Witam,
zamierzam założyć instalację gazową do mojego BMW 3 e46 318i 143KM z 2004r. Podpowiedzcie mi ile kosztowała by dobrej jakości instalacja do tego modelu? Jakiej firmy wtryski, sterownik oraz parownik polecicie? Butla gazowa w miejsce koła zapasowego, miejsce wlewu standardowe. Ile trwa montaż i zestrojenie takiej instalacji? Jaki warsztat z województwa łódzkiego polecacie? Jak będzie wyglądał serwis takiej instalacji oraz ile będzie kosztował?
Z góry dzięki za wszystkie wskazówki i odpowiedzi.
proszę jakiej marki instalację wybierzesz NIE ZGADZAJ się na wtryskiwacze gazu VALTEK, REMVL. to są najtańsze dostępne na rynku wtryskiwacze, które są SYFEM. jak będziesz chciał mogę podesłać ci zdjęcia jak wyglądała NOWA listwa wtryskowa VALTEK po pół roku. to gówno oprócz strojenia elektronicznego i mapowania ustawia się również ręcznie o czym niewielu wie. zestrojenie mechaniczne i elektronicznej jest trudne i krótkotrwałe.
instalacja oparta na takich wtryskach to na pomorzu koszt ok 2300-2500 max, ale warto dołożyć te kilka stówek więcej na lepsze wtryskiwacze. Szybciej pracują, nie rozkalibrowują się i są trwalsze.
Tyle ode mnie
P.S.
męczyłem się półtora roku z Valtekami ( i tak miałem najszybsze z dostępnych, bo 1 ohm- zółte, czerwone najpopularniejsze są 3ohm), zmieniłem na wtryski smart landi renzo i jest spokój.
A co myślicie o ofertach które mi zaproponowano? Która jest najlepsza biorąc pod uwagę parametr jakości do ceny? Czym różni się ta za 3500zł od tej za 2800zł - jak ja to odczuję?
1. BRC. Wszystkie podzespoły BRC, zbiornik LPG - STAKO. Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów, przeglądy co 15 tys. km. Serwis assistance - teren całego kraju. Koszt całkowity to 2800 zł.
2. Elektronika sterująca polskiej firmy LPGTECH system TECH - 324 OBD, reduktor Zavoli Zeta S, wtryskiwacze LPGTECH Dragon. Koszt całkowity to 2800 zł.
3. Elektronika sterująca polskiej firmy AC system Stag 4 Qbox z reduktorem AC R01 i wtryskiwaczami Hana H2000/EG2000/H2001 lub LPGTECH Dragon. Koszt całkowity to 3000 zł.
4. Włoska Landi Renzo system Omegas z reduktorem Landi Renzo IG1 i wtryskiwacze Landi Renzo/MED. Koszt całkowity to 3500 zł.
Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi i analizy.
pozycja nr 1 - nie wiadomo jakie wtryski - jeśli BRC to brać, dobra instalacja
2 - słabo
3 - wtryskiwacze HANA, najdroższe na rynku, ale najlepsze, najbardziej żywotne i NIE CYKAJĄ podczas pracy
4 - też dobra oferta, choć dziwi mnie, że najdroższa, wtryskiwacze są na drugim miejscu po HANAch.
podpytaj o koszt filtrów np. jakie są montowane w poszczególnych kitach, żeby nie okazało się, że przy najtańszym zestawie filtry są najdroższe
ja jestem taki, że bardzo zwracam uwagę na montaż, miło jak wszystkie komponenty są ukryte, przycisk od gazu w kabinie nie jest na środku konsoli a wlew ukryty pod klapką
Jak dla mnie to ceny i tak z kosmosu wzięte - zwłaszcza, że na 4 cylindry...
A jeśli chodzi o to, która będzie najlepsza dla Ciebie - każda z tych czterech, a ładownie kasy w Landi Renzo (3500zł ) to już przerost formy nad treścią.
