E36 1.9 compact duze spalanie |
Autor |
Wiadomość |
sorenson
Nowy User - Witamy ;)
BMW: BMW E36 Compact
Imię: Bartas
Silnik: M43TU19
Nadwozie: Compact
Dołączył: 25 Sty 2014 Posty: 5 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 25-01-14, 16:25 E36 1.9 compact duze spalanie
|
|
|
Witam
Jestem nowy i nie za bardzo się znam, ale czytam.
Auto ma silnik M43b19 i skrzynie automatyczna, silnik odpala i chodzi bez zarzutu tylko dużo pali. Auto jeździ tylko po mieście od 3 do 7 km, Na paliwie auto wciągało około 14 litrów raczej ponad, w grudniu został założony gaz i pierwsze tankowanie i wynik 16,5 litra katastrofa, wiec zacząłem szukać, została zmieniona sonda (numer 11781247406 na zamiennik z allegro za około 100) Nie został jeszcze wyjeżdzony kolejny zbiornik ale już się świeci rezerwa więc pewnie będzie znowu rekord spalania. Po podpięciu inpy jeden błąd:
E R R O R M E M O R Y R E P O R T
-------------------------------------
Date: 01/25/14 14:44:53
ECU: BMS43DS0
JobStatus: OKAY
Variant: BMS43DS0
-------------------------------------------------------------
RESULT: 1 errors in error memory !
-------------------------------------------------------------
170 unbekannter Fehlerort
Error frequency : 0
Logistic counter: 5
Warning: F_UW_ANZ doesn´t exist in result record 1 !
==========================================================
Zrobiłem dzisiaj parę zrzutów na zimnym silniku przy minus -10
Nie wiem czy tak powinno być ale na tym ostatnim parametrze nic nie mam to są chyba korekty długoterminowe.
tu jak chodzi na wolnych to jest ok ale jak lekko dodam gazu to czasem poza skalę wyskoczy i tu też podobnie
Z tego co poczytałem to błąd który ma to jest chyba od sondy (170 Lambda Sensor 2 Heating Pre Cat) i pytanie dobrze rozumiem że to od tej samej którą wymieniłem? Bo wymieniałem tą przed katalizatorem. Co mam zrobić albo jak zdjagnozować żeby zmniejszyć to spalanie?
Wiem że takie trasy po mieście to nie jest ekonomiczne 12 litrów przełknę ale nie tyle. Auto ma teraz zasłoniętą chłodnicę wiec temperaturę łapie szybko, styl jazdy dość dynamiczny, ale normalny żadnego latania bokiem. |
|
|
|
|
Energy
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 19 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 456 Skąd: M-c Podl
|
Wysłany: 25-01-14, 17:56
|
|
|
Komputer (sterownik) LPG nie potrzebuje sondy lambda. Podczas pracy na gazie wskazania sondy nie są brane pod uwagę. Ale podczas robienia adaptacji, sonda bardzo się przydaje. Myślę że dobry gazownik jest w stanie udzielić Ci pomocy, zarówno z sondą, jak i kalibracją gazu. |
|
|
|
|
kaczorw
BMW: E-36 COMPACT
Imię: Rafał
Silnik: M43TU
Nadwozie: Compact
Dołączył: 25 Cze 2013 Posty: 101 Skąd: Kaczory
|
Wysłany: 25-01-14, 18:38
|
|
|
Z drugiej strony nie powinno dziwić takie spalanie - max 7km - silnik ledwo zaczyna pracę w temperaturze roboczej - do tego cykl miejski. Według mnie to nic nadzwyczajnego. |
|
|
|
|
kat23
BMW: e36 320i
Imię: Darek
Silnik: m50b33nv
Nadwozie: Touring
Pomógł: 43 razy Wiek: 34 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 819 Skąd: Rydułtowy
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 26-01-14, 11:49
|
|
|
Regulator napięcia w alternatorze do wyrzucenia. Jak to ogarniesz to wykasuj adaptacje, pojeździj dwa dni i daj screeny, sprawdzimy czy ta przepływka żyje, czy to już zgon.
