Demontaż mechanizmu wycieraczek oraz dmuchawy E36 |
Autor |
Wiadomość |
pigmey
Wysoki
BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy Wiek: 41 Dołączył: 16 Cze 2009 Posty: 475 Skąd: Kluczbork
|
|
|
|
|
Hubi
BMW: 328 cabrio i 320 cabrio
Imię: HUBI
Silnik: 2.8
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Lip 2010 Posty: 1671 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-01-14, 14:33
|
|
|
Najlepiej zdemontować nagrzewnicę wtedy wyjdzie bez problemu. |
_________________ Hubi
|
|
|
|
|
Czesiu
BMW: E46 320d, F31 318d, F44 218i
Silnik: ON & P
Nadwozie: Touring
Pomógł: 254 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 2671 Skąd: POLAND
|
Wysłany: 07-01-14, 14:41
|
|
|
Ostanio wymieniałem wentylator w e36 sedanie z m52b20 i nie wyjmowałem ani nagrzewnicy ani mechanizmu wycieraczek. Fakt że było ciężko ale jakoś się udało. Do wymiany odkręciłem poza podszybiem oczywiście osłony silnika i listwę wtryskową i jakoś wyszedł wentylator.
Babka dla której to robiłem była u kilku fachowców i jeden z nich chciał ściągać głowicę do wymiany wentylatora bo stwierdził że nie chce mu się deski ściągać
Co do wyjęcia mechanizmu to zaczynasz od odkręcenia ramion wycieraczek (klucz 13), pod spodem będą 2 nakrętki na klucz chyba 27 jak dobrze pamiętam z tym że przed odkręcaniem dobrze je spryskaj jakimś odrdzewiaczem. Jak uda Ci się je odkręcić to zostaje Ci jedynie wspornik na dole przy mechanizmie na klucz 10 i można wyjmować mechanizm. |
_________________
|
|
|
|
|
pigmey
Wysoki
BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy Wiek: 41 Dołączył: 16 Cze 2009 Posty: 475 Skąd: Kluczbork
|
|
|
|
|
Czesiu
BMW: E46 320d, F31 318d, F44 218i
Silnik: ON & P
Nadwozie: Touring
Pomógł: 254 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 2671 Skąd: POLAND
|
Wysłany: 07-01-14, 15:16
|
|
|
Myślę że powinien wyjść wentylator po wyjęciu mechanizmu. Tylko uważaj przy odkręcaniu tych nakrętek dużych żeby na siłę nie kręcić bo może się uszkodzić mechanizm, a zazwyczaj są zardzewiałe i nie chcą się odkręcać. |
_________________
|
|
|
|
|
Alkomaty
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Mar 2010 Posty: 153
|
Wysłany: 07-01-14, 15:57
|
|
|
No to też fakt,one z reguły są zardzewiałe i moim zdaniem to jedyna i zarazem największa przeszkoda jaką możesz napotkać podczas demontażu. Ale odkręcając z wyczuciem dasz rade. |
_________________ Sprzedaż alkomatów !
www.alkomaty.net.pl
|
|
|
|
|
pigmey
Wysoki
BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy Wiek: 41 Dołączył: 16 Cze 2009 Posty: 475 Skąd: Kluczbork
|
|
|
|
|
Czesiu
BMW: E46 320d, F31 318d, F44 218i
Silnik: ON & P
Nadwozie: Touring
Pomógł: 254 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 2671 Skąd: POLAND
