Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wzrosło spalanie na nowym silniku 1,8->1,8 , długo kręci
Autor Wiadomość
wojas3 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: e34
Imię: Wojciech
Silnik: m50b25
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 3
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 29-01-14, 23:44   Wzrosło spalanie na nowym silniku 1,8->1,8 , długo kręci

Witam, proszę o pomoc, mam dziwny problem, wcześniej na starym silniku m40b18 w średnim stanie, w trasie paliła mi ok 8l/100km. Niedawno wsadziłem nowy silnik w dużo lepszym stanie, też m40b18 a spalanie teraz to minimum 10l przy spokojnej jeździe w trasie i nawet 20l w mieście, już nie wspomne ile pali jak troche się poślizgam na śniegu... . Dodatkowo odkąd jest nowy silnik, gdy stoi długo na mrozie, odpala od razu, za to gdy jest ciepła to kręci z 3-5 sekund i dopiero odpala i wtedy czasem czuć benzyne. Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale też ostatnio przestał działać ekonomizer. W razie co mam stary silnik na części i też drugą cała bmw e36 z tym samym silnikiem, wiec moge poprzekładać jakieś części, tylko nie mam pomysłu już jakie :D

Co to może być że tak dużo pali, skoro na starym silniku w gorszym stanie palił mniej, wiec raczej lambda i przepływomierz odpada bo zostały ze starego silnika. Wymieniłem w razie co czujnik położenia wału, czujnik temperatury, przepływomierz i bez zmian. Filtry nowe, olej nowy full syntetyk, świece nowe, wężyki od paliwa nowe, kopułka i kable też w miare nowe.

Dodatkowo dziwi mnie że zimna pali idealnie a ciepła kręci i kręci zanim odpali... .

Nowy silnik jest z pare lat starszej bmw, wiązka delikatnie się różniła z wyglądu, możliwe żeby brakowało jakiegoś kabla i komputer nie dostawał danych czy coś w tym stylu ?
Ostatnio zmieniony przez wojas3 30-01-14, 00:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Karol_BMW 
Artysta Kombinator



BMW: E36 Coupe
Imię: Karol
Silnik: 1.8 IS
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 4 razy
Wiek: 27
Dołączył: 03 Cze 2013
Posty: 463
Skąd: Morąg
Wysłany: 29-01-14, 23:50   

Podepnij pod kompa ;)
_________________
Gość Zobacz moją czarną E36 ;) :
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=37004
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 31-01-14, 00:14   

Podmień czujnik temperatury pierw. Jak nie przejdzie to komp.
_________________
 
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 31-01-14, 00:36   

Tak jak Spinaczo napisał. Niebieski czujnik temperatury do sprawdzenia, ewentualnie podmianki.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
wojas3 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: e34
Imię: Wojciech
Silnik: m50b25
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 3
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 31-01-14, 12:52   

Pisałem od razu że wymieniłem czujnik temperatury na nowy i bez zmian. No a pod komputer planowałem podłączyć ale akurat moj mechanik nie miał takiego wyjścia, będe musiał poszukać jakiegoś innego mechanika.
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 31-01-14, 15:05   

Wtryski też ze starego silnika?
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
wojas3 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: e34
Imię: Wojciech
Silnik: m50b25
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 3
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 01-02-14, 00:46   

Wtryski są z nowego, cały silnik z wtryskami, wiązką, dolotem , skrzynią itd jest nowy, ze starego została tylko lambda, przepływomierz i komputer.
Dzisiaj wymieniłem jeszcze rure wlewu paliwa bo była pordzewiała i okazało się że zaraz za wlewem jest dziura, co prawda nie było widać by ciekło przy wlewaniu ale mogło parować, sprawdzę czy jest jakaś poprawa. Ale tak czy siak coś jest nie tak bo w mrozy odpala idealnie na dotyk a ciepła kręci i kręci... .
 
 
Pyniek1337 



BMW: TAK
Wiek: 27
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 23
Skąd: Nowy Dwór Maz
Wysłany: 02-02-14, 23:27   

nie masz przypadkiem filtra stożkowego? ostatnio w ISie u kumpla byla wilgoc w stozku i na zimnym odpalała git a jak sie nagrzała to gasła i ciezko było odpalic.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 14