Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana progów oraz reperaturek nadkoli tylnych e36
Autor Wiadomość
rekda2 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: 320i
Imię: Darek
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Wiek: 44
Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 8
Skąd: www
Wysłany: 22-10-14, 20:15   Re: Wymiana progów e36 320i

Można odświeżyć temat?

Mam sedana z 95r. gnije mi na całej długości od tyłu drzwi do przedniego koła. myślę o kupnie całego 135zł.

Jak się demontuje stary próg ? kontówa i wio ? trzeba potem wspawywać nowy? czy wszystko jest odkręcane i można to na kleju do szyb wkleić?

wspomnę że od czasu do czasu używam młotka i śrubokręta.
 
 
whitedevil 



BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4660
Skąd: gdynia
Wysłany: 22-10-14, 20:26   Re: Wymiana progów e36 320i

rekda2 napisał/a:
Można odświeżyć temat?

Mam sedana z 95r. gnije mi na całej długości od tyłu drzwi do przedniego koła. myślę o kupnie całego 135zł.

Jak się demontuje stary próg ? kontówa i wio ? trzeba potem wspawywać nowy? czy wszystko jest odkręcane i można to na kleju do szyb wkleić?

wspomnę że od czasu do czasu używam młotka i śrubokręta.


lepioeju się sam za to nie bierz próg trzeba wyciąc i wspawac nowy więc jeśli nie masz obycia z takimi narzedziami jak kątówka migomat itp to zostaw to dla ludzi którzy się na tym znają
_________________
zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
 
 
 
C0rvette 


BMW: 320i
Imię: Wojtek
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 2224
Skąd: Lublin/Nałęczów
Wysłany: 22-10-14, 21:04   

Próg to ważna rzecz w aucie... Jak chciałeś kleić to klejem do szyb to oddaj to tym co się lepiej znają na tym...
 
 
rekda2 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: 320i
Imię: Darek
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Wiek: 44
Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 8
Skąd: www
Wysłany: 22-10-14, 21:15   progi e36 320i jak co i gdzie?

Nie traktujcie mnie proszę z góry jak kogoś z dwiema lewymi rąckamii!

Gdybym chciał to oddać komuś nie udzielał bym się tu, jestem na tyle chętny do poznawania świata że nawet gdybym to zjeb.ć miał wolę to zrobić sam.
Więc proszę o rady, i czy to jakoś tak powinno wyglądać?? Otóż mam spawarkę i migomat i więcej niż podstawową wiedzę o spawaniu (praktyczną) ale nie o wspawywaniu progów i to w tym konkretnym aucie.

Czyli zaczyna się zabawa w niezbędne materiały i narzędzia: benzyna ekstrakcyjna, papierowa taśma samoprzylepna, klej do montażu, mydło w płynie, papier ścierny (400), wkręty, patyczki rozpierające.
Przykładamy progi do karoserii i ustalamy ich właściwe położenie. Następnym krokiem jest demontaż elementów gumy zatyczki i innych elementów utrudniających montaż Przykładam ponownie progi do auta i zaznaczamy na powierzchni karoserii każdą krawędź progu (punkty styczności z karoserią).

Krok 1- oklejenie taśmą papierową wykonanego wcześniej obrysu punktów styczności (po jego zewnętrznej stronie) oraz pozostałą powierzchnię karoserii wokół progu. Zabezpieczamy taśmą papierową zewnętrzną powierzchnię progów, wzdłuż linii styczności z karoserią. Następnie należy zmatowić przy użyciu papieru ściernego powierzchnię styczności karoserii z progiem. Powierzchnię należy odtłuścić np. benzyną ekstrakcyjną i dokładnie oczyścić. Na wewnętrzną powierzchnię progu, równomiernie nakładamy klej. Większość klejów zastyga (wiąże się) po ok. 15 minutach (warto sprawdzić na opakowaniu). W tym czasie należy próg przyłożyć do karoserii w odpowiednim miejscu, przykleić do karoserii za pomocą samoprzylepnej taśmy papierowej oraz wkręcić śruby montażowe w wyznaczonych miejscach (od strony nadkoli). Staramy się dociskać próg przy pomocy patyczków rozpierających (np. między progiem a ścianą garażu).

Czy to jakoś tak wygląda???

https://www.youtube.com/watch?v=Odwkhkbs1_Q
Ostatnio zmieniony przez rekda2 22-10-14, 22:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
whitedevil 



BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 4660
Skąd: gdynia
Wysłany: 22-10-14, 21:31   

kolego albo ja jestem glupi albo tobie chodzi o nakladki progowe

a to sa dwie rozne rzeczy bo jesli masz na mysli nakladki progowe to sa specjalne szablony jak je zamontowac i nie baw sie w zadne kleje tylko zrob to tak jak fabryka przykazala czyli na spinki ktore mozesz kupic w aso np.
_________________
zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
 
 
 
KonradGT 
masta blasta



BMW: E36
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 846
Skąd: Wwa
Wysłany: 23-10-14, 08:41   

Fabryka akurat w tym przypadku kiepsko rozwiązała sprawę mocowanie listew na progach :wstyd:
_________________
E36 Coupe M50B25TU Madeiraviolett M-Pakiet

Prawdziwy mężczyzna powinien zbudować dom, spłodzić syna i posadzić... auto na glebie.

Mechanika, diagnostyka, modyfikacje, SWAPy, instalacje LPG.
 
 
 
gozdyr166 



BMW: E30, E36
Imię: Czarek
Silnik: M50B20
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 6 razy
Wiek: 29
Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 799
Skąd: WZW
Wysłany: 23-10-14, 21:00   

Z tego co tu przeczytałem to wynika że ty chcesz wyciąć stare, blaszane progi i wstawić nakładki na progi.. :brawo:
lepiej oddaj to komuś ogarniętemu w temacie :14:
_________________
Jagodzianka--> http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=39717
Maria--> http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=43516
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 14