Jak zlokalizować luz w napędzie? |
Autor |
Wiadomość |
rafkins22
Imię: Rafał
Dołączył: 16 Sie 2013 Posty: 36 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-10-14, 12:19 Jak zlokalizować luz w napędzie?
|
|
|
Mam BMW E46 323ci. Kiedy poruszam wałem jest dosyć duży luz osiowy.
1. Czy powinno się to sprawdzać na biegu czy na luzie?
2. W jaki sposób odróżnić luzy na wale przy łączeniu ze skrzynia a łączeniu z dyfrem?
3. Jak sprawdzić luz na półosiach? |
|
|
|
|
powro01
BMW: E36
Imię: Kamil
Silnik: M40B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz Wiek: 28 Dołączył: 03 Wrz 2014 Posty: 133 Skąd: KBR
|
Wysłany: 17-10-14, 12:57
|
|
|
ad 1. na biegu |
_________________ To te trzy litery które zawróciły w głowie. |
|
|
|
|
dawidm00
BMW: 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2014 Posty: 28 Skąd: Bogusławice
|
Wysłany: 17-10-14, 21:59
|
|
|
Witam
Jeśli chodzi o luz na półosiach to jestem na bieżąco, sprawdzić bardzo prosto wchodzimy pod auto ruszamy wałem (delikatnie ruchy), patrzymy jak porusza się półoś, prawidłowo powinno być tak że przegub porusza się równo z półosią, u mnie był luz i widoczne było ze po ruchu wałem najpierw ruch wykonuje przegub a później idzie całość razem z półosią. Mam również 323 w e46 w sedanie, dodam że jeśli chodzi o naprawę nie jest to tanie w naprawie. |
|
|
|
|
rafkins22
Imię: Rafał
Dołączył: 16 Sie 2013 Posty: 36 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-10-14, 18:20
|
|
|
Na 1 biegu, ale tylne koła muszą być w powietrzu? |
|
|
|
|
mati.91
BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M42
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 502 Skąd: KRA
|
Wysłany: 18-10-14, 22:52
|
|
|
Z kołami w górze raczej nie zlokalizujesz nic, bo koła nie mają oporu. Najlepiej to we 2 osoby, jedna pod auto, do kanału a druga niech próbuje ruszać samochodem. |
|
|
|
|
rafkins22
Imię: Rafał
Dołączył: 16 Sie 2013 Posty: 36 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19-10-14, 11:59
|
|
|
Diagnoza stuku jak najbatdziej, ale czy sprawdzanie luzu krecac walem ma odbywac sie na podnosniku czy kanale? |
|
|
|
|
mati.91
BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M42
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 502 Skąd: KRA
|
Wysłany: 19-10-14, 20:37
|
|
|
Można w sumie podnieść, ale już nie odpalać auta, tylko na luzie pokręcić wałem. Spokojnie ręką dasz radę obrócić jak koła będą w górze. |
|
|
|
|
rafkins22
Imię: Rafał
Dołączył: 16 Sie 2013 Posty: 36 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 19-10-14, 21:08
|
|
|
Gdy auto ma tylne koła na ziemi to na biegu wał prawie nie drgnie, natomiast na luzie zaczyna obracać się o większy kąt.
Ciekaw jestem jakby było na podnośniku
dawidm00 jeśli chodzi o sprawdzenie luzu na półosiach. To podnośnik, czy kanał? |
|
|
|
|
mati.91
BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M42
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 502 Skąd: KRA
|
Wysłany: 20-10-14, 08:27
|
|
|
rafkins22, sprawdź w kanale, przy stojącym aucie nie podniesionym, dzięki temu kołem na pewno nie obrócisz, a zobaczysz czy obraca się półoś. Możesz też bezpośrednio za półosie złapać i próbować obrócić, ja tak zlokalizowałem stuk u siebie. |
|
|
|
|
dawidm00
BMW: 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2014 Posty: 28 Skąd: Bogusławice
|
Wysłany: 20-10-14, 10:08
|
|
|
tak jak kolega wyżej napisał sprawdzamy kiedy auto stoi na kanele reszta tak jak pisałem wcześniej.
pozdrawiam |
|
|
|
|
rafkins22
Imię: Rafał
Dołączył: 16 Sie 2013 Posty: 36 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 20-10-14, 17:30
|
|
|
Zauważyłem, że półosie ruszają się w płaszczyźnie prostopadłej, a metalowy koniec półosi uderza w obudowę dyfra.
|
|
|
|
|
rafkins22
Imię: Rafał
Dołączył: 16 Sie 2013 Posty: 36 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 23-10-14, 15:07
|
|
|
Nikt nie wie czy tak powinno być? |
|
|
|
|
mati.91
BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M42
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 502 Skąd: KRA
|
Wysłany: 24-10-14, 11:33
|
|
|
Jak poruszasz półosią na boki to flansza, czyli ten metalowy koniec półosi się rusza (wysuwa i wsuwa do dyfra)? Nie powinna się ruszać, w dyfrze jest taki pierścień zabezpieczający, który trzyma flanszę półosi. |
|
|
|
|
rafkins22
Imię: Rafał
Dołączył: 16 Sie 2013 Posty: 36 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-11-14, 18:33
|
|
|
Mam na wierzchu półoś. Poruszając przegubem wewnętrznym jest sztywny. Nie ma luzu obrotowego. Przegub zewnętrzny też nie hałasuje, nie stuka, brak luzu obrotowego. Mogę natomiast poruszać nim osiowo. Ponadto jest bardziej luźny w porównaniu do przegubu wewnętrznego. Czy tak powinno być? |
|
|
|
|
mati.91
BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M42
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 502 Skąd: KRA
|
Wysłany: 12-11-14, 18:47
|
|
|
Luz osiowy jest normalny, w końcu jeśli zawieszenie pracuje, to półoś się "skraca" lub "wydłuża". Co do drugiej kwestii to niestety nie pomogę, nie mam z tym doświadczenia. |
|
|
|
|
|