BMW: e34
Imię: Wojciech
Silnik: m50b25
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 3 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 29-01-14, 23:44 Wzrosło spalanie na nowym silniku 1,8->1,8 , długo kręci
Witam, proszę o pomoc, mam dziwny problem, wcześniej na starym silniku m40b18 w średnim stanie, w trasie paliła mi ok 8l/100km. Niedawno wsadziłem nowy silnik w dużo lepszym stanie, też m40b18 a spalanie teraz to minimum 10l przy spokojnej jeździe w trasie i nawet 20l w mieście, już nie wspomne ile pali jak troche się poślizgam na śniegu... . Dodatkowo odkąd jest nowy silnik, gdy stoi długo na mrozie, odpala od razu, za to gdy jest ciepła to kręci z 3-5 sekund i dopiero odpala i wtedy czasem czuć benzyne. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale też ostatnio przestał działać ekonomizer. W razie co mam stary silnik na części i też drugą cała bmw e36 z tym samym silnikiem, wiec moge poprzekładać jakieś części, tylko nie mam pomysłu już jakie
Co to może być że tak dużo pali, skoro na starym silniku w gorszym stanie palił mniej, wiec raczej lambda i przepływomierz odpada bo zostały ze starego silnika. Wymieniłem w razie co czujnik położenia wału, czujnik temperatury, przepływomierz i bez zmian. Filtry nowe, olej nowy full syntetyk, świece nowe, wężyki od paliwa nowe, kopułka i kable też w miare nowe.
Dodatkowo dziwi mnie że zimna pali idealnie a ciepła kręci i kręci zanim odpali... .
Nowy silnik jest z pare lat starszej bmw, wiązka delikatnie się różniła z wyglądu, możliwe żeby brakowało jakiegoś kabla i komputer nie dostawał danych czy coś w tym stylu ?
Ostatnio zmieniony przez wojas3 30-01-14, 00:02, w całości zmieniany 1 raz
BMW: e34
Imię: Wojciech
Silnik: m50b25
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 3 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 31-01-14, 12:52
Pisałem od razu że wymieniłem czujnik temperatury na nowy i bez zmian. No a pod komputer planowałem podłączyć ale akurat moj mechanik nie miał takiego wyjścia, będe musiał poszukać jakiegoś innego mechanika.
BMW: e34
Imię: Wojciech
Silnik: m50b25
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 3 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 01-02-14, 00:46
Wtryski są z nowego, cały silnik z wtryskami, wiązką, dolotem , skrzynią itd jest nowy, ze starego została tylko lambda, przepływomierz i komputer.
Dzisiaj wymieniłem jeszcze rure wlewu paliwa bo była pordzewiała i okazało się że zaraz za wlewem jest dziura, co prawda nie było widać by ciekło przy wlewaniu ale mogło parować, sprawdzę czy jest jakaś poprawa. Ale tak czy siak coś jest nie tak bo w mrozy odpala idealnie na dotyk a ciepła kręci i kręci... .
BMW: TAK
Wiek: 27 Dołączył: 02 Wrz 2012 Posty: 23 Skąd: Nowy Dwór Maz
Wysłany: 02-02-14, 23:27
nie masz przypadkiem filtra stożkowego? ostatnio w ISie u kumpla byla wilgoc w stozku i na zimnym odpalała git a jak sie nagrzała to gasła i ciezko było odpalic.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach