Film nr 2 pokazuje w jaki sposób powinno się kodować. Przykładem jest włączenie podnoszenia tylnych szyb jednym kliknięciem w E36. W innych autach robi się to analogiczne. Trzeba wybrać auto i sterownik do kodowania, które mamy w danym momencie podłączone i zmieniać parametry, które nas interesują.
PS. Polecam wszystkim kodującym po sczytaniu danych z interesującego nas modułu (1:00 na filmie nr 2) skopiować z katalogu: C:/NCSEXPER/WORK plik FSW_PSW.TRC w bezpieczne miejsce, aby mieć oryginalne ustawienia w razie niepowodzenia kodowania.
BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring Pomógł: 64 razy Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 1020 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 14-11-14, 13:19
Witam, mam fejsa ADS i INPA śmiga OK, niestety błąd przy kodowaniu w NCS. Robię wszystko zgodnie z instrukcją. Program się łączy, czyta ustawienia do pliku TRC, robię zmiany (konkretnie potw. kierunkami otwierania i zamykania) i przy zapisie na końcu wywala błąd:
BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring Pomógł: 64 razy Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 1020 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 14-11-14, 15:01
OK, na necie znalazłem wersję 41 do E36. Będzie OK? Jeżeli potrzebuję nowszych to skąd ściągnąć? Przy okazji jak to zaktualizować? W paczce są foldery:
cfgdat
data
daten
ecu
format
kmmdata
sgdat
work
Pliki z daten mam wrzucić do C:\NCSEXPER\DATEN\E36? Nie chciałbym czegoś zepsuć;)
BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring Pomógł: 64 razy Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 1020 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 14-11-14, 21:20
Na 100% się nie da? Widziałem gdzieś filmik po aktywacji NCSem tej funkcji w E36, ale nie wiem czy był alarm... Robiłem to podobnie do instrukcji z E46 i modułu GM5. Najpierw przerobiłem plik w notatniku i wg. innej instrukcji (do momentu "change job", tam zamiast tego było "basic function"), Później zrobiłem Twoim sposobem, ale efekt taki sam. Co ciekawe jak teraz odczytuje konfigurację to do czystego pliku dostaje te ustawienia co zrobiłem wcześniej. Czyli jakby się jednak wgrało? Aha, przez NCS Dummy wygląda, że się pozmieniało to co chciałem.
Jutro spróbuje wgrać plik oryginalny, ale jak i tak nie idzie zrobić potwierdzenia kierunkami to lipa Ewentualnie skorzystam jeszcze z przekonfigurowania przełączników tylnych szyb i jak się da szyberdachu. Są może jeszcze jakieś ciekawe opcje dla E36? Na czym polega działanie crash control module?
BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring Pomógł: 64 razy Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 1020 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 14-11-14, 22:49
Cały czas pod górkę. Z tylnymi szybkami i szybrem teraz mam tak, że otworzenie jest na jedno kliknięcie o dla zamknięcia trzeba trzymać. No, ale to już nice to have. Natomiast mam jeszcze jedno pytanko z NCSa. Prawdą jest to, że wgrywając pusty plik przywraca się ustawienia domyślne modułu?
BMW: E46 330CI
Imię: Kamil
Silnik: M54B30
Nadwozie: Sedan Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 246 Skąd: Olesin/ok. Warszawy
Wysłany: 14-11-14, 22:58
Tak.
Ja jednak proponuję po sczytaniu pliku fsw_psw.trc zachować kopię pliku, gdyż może się zdarzyć, że ktoś przed tobą coś modyfikował i wgranie pustego pliku fsw_psw.man może narobić więcej szkód niż pożytku.
BMW: E36 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring Pomógł: 64 razy Dołączył: 05 Lis 2013 Posty: 1020 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 16-11-14, 20:33
Niestety, po zmianie plików w katalogu daten dalej to samo, również wgrywanie pustego pliku kończy się niepowodzeniem. Może jest taka opcja którą bez dodatkowych zabiegów mógłbym przetestować i sprawdzić czy działa? Bo może jeszcze jest tak, że wgrywa tylko wywala błąd...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach