Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Klekot przy rozruchu
Autor Wiadomość
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 07-01-09, 14:29   

///ESIU napisał/a:
panowie zimno jest kutwa
wszystkie samochody sie wolno nagrzewaja ale jak chcecuiie wymieniajcie termostaty :ok:


zgadza się - Esiu wie co pisze
przy tych mrozach ogólnie się auto nagrzewa dłużej
wymiana termostatu raczej nie ma sensu

jak ktoś chce takie eksperymenty robic to można jedną nerke tekturką przysłonić :P :P :P
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
x_e_o_n 



BMW: E60 530i SMG
Imię: Mariusz
Silnik: N53B30
Pomógł: 81 razy
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 2521
Skąd: K/R/A/K/O/W
Wysłany: 07-01-09, 17:00   

nic to nie da chyba ze faktycznie termostat otwarty ale w tedy to przydalo by sie tez wisco zatrzymac w koncu woda zaczyna krążyć przez chlodnice dopiero w tedy jak termostst pusci , Esiu powiedzial prawde w takie mrozy auto naprawde dlugo sie nagrzewa niestety taki urok zimy
_________________
ZAPRASZAM !!


 
 
czarny 


BMW: e 36 325i Cupe
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 15
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 08-01-09, 07:49   

Chcial bym dolaczyc sie do tematu porannego klekotania,tylko ze u mnie zaczelo klekotac po zmianie oleju,przed bylo ok.Wlalem olej Castrol 10W40 poniewaz bunia byla sprowadzona z Niemiec i nie wiedzialem czym byla zalana-motor M50B25 w E36.Moze byla zalana olejem 5W40?
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 08-01-09, 08:43   

czarny, z reguły tak jest, że jak kupisz furę i po zmianie zaczną klepać zaworki,
Mogą być 3 przyczyny takiego zachowania.
1. Poprzedni właściciel nie dbał o olej i robił przebiegi większe jak przewiduje ustawa
2. Handlarz od którego kupiłeś auto słyszał regulacje i żeby wyciszyć silnik zalał jakiegoś motodoktora, żeby kupujący miał lepsze wrażenia przy zakupie :D
3. Bawarka latała na gęstszym oleju niż ty zalałeś. Na pewno nie było 5W40, bo zalałes gęstszy olej.
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 08-01-09, 10:10   

zgadzam się z Lolejko

gdyby była zalana 5W40 to napewno po 10W40 nie zaczęła by klepać - logiczne ;)
10W40 to gęstszy olej

albo auto było zalane jakimś doktorkiem, albo gęstszym olejem, a ty wlałeś rzadszy :(

miałem kiedyś silnik po takim motodoktorku - przykra sprawa :zly: :zly: :zly:

ewentualnie zmieniłeś olej, spadły temperatury otoczenia ostatnio i może stąd te objawy ??
klekocze tylko przy rozruchu czy także jak silnik jest już zagrzany ??
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
czarny 


BMW: e 36 325i Cupe
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 15
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 08-01-09, 19:00   

Tylko przy rozruchu,puzniej jest cisza,przed zmiana oleju tego nie bylo
 
 
MAJSU 



BMW: E46 325CiA
Imię: Tomasz
Silnik: M54B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 361
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-01-09, 23:22   

Panowie głupoty tu piszecie. Skoro olej jest rzadszy to szybciej dociera do popychaczy i niema klepania a nie na odwrót, chyba że mówimy o kompletnie zarżniętych silnikach w stopniu agonalnym tylko takim pomaga zalanie gęstszego oleju.

vmasher napisał/a:


gdyby była zalana 5W40 to napewno po 10W40 nie zaczęła by klepać - logiczne ;)
10W40 to gęstszy olej


Logiczne że by zaczęła. A zanim się zaczniesz kłócić wstaw sobie jeden i drugi olej do zamrażarki na noc albo wystaw na parapet przy obecnych mrozach i porównaj sobie rano.

czarny napisał/a:
Tylko przy rozruchu,puzniej jest cisza,przed zmiana oleju tego nie bylo


Co tam zalałeś ?
 
 
czarny 


BMW: e 36 325i Cupe
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 15
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 09-01-09, 08:00   

Zalalem olej Castrol Magnatec 10W40-czyli prawdopodobnie byla zalana jakims zadszym np.5W40?
 
 
no_limit 
AdrenalineUser



BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 3093
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-01-09, 08:21   

Raczej chodzi tu o to, że po zalaniu rzadszego oleju na gęstszy następują jakieś mikro-rozszczelnienia...

