3tys obr go krece to nic nie bierze ale jak go krece pod czerwone pole to bierze... |
_________________ Moja miłość zaklęta w konie mechaniczne http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=244 |
Ostatnio zmieniony przez vmasher 09-01-09, 10:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
|
|
|
|
|