Screeny z live data dawaj z wolnych obrotów. |
_________________
|
|
|
|
|
sorenson
Nowy User - Witamy ;)
BMW: BMW E36 Compact
Imię: Bartas
Silnik: M43TU19
Nadwozie: Compact
Dołączył: 25 Sty 2014 Posty: 5 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 26-01-14, 12:45
|
|
|
No właśńie na wolnych obrotach mam wszystko w tych paskach a jak lekko przygazuje to wlasnie na ladowaniu i na tym drugim wyskakuje poza skalę. Nie wiedziałem jak robić te sccreny czy na wolnych czy gazować |
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 26-01-14, 12:56
|
|
|
Zmierz miernikiem napięcie ładowania przy przegazówkach. Nie ma prawa wyjść poza 14,4V. |
_________________
|
|
|
|
|
sorenson
Nowy User - Witamy ;)
BMW: BMW E36 Compact
Imię: Bartas
Silnik: M43TU19
Nadwozie: Compact
Dołączył: 25 Sty 2014 Posty: 5 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 26-01-14, 17:03
|
|
|
Napięcie mierzone miernikiem nie przekracza 13,5 V, więc nie wiem czemu inpa pokazuje takie bzdury przy przygazówkach. A może mi ktoś powiedzieć jakie wartości powinna pokazywać sonda (ten pierwszy wykres lambda sensor voltage) na zimnym silniku i na rozgrzanym na wolnych obrotach?
No i dziś wyszło już 17,3 |
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 26-01-14, 18:42
|
|
|
sorenson, sonda to urządzenie diagnostyczne, jeśli leje z powodu zabitej przepływki to będzie cały czas pokazywała bogato bo jest bogato. |
_________________
|
|
|
|
|
sorenson
Nowy User - Witamy ;)
BMW: BMW E36 Compact
Imię: Bartas
Silnik: M43TU19
Nadwozie: Compact
Dołączył: 25 Sty 2014 Posty: 5 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 26-01-14, 19:54
|
|
|
Panowie sorry ale zrobiłem błąd jak ostatnio korzystałem z inpy wybrałem zły sterownik i dlatego takie kosmiczne było to ładowanie. Dziś już zajarzyłem. I oto moje zrzuty na zimnym na wolnych obrotach
no i tu już doszedł do 90 C
Widać że dwa parametry mam nie bardzo ten pulse duty factor i load
Czy to jest przepływomierz?
Nie wiem jeszcze co to jest to
i czemu na 4 cylindrze jest dużo więcej? |
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 26-01-14, 20:50
|
|
|
Badziewna ta sonda, grzałka ciągle na 100, więc nieprawidłowo.
Wymieniłbym też czujnik temperatury silnika.
Przepływkę można delikatnie przemyć w alko izopropylowym. |
_________________
|
|
|
|
|
sorenson
Nowy User - Witamy ;)
BMW: BMW E36 Compact
Imię: Bartas
Silnik: M43TU19
Nadwozie: Compact
Dołączył: 25 Sty 2014 Posty: 5 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 26-01-14, 21:16
|
|
|
Rozumiem że ten czujnik to tutaj nr 13 http://www.realoem.com/bm...054&hg=11&fg=15
czy ten nr 10 http://www.realoem.com/bm...089&hg=17&fg=05
?
edit:
Po wymianie czujnika nr 13 (koszt 45) jest poprawa tzn. komp pokazuje 12,1 po przejechaniu 40 km po mieście, po tej operacji zmieniłem również sonde na oryginał BOSCH (koszt 250), dzisiaj trasa rano do pracy 50 km (predkość od 80 do 120 no i troche po mieście) i według kompa 6,9 więc jest rewelacyjnie w porównaniu do tego co było.
Dzisiaj po pracy będzie jeszcze wymieniony czujnik ten nr 10 (koszt 110) i zobaczymy co będzie on jest od tego parametru cooling water temperature-cooling water leave temperature. |
|
|
|
|
|