Wymiana progów oraz reperaturek nadkoli tylnych e36 |
Autor |
Wiadomość |
rekda2
Nowy User - Witamy ;)
BMW: 320i
Imię: Darek
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Wiek: 44 Dołączył: 16 Cze 2012 Posty: 8 Skąd: www
|
Wysłany: 22-10-14, 20:15 Re: Wymiana progów e36 320i
|
|
|
Można odświeżyć temat?
Mam sedana z 95r. gnije mi na całej długości od tyłu drzwi do przedniego koła. myślę o kupnie całego 135zł.
Jak się demontuje stary próg ? kontówa i wio ? trzeba potem wspawywać nowy? czy wszystko jest odkręcane i można to na kleju do szyb wkleić?
wspomnę że od czasu do czasu używam młotka i śrubokręta. |
|
|
|
|
whitedevil
BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 4660 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 22-10-14, 20:26 Re: Wymiana progów e36 320i
|
|
|
rekda2 napisał/a: | Można odświeżyć temat?
Mam sedana z 95r. gnije mi na całej długości od tyłu drzwi do przedniego koła. myślę o kupnie całego 135zł.
Jak się demontuje stary próg ? kontówa i wio ? trzeba potem wspawywać nowy? czy wszystko jest odkręcane i można to na kleju do szyb wkleić?
wspomnę że od czasu do czasu używam młotka i śrubokręta. |
lepioeju się sam za to nie bierz próg trzeba wyciąc i wspawac nowy więc jeśli nie masz obycia z takimi narzedziami jak kątówka migomat itp to zostaw to dla ludzi którzy się na tym znają |
_________________ zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
|
|
|
|
|
C0rvette
BMW: 320i
Imię: Wojtek
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 29 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 2224 Skąd: Lublin/Nałęczów
|
Wysłany: 22-10-14, 21:04
|
|
|
Próg to ważna rzecz w aucie... Jak chciałeś kleić to klejem do szyb to oddaj to tym co się lepiej znają na tym... |
|
|
|
|
rekda2
Nowy User - Witamy ;)
BMW: 320i
Imię: Darek
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Wiek: 44 Dołączył: 16 Cze 2012 Posty: 8 Skąd: www
|
Wysłany: 22-10-14, 21:15 progi e36 320i jak co i gdzie?
|
|
|
Nie traktujcie mnie proszę z góry jak kogoś z dwiema lewymi rąckamii!
Gdybym chciał to oddać komuś nie udzielał bym się tu, jestem na tyle chętny do poznawania świata że nawet gdybym to zjeb.ć miał wolę to zrobić sam.
Więc proszę o rady, i czy to jakoś tak powinno wyglądać?? Otóż mam spawarkę i migomat i więcej niż podstawową wiedzę o spawaniu (praktyczną) ale nie o wspawywaniu progów i to w tym konkretnym aucie.
Czyli zaczyna się zabawa w niezbędne materiały i narzędzia: benzyna ekstrakcyjna, papierowa taśma samoprzylepna, klej do montażu, mydło w płynie, papier ścierny (400), wkręty, patyczki rozpierające.
Przykładamy progi do karoserii i ustalamy ich właściwe położenie. Następnym krokiem jest demontaż elementów gumy zatyczki i innych elementów utrudniających montaż Przykładam ponownie progi do auta i zaznaczamy na powierzchni karoserii każdą krawędź progu (punkty styczności z karoserią).
Krok 1- oklejenie taśmą papierową wykonanego wcześniej obrysu punktów styczności (po jego zewnętrznej stronie) oraz pozostałą powierzchnię karoserii wokół progu. Zabezpieczamy taśmą papierową zewnętrzną powierzchnię progów, wzdłuż linii styczności z karoserią. Następnie należy zmatowić przy użyciu papieru ściernego powierzchnię styczności karoserii z progiem. Powierzchnię należy odtłuścić np. benzyną ekstrakcyjną i dokładnie oczyścić. Na wewnętrzną powierzchnię progu, równomiernie nakładamy klej. Większość klejów zastyga (wiąże się) po ok. 15 minutach (warto sprawdzić na opakowaniu). W tym czasie należy próg przyłożyć do karoserii w odpowiednim miejscu, przykleić do karoserii za pomocą samoprzylepnej taśmy papierowej oraz wkręcić śruby montażowe w wyznaczonych miejscach (od strony nadkoli). Staramy się dociskać próg przy pomocy patyczków rozpierających (np. między progiem a ścianą garażu).
Czy to jakoś tak wygląda???
https://www.youtube.com/watch?v=Odwkhkbs1_Q |
Ostatnio zmieniony przez rekda2 22-10-14, 22:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
whitedevil
BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 4660 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 22-10-14, 21:31
|
|
|
kolego albo ja jestem glupi albo tobie chodzi o nakladki progowe
a to sa dwie rozne rzeczy bo jesli masz na mysli nakladki progowe to sa specjalne szablony jak je zamontowac i nie baw sie w zadne kleje tylko zrob to tak jak fabryka przykazala czyli na spinki ktore mozesz kupic w aso np. |
_________________ zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
|
|
|
|
|
KonradGT
masta blasta
BMW: E36
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 32 razy Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 846 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 23-10-14, 08:41
|
|
|
Fabryka akurat w tym przypadku kiepsko rozwiązała sprawę mocowanie listew na progach |
_________________ E36 Coupe M50B25TU Madeiraviolett M-Pakiet
Prawdziwy mężczyzna powinien zbudować dom, spłodzić syna i posadzić... auto na glebie.
Mechanika, diagnostyka, modyfikacje, SWAPy, instalacje LPG. |
|
|
|
|
gozdyr166
BMW: E30, E36
Imię: Czarek
Silnik: M50B20
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 6 razy Wiek: 29 Dołączył: 28 Kwi 2012 Posty: 799 Skąd: WZW
|
|
|
|
|
|