Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak zlokalizować luz w napędzie?
Autor Wiadomość
rafkins22 


Imię: Rafał
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 36
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-10-14, 12:19   Jak zlokalizować luz w napędzie?

Mam BMW E46 323ci. Kiedy poruszam wałem jest dosyć duży luz osiowy.

1. Czy powinno się to sprawdzać na biegu czy na luzie?

2. W jaki sposób odróżnić luzy na wale przy łączeniu ze skrzynia a łączeniu z dyfrem?

3. Jak sprawdzić luz na półosiach?
 
 
powro01 



BMW: E36
Imię: Kamil
Silnik: M40B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 03 Wrz 2014
Posty: 133
Skąd: KBR
Wysłany: 17-10-14, 12:57   

ad 1. na biegu :)
_________________
To te trzy litery które zawróciły w głowie.
 
 
dawidm00 



BMW: 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 28
Skąd: Bogusławice
Wysłany: 17-10-14, 21:59   

Witam
Jeśli chodzi o luz na półosiach to jestem na bieżąco, sprawdzić bardzo prosto wchodzimy pod auto ruszamy wałem (delikatnie ruchy), patrzymy jak porusza się półoś, prawidłowo powinno być tak że przegub porusza się równo z półosią, u mnie był luz i widoczne było ze po ruchu wałem najpierw ruch wykonuje przegub a później idzie całość razem z półosią. Mam również 323 w e46 w sedanie, dodam że jeśli chodzi o naprawę nie jest to tanie w naprawie.
 
 
rafkins22 


Imię: Rafał
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 36
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-10-14, 18:20   

Na 1 biegu, ale tylne koła muszą być w powietrzu?
 
 
mati.91 



BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M42
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 502
Skąd: KRA
Wysłany: 18-10-14, 22:52   

Z kołami w górze raczej nie zlokalizujesz nic, bo koła nie mają oporu. Najlepiej to we 2 osoby, jedna pod auto, do kanału a druga niech próbuje ruszać samochodem.
 
 
rafkins22 


Imię: Rafał
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 36
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-10-14, 11:59   

Diagnoza stuku jak najbatdziej, ale czy sprawdzanie luzu krecac walem ma odbywac sie na podnosniku czy kanale?
 
 
mati.91 



BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M42
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 502
Skąd: KRA
Wysłany: 19-10-14, 20:37   

Można w sumie podnieść, ale już nie odpalać auta, tylko na luzie pokręcić wałem. Spokojnie ręką dasz radę obrócić jak koła będą w górze.
 
 
rafkins22 


Imię: Rafał
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 36
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-10-14, 21:08   

Gdy auto ma tylne koła na ziemi to na biegu wał prawie nie drgnie, natomiast na luzie zaczyna obracać się o większy kąt.

Ciekaw jestem jakby było na podnośniku

dawidm00 jeśli chodzi o sprawdzenie luzu na półosiach. To podnośnik, czy kanał?
 
 
mati.91 



BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M42
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 502
Skąd: KRA
Wysłany: 20-10-14, 08:27   

rafkins22, sprawdź w kanale, przy stojącym aucie nie podniesionym, dzięki temu kołem na pewno nie obrócisz, a zobaczysz czy obraca się półoś. Możesz też bezpośrednio za półosie złapać i próbować obrócić, ja tak zlokalizowałem stuk u siebie.
 
 
dawidm00 



BMW: 323i
Silnik: M52B25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2014
Posty: 28
Skąd: Bogusławice
Wysłany: 20-10-14, 10:08   

tak jak kolega wyżej napisał sprawdzamy kiedy auto stoi na kanele reszta tak jak pisałem wcześniej.
pozdrawiam :)
 
 
rafkins22 


Imię: Rafał
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 36
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-10-14, 17:30   

Zauważyłem, że półosie ruszają się w płaszczyźnie prostopadłej, a metalowy koniec półosi uderza w obudowę dyfra.

 
 
rafkins22 


Imię: Rafał
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 36
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-10-14, 15:07   

Nikt nie wie czy tak powinno być?
 
 
mati.91 



BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M42
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 502
Skąd: KRA
Wysłany: 24-10-14, 11:33   

Jak poruszasz półosią na boki to flansza, czyli ten metalowy koniec półosi się rusza (wysuwa i wsuwa do dyfra)? Nie powinna się ruszać, w dyfrze jest taki pierścień zabezpieczający, który trzyma flanszę półosi.
 
 
rafkins22 


Imię: Rafał
Dołączył: 16 Sie 2013
Posty: 36
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-11-14, 18:33   

Mam na wierzchu półoś. Poruszając przegubem wewnętrznym jest sztywny. Nie ma luzu obrotowego. Przegub zewnętrzny też nie hałasuje, nie stuka, brak luzu obrotowego. Mogę natomiast poruszać nim osiowo. Ponadto jest bardziej luźny w porównaniu do przegubu wewnętrznego. Czy tak powinno być?
 
 
mati.91 



BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M42
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 502
Skąd: KRA
Wysłany: 12-11-14, 18:47   

Luz osiowy jest normalny, w końcu jeśli zawieszenie pracuje, to półoś się "skraca" lub "wydłuża". Co do drugiej kwestii to niestety nie pomogę, nie mam z tym doświadczenia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 14