Oczywiście co do kwestii estetyki to zgadzam się w 100% i uważam, że tutaj nie powinno być miejsca na kompromisy - choćby to miało kosztować 2 stówki więcej.
W Łodzi są tylko dwa warsztaty godne polecenia, Filartech i Kołomax.
Obydwa nie są wolne od wad i tak, ci pierwsi nie trzymają się terminu a ci drudzy nie chcą za chiny zdejmować kolektora.
Oczywiście z odpowiednim podejściem można przebrnąć przez te wady i cieszyć się ich fachowością. Ale trzeba cisnąć od wejścia.
Po kolei teraz omówię powyższe wypowiedzi:
golfm napisał/a:
proszę jakiej marki instalację wybierzesz NIE ZGADZAJ się na wtryskiwacze gazu VALTEK, REMVL. to są najtańsze dostępne na rynku wtryskiwacze, które są SYFEM. jak będziesz chciał mogę podesłać ci zdjęcia jak wyglądała NOWA listwa wtryskowa VALTEK po pół roku. to gówno oprócz strojenia elektronicznego i mapowania ustawia się również ręcznie o czym niewielu wie. zestrojenie mechaniczne i elektronicznej jest trudne i krótkotrwałe.
instalacja oparta na takich wtryskach to na pomorzu koszt ok 2300-2500 max, ale warto dołożyć te kilka stówek więcej na lepsze wtryskiwacze. Szybciej pracują, nie rozkalibrowują się i są trwalsze.
Tyle ode mnie
P.S.
męczyłem się półtora roku z Valtekami ( i tak miałem najszybsze z dostępnych, bo 1 ohm- zółte, czerwone najpopularniejsze są 3ohm), zmieniłem na wtryski smart landi renzo i jest spokój.
Mądrze pisze ten Pan.
krzysiiekb napisał/a:
A co myślicie o ofertach które mi zaproponowano? Która jest najlepsza biorąc pod uwagę parametr jakości do ceny? Czym różni się ta za 3500zł od tej za 2800zł - jak ja to odczuję?
1. BRC. Wszystkie podzespoły BRC, zbiornik LPG - STAKO. Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów, przeglądy co 15 tys. km. Serwis assistance - teren całego kraju. Koszt całkowity to 2800 zł.
2. Elektronika sterująca polskiej firmy LPGTECH system TECH - 324 OBD, reduktor Zavoli Zeta S, wtryskiwacze LPGTECH Dragon. Koszt całkowity to 2800 zł.
3. Elektronika sterująca polskiej firmy AC system Stag 4 Qbox z reduktorem AC R01 i wtryskiwaczami Hana H2000/EG2000/H2001 lub LPGTECH Dragon. Koszt całkowity to 3000 zł.
4. Włoska Landi Renzo system Omegas z reduktorem Landi Renzo IG1 i wtryskiwacze Landi Renzo/MED. Koszt całkowity to 3500 zł.
Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi i analizy.
1. To marketingowy badziew, brzydkie to i drogawe w serwisie. Aha w dodatku brzydkie.
2. Świetny wybór, na pewno będzie dobrze śmigać. Montowałem już taką i jest ok.
3. Również bardzo dobry wybór. Chociaż osobiście wolę Techa.
4. Landi to genialna instalacja, żywotna i bezawaryjna ale drogawa w serwisie. No i elektronika nie ma co stanąć do Techa.
Medy to wyższa półka niż Hana. Hana nie jest najdroższym wtryskiwaczem, aktualnie kosztuje w detalu 68zł sztuka co jest ceną śmieszną. Medy są na pewno wytrzymalsze, ale dość głośne. Z technicznych niuansów można zauważyć, brak zmienności wydatku w zależności od temperatury wtryskiwacza, czego o hanach powiedzieć nie można, bo przylewają na zimno.
pigmey napisał/a:
Jak dla mnie to ceny i tak z kosmosu wzięte - zwłaszcza, że na 4 cylindry...