|
Wysłany: 07-01-14, 18:32
|
|
|
1. Nie trzeba nic więcej ściągać... odpinasz blaszkę trzymającą wentylator oraz przewody i wyciągasz go.
2. Nie. Nic nie trzeba łamać, powinien wyjść bez większych problemów.
3. Pod żadnym pozorem nie tykaj wiatraków. Jak zdejmiesz jeden z nich to przy próbie wbijania będą się przesuwać że będzie ciężko ustawić i albo będzie się blokował o obudowę nagrzewnicy albo o silnik went. Ja jak zakładałem z powypadkowej to jeden wiatrak był przesunięty na ośce i jak ustawiłem to druga strona się przestawiała razem z ośką i silnik nie był na środku ( a nawet milimetry przesunięcia będą i będzie ocierał albo się blokował). W końcu mi się udało tak przyblokować jedną stronę że dało się ustawić tak jak ma być. |
_________________
|
|
|
|
|
sienek1989
BMW: E46
Imię: damian
Silnik: Benzynowy
Nadwozie: Touring
Pomógł: 42 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 1887 Skąd: kotlina Kłodzka
|
Wysłany: 07-01-14, 18:58
|
|
|
Nowe filtry są kapletne jak będziesz kupował z obudowami itd tylko zaklada sięje na takkie zatrzaski , jak masz na wierzchu może warto wymienić przy okazji |
_________________ "Mamo Dlaczego Ci Ludzie Klecza ? Bo To Synku M3 jedzie"
nie dziękuj kliknij ,,pomógł"
|
|
|
|
|
pigmey
Wysoki
BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy Wiek: 41 Dołączył: 16 Cze 2009 Posty: 475 Skąd: Kluczbork
|
|
|
|
|
sienek1989
BMW: E46
Imię: damian
Silnik: Benzynowy
Nadwozie: Touring
Pomógł: 42 razy Wiek: 34 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 1887 Skąd: kotlina Kłodzka
|
Wysłany: 08-01-14, 20:19
|
|
|
a no u mnie tak było i jest coupe i jest bez klimy , sorrki |
_________________ "Mamo Dlaczego Ci Ludzie Klecza ? Bo To Synku M3 jedzie"
nie dziękuj kliknij ,,pomógł"
|
|
|
|
|
Darozzzz
BMW: E36
Imię: Darek
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 27 Paź 2012 Posty: 628 Skąd: NS
|
Wysłany: 08-01-14, 20:37
|
|
|
Również wymieniałem wentylator w swojej QP z klimą. Wiatrak wyszedł tak jak mówi czesio, tylko że ja jeszcze ściągałem listwę wtryskową. Jeszcze jedno pytanie, skąd wiesz że wiatrak padł? ja jak wcześniej wspomniałem wymieniałem dmuchawę, lecz po wymianie działała dzień, po czym przestała dalej dmuchać.... usterkę powodował jeż..... |
_________________ Mój własny individual
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=388874#388874 |
|
|
|
|
pigmey
Wysoki
BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy Wiek: 41 Dołączył: 16 Cze 2009 Posty: 475 Skąd: Kluczbork
|
|
|
|
|
Czesiu
BMW: E46 320d, F31 318d, F44 218i
Silnik: ON & P
Nadwozie: Touring
Pomógł: 254 razy Wiek: 37 Dołączył: 06 Lut 2010 Posty: 2671 Skąd: POLAND
|
Wysłany: 09-01-14, 09:50
|
|
|
pigmey napisał/a: | Wiem na 100% - jeż wymieniony został jako pierwszy
Po tym zabiegu nic się nie zmieniło - dmuchawa nadal raz działała, a raz nie.
Po tygodniu zaczęła chodzić jak traktor - wtedy zacząłem się do niej wstępnie dobierać ponieważ myślałem, że coś tam wpadło i ją blokuje. Niestety w środku było czysto, a samą dmuchawę wystarczyło ruszyć delikatnie aby wystartowała. Nie ma żadnych luzów więc zakładam, że skończyły się szczotki. Nowa dmuchawa wlatuje w sobotę.
A tak na marginesie - dużo roboty z tym demontażem listwy wtryskowej? I czy faktycznie aż tak ułatwia to wyjęcie dmuchawy? |
Do zdjęcia listwy wtryskowej wystarczy odkręcić 2 śrubki na klucz 10 i delikatnie podważać po kawałku aż wyjdą wszystkie wtryski. Żadnych przewodów nie odpinasz tylko odsuwasz na bok całość a na otwory po wtryskach najlepiej coś położyć czystego albo powpychać papier czy cuś żeby syfu nie naleciało. I wszystko, a napewno będzie łatwiej wyjąć bo akurat na wysokości listwy masz jeden z wiatraków wentylatora. W moim przypadku nie dało się go wyjąć przez listwę ale ja nie odkręcałem mechanizmu wycieraczek bo mi się nie chciało. |
_________________
|
|
|
|
|
pigmey
Wysoki
BMW: E36 320iA
Imię: mamusia wybrała :D
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy Wiek: 41 Dołączył: 16 Cze 2009 Posty: 475 Skąd: Kluczbork
|
|
|
|
|
|