U kolegi powinien zmienić olej na inny nie koniecznie na gęstszy, ale spróbowac na inne.. jest już kilka tematów o oleju i ludzie polecają "cichsze" ...
_________________
We do what we want and we do it with pride
 
 
czarny 


BMW: e 36 325i Cupe
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 15
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 09-01-09, 08:46   

Chyba na zadszy?bo tylko zaklepie przy rozruchu
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 09-01-09, 08:54   

czarny napisał/a:
Chyba na zadszy?bo tylko zaklepie przy rozruchu


ale Castrol Magnatec to bardzo dobry olej,
ja zawsze go zalewam i żadnego klepania, nawet przy tych -20*C

MAJSU napisał/a:
Panowie głupoty tu piszecie. Skoro olej jest rzadszy to szybciej dociera do popychaczy i niema klepania a nie na odwrót


czytaj uważnie posty kolego, chodziło o to, że jak miał gęstszy i zalał rzadszy, to mogły wypłukać się jakieś nagary i zaczęło klepać

nie sądzę też że M50 do tej pory była zalana 5W40

jaki masz przebieg kolego czarny ??
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 09-01-09, 09:53   

MAJSU napisał/a:
Skoro olej jest rzadszy to szybciej dociera do popychaczy i niema klepania a nie na odwrót


Przy rozruchu na pewno tak. Zalewając gęstszy olej popychacze potrafią się wyciszyć, bo gęstszy olej niweluje luzy, ale lepiej jak sobie klepie na 5W40. Chyba, że już olej silnik zdrowo bieże to można przejść na gęstszy.
BMW zaleca lanie syntetyka jak najdłużej. Zaleca tylko wymianę na gęstszy gdy silnik ma juz apetyt.
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 09-01-09, 09:59   

lolejko napisał/a:
Zaleca tylko wymianę na gęstszy gdy silnik ma juz apetyt.


hehe, a który silnik BMW nie ma apetytu :P :P :P

z książki instrukcji obsługi BMW :

"producent przewiduje zużycie oleju silnikowego w ilości 1dm/3 na 1000km"

czyli 1dm/3 = 1l oleju na 1000km
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
krzysiek8833 
Moderator



BMW: BMW 318is(swap m52b28), e30 320i, e46 330i
Imię: Krzysiek
Silnik: m54b30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 80 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 4199
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 09-01-09, 10:20   

Cytat:
hehe, a który silnik BMW nie ma apetytu :P :P :P

z książki instrukcji obsługi BMW :

"producent przewiduje zużycie oleju silnikowego w ilości 1dm/3 na 1000km"

czyli 1dm/3 = 1l oleju na 1000km


:coo: :oczy: ja w sam naprawiam e36 wyczytałem ze silnik sobie moze wziac 1,5litra oleju na 10000km i to jest normalne!
w moim tak jest ze jak jade wolno do 3tys obr go krece to nic nie bierze ale jak go krece pod czerwone pole to bierze... :hyhy:
_________________
Moja miłość zaklęta w konie mechaniczne http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=244
Ostatnio zmieniony przez vmasher 09-01-09, 10:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 09-01-09, 10:28   

Cytat:
"producent przewiduje zużycie oleju silnikowego w ilości 1dm/3 na 1000km"


w ten sposób firmy się zabezpieczają przed reklamacjami ;)

dobra koniec OT !!


co do klekotania, to jak przy rozruchy sobie pyknie te 2sekundy to nie ma tragedii

jak miałem M40 to cały czas klepała jak szalona i nic się nie działo :P
ale taki urok M40 :lol:
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 15