DME jaka wersja? |
Autor |
Wiadomość |
mati.91
BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M42
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 502 Skąd: KRA
|
Wysłany: 22-08-14, 19:55 DME jaka wersja?
|
|
|
Witam, ogarnia ktoś ten temat? Chodzi mi o to, jaką wersję DME posiadam w swoim aucie. Jest to e36, silnik m42b18, rocznik 07/93. Jest gdzieś to rozpisane, a może jest podane na samym sterowniku jaka to wersja?
INPA pokazuje taki błąd:
15 czujnik spalania stukowego 1 (DME 1.7/DME 3.1)lub awaria zapłonu (DME 1.7.2)
potrzebuję wiedzieć, bo jak widać mogą być różne przyczyny.
Pozdro. |
|
|
|
|
elmo0104
BMW: e36 328T coupe
Imię: Piotr
Silnik: M50
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 24 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 400 Skąd: Łódź/ Zduńska Wola
|
Wysłany: 22-08-14, 20:03
|
|
|
Najepiej w inpie zanim wejdziesz w zakładkę "błędy" wejść do zakładki "identyfikacja" lub "info o sterowniku" tam poda Ci wszysto co potrzebujesz. |
_________________ Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx |
|
|
|
|
mati.91
BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M42
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 502 Skąd: KRA
|
Wysłany: 22-08-14, 20:21
|
|
|
A czy można to inaczej zidentyfikować? Dostępu do programu ani kabla jeszcze nie mam, byłem u znajomego sprawdzać. Jeśli dałoby radę inaczej to zidentyfikować to bym mu już głowy nie zawracał. |
|
|
|
|
elmo0104
BMW: e36 328T coupe
Imię: Piotr
Silnik: M50
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 24 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 400 Skąd: Łódź/ Zduńska Wola
|
Wysłany: 23-08-14, 10:01
|
|
|
musisz wyjąć sterownik jak chcesz mieć pewność co to jest i przeczytać nr sterownika. Następnie wpisując ten nr w google powinno pokazać Ci jaki to rodzaj sterownika. Na sterowniku nie jest to napisane.
Lepiej jedź do kogoś kto ogarnia sprzęt diagnostyczny lepiej i po problemie. żadnego odkręcania ani szukania. |
_________________ Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx |
|
|
|
|
mati.91
BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M42
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 502 Skąd: KRA
|
Wysłany: 24-08-14, 16:19
|
|
|
Chyba sobie sam sprawię, bo umawiać się i jeździć co chwila to strata czasu. |
|
|
|
|
timi91
BMW: E36
Imię: Tomcio
Silnik: M52B28
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 52 razy Wiek: 32 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 455 Skąd: Świebodzice
|
Wysłany: 01-09-14, 23:08
|
|
|
DME 1.7 do 94r
DME 3.1 to bosch dla r6 M50B20/B25
DME 1.7.2 to inny soft po 94
ale 1.7 i 1.7.2 to praktycznie to samo. |
_________________ Marka to Pasja i styl życia:) |
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 02-09-14, 09:58
|
|
|
Po prostu sprawdź czujniki spalania stukowego. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
mati.91
BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M42
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 502 Skąd: KRA
|
Wysłany: 02-09-14, 16:27
|
|
|
Dzięki za rady, powiedzcie jeszcze ktoś, czy można jakoś zlokalizować który czujnik jest walnięty? Czy wymiana od razu obu?
Błąd jaki pokazał komp, to:
15 Knock Sensor 1, czyli po sprawdzeniu w tłumaczeniach błędów przy moim sterowniku, M1.7 wychodzi błąd czujnika spalania stukowego 1. Widziałem w rozpisce błędów, że jeszcze jeden kod: 42 knock sensor 2, jest odpowiedzialny za czujnik spalania stukowego i z opisu błędu wychodzi: błąd czujnika spalania stukowego 2.
Pytanie czy te cyfry 1 i 2 coś znaczą? |
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 02-09-14, 20:10
|
|
|
Czujniki są dwa, więc zapewne błędy odpowiadają za każdy osobno. Teraz jest tylko taka kwestia czy czujnik uwalony czy rzeczywiście się pojawia stukanie. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
mati.91
BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M42
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 502 Skąd: KRA
|
Wysłany: 02-09-14, 21:00
|
|
|
Po podpięciu do kompa, błąd został skasowany i ze 2 dni auto jeździło jak trzeba, po tym czasie znowu to samo. Idzie to jakoś we wskazaniach czy coś sprawdzić na kompie, czy padł czujnik, czy coś poważniejszego?
Dodam, że stało się to w sumie z dnia na dzień, bez żadnego kombinowania przy aucie. Auto idzie słabiej, póki się nie rozgrzeje i nie przełączy na LPG, czuć jakby mniej płynnie wkręcał się na obroty, na gazie tego nie czuć. Odczuwalne zadławienie np w okolicy 4000-4500rpm (PB i LPG), gdzie powinien zacząć "iść" jak to m42 |
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 02-09-14, 22:37
|
|
|
Błędy wywala też na LPG? |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
mati.91
BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M42
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 502 Skąd: KRA
|
Wysłany: 02-09-14, 23:08
|
|
|
Po jeździe na LPG były sprawdzane błędy i właśnie to pokazało. Było to sprawdzane na zgaszonym silniku, nic więcej nie robiliśmy. Jeśli chodzi o jazdę, nie ma rożnicy między PB, a LPG. Na obu paliwach objawy ze spadkiem mocy są te same. |
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 02-09-14, 23:28
|
|
|
Trzeba przemierzyć czujniki spalania stukowego. Dojście do kostek jest słabe, więc proponowałbym odpiąć złącze od kompa i podpiąć miernik pod odpowiednie piny. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
mati.91
BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M42
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 502 Skąd: KRA
|
Wysłany: 03-09-14, 13:08
|
|
|
Nie wiesz jakie wartości powinien pokazywać miernik przy sprawnych czujnikach? Metoda sprawdzania miernikiem jest w ogóle skuteczna? Znajomy tak sprawdzał czujnik wałka w m52 i powychodziły bzdury, a czujnik okazał się sprawny. |
|
|
|
|
mati.91
BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M42
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 502 Skąd: KRA
|
Wysłany: 09-09-14, 22:47
|
|
|
Witam, co prawda widzę, że przestój w temacie, ale mam coś nowego.
Pierwsze foto oczywiście błąd jaki się pojawia. Przypomnę, m42b18, DME 1.7.
Drugi screen, wartość kąta zapłonu, która jako jedyna przekracza dopuszczalną wartość. Wartość na screenie jest na wolnych obrotach. Raz przy przegazowaniu spadło na 6 z hakiem, ale zaraz wskoczyło na 26, przy wyższych obrotach pokazywał nawet 36.
Czy ktoś jest w stanie na podstawie tego co zostało już tu podane określić na czym najbardziej się skupić? Jeśli chodzi o układ zapłonowy, to świece niedawno zmieniane, na odpowiadające oryginałowi zamienniki NGK. Przewody również zmieniałem, używki, ale używane około miesiąca. Jedyne co pozostało nie tknięte przynajmniej ok 3lat to cewki. Pytanie, czy bawić się z wymianą cewek, niestety nie mam nikogo, z kim mógłbym je podmienić na chwilę i sprawdzić zachowanie auta? Czujnik stukowego, niby nie majątek kosztuje, ale zabawy z wymianą trochę będzie, a jeśli dałoby radę ustalić jakoś inaczej co tu szwankuje, to wolałbym sobie tej zabawy oszczędzić.
Pozdrawiam i z góry dzięki. |
|
|
|
|
|