A jeśli chodzi o to, która będzie najlepsza dla Ciebie - każda z tych czterech, a ładownie kasy w Landi Renzo (3500zł ) to już przerost formy nad treścią.
Oczywiście nie masz racji. Kit do montażu Techa z zavolakiem i Dragonami to pewnie jakieś 1600zł. To teraz mi powiedz jak to zrobić, żeby założyć instalację, gwarantować serwis, zapłacić 23% vat, za prąd, narzędzia, pracownika..... no i gdyby jakiś plastik pękł przy montażu to za niego też... za mniej niż 1 tys jak to Ty proponujesz.
Reduktor IG1 w kicie Landi kosztuje jakieś 9 stów. Stad ta cena. No ale dostajesz reduktor dwustopniowy w którym ciśnienie nie lata jak żyd po pustym sklepie jak to ma miejsce w przypadku co drugiego ACR01.
Oczywiście nie masz racji. Kit do montażu Techa z zavolakiem i Dragonami to pewnie jakieś 1600zł. To teraz mi powiedz jak to zrobić, żeby założyć instalację, gwarantować serwis, zapłacić 23% vat, za prąd, narzędzia, pracownika..... no i gdyby jakiś plastik pękł przy montażu to za niego też... za mniej niż 1 tys jak to Ty proponujesz.
Hmmm...
Ciekawe, że za taki sam zestaw dostałem cenę 2.800zł - było to jakiś miesiąc temu (może półtora) i to na 6 cylindrów (pisałem o tym w którymś temacie bo specjalnie zadzwoniłem wtedy do warsztatu pod Wieluniem). W zakładzie przy montażu pracują 3 osoby (jedna montuje butlę + przewody pod samochodem, druga w tym czasie kręci reduktor i węże, a szef zajmuje się elektroniką i elektryką oraz wtryskami). Jedyne czego nie jestem pewien to reduktora - chyba proponował KME ale wiem, że montuje też OMVL (mi się taki CPR trafił i póki co nie narzekam) i coś tam jeszcze też ma w magazynie...
Inną sprawą jest estetyka wykonania - mogło by być trochę lepiej i tu skłonny byłbym dorzucić stówkę za ładniejsze wykonania choć tragedii ogólnie nie ma.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Maj 2012 Posty: 41 Skąd: Rogów
Wysłany: 25-03-14, 09:02
Polecam Kołomax. Jeżeli chodzi o działanie instalacji czy estetykę nie mogę im nic zarzucić (jedyne do czego bym się przyczepił, to filtry gazu utrudniają dostęp do plusa w komorze silnika - mam R6). Co do kolektrora, to prawda, że wolą go nie zdejmować. Do wad dorzuciłbym długie terminy i trudno się dodzwonić, ale to chyba przywary dobrych warsztatów. Natomiast co do cen, to w zeszłym roku za tę samą instalację zapłaciłem 200zł mniej niż obecnie Panowie się cenią, a negocjować za bardzo nie chcą.
Faktura normalna na kwotę, o której pisałem.
Powiem Ci więcej - ten warsztat jest pod oficjalnym patronatem LPGTECH więc raczej nie sądzę żeby w tej kwestii wałki kręcili.
A może najwyższa pora pogodzić się z faktem, że są w PL warsztaty, które montują porządne instalacje za rozsądne pieniądze bo nie są nastawione na zdzieranie z klienta? Na chwilę obecną na wolny termin na montaż trzeba czekać ponad 2 tygodnie przy średnim montażu 2 instalacji na dzień... To chyba także o czymś świadczy?
W moim samochodzie gaz był montowany w firmie kołomax. Koszt całej instalacji to około 3250zł (Butla 60, wlew pod klapką, Silver + wtryski Matrix HS).
Warsztat mogę polecić ze względu na jakość montażu instalacji oraz bardzo dobre podejście do właściwej kalibracji instalacji LPG.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach