Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
E36 szpera LSD
Autor Wiadomość
Darozzzz 



BMW: E36
Imię: Darek
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 628
Skąd: NS
Wysłany: 21-11-14, 22:17   E36 szpera LSD

Witam. Jako że mam dyfer na wierzchu i robię mały remont (uszczelniacze, łożyska olej) wpadłem na pomysł szpery. Czytałem trochę o LSD, lecz jest dużo pozytywnych i negatywnych opinii... Ma ktoś taką szperę u siebie? warto taką szperę robić? Jak z wytrzymałością i użytkowaniem tego na co dzień?
 
 
DaRo25 


BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2037
Skąd: Swiebodzice / Nl
Wysłany: 21-11-14, 22:21   

Jak juz napisalem ,, jest duzo pozytywow i negatywow ,, Osobiscie nie chcial bym jezdzic z lsd , bo balbym sie ze nagle mi zablokuje dyfer przy 180/h i dupa blada .

To jest argument dla mnie , jest niewiadomym 50/50 ale mi to wystarczy by tego nie zakladac i w najgorszym wypadku zniszczyc cale auto i stracic zycie , kosztem zaoszczedzenia paru stowek na seryjnej szperze.
_________________
...BMW... Bez Dwoch Zdan...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773
 
 
Krz 



BMW: E36
Silnik: R6
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2011
Posty: 920
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-11-14, 22:33   

LSD mam u siebie i słabo sobie wyobrażam dynamiczną jazdę z prawie 200 konnym silnikiem bez tego.
Chyba, że chodzi o spaw czy jakieś inne rzemiosło? Bo LSD znaczy Limited Slip Differential, czyli po prostu szpera. A szpera znaczy Freude am Fahren :P
_________________
 
 
Dav 



Imię: Dawid
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 48 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 2555
Skąd: Białystok
Wysłany: 21-11-14, 22:39   

Krz napisał/a:
Chyba, że chodzi o spaw czy jakieś inne rzemiosło?

Elektroszpera :hyhy: W przypadku elektroszpery użytkowanie na co dzień to męczarnia ale z innymi da się normalnie jeździć np z szperą 25% zyskujesz wtedy na zakrętach zwłaszcza jeśli twoje auto dysponuje dość ciekawym wykresem z hamowni.
_________________

 
 
Darozzzz 



BMW: E36
Imię: Darek
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 628
Skąd: NS
Wysłany: 22-11-14, 21:48   

tu jest temat z fotkami, chodzi mi dokładnie o takie rzemiosło:P
http://www.bmw-klub.pl/fo...p?f=68&t=211547
_________________
Mój własny individual
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=388874#388874
 
 
dzordz 


BMW: e36 Touring
Imię: bestia :-)
Silnik: 328
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 31 Sie 2011
Posty: 1453
Skąd: katowice
Wysłany: 23-11-14, 00:36   

Tak jak DaRo25 gada ,nigdy prze nigdy bym tego nie założył ,
życie ci nie miłe ,
kup se skarbonkę i zbieraj na ori szperę ,a nie jakieś wynalazki :6:
_________________
 
 
Darozzzz 



BMW: E36
Imię: Darek
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 628
Skąd: NS
Wysłany: 23-11-14, 08:26   

tylko pytam, skoro dyfer jest na wierzchu, materiał jest, tokarka jest więc nic by mnie to nie kosztowało. Pytam tylko i wyłącznie z czystej ciekawości:)
_________________
Mój własny individual
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=388874#388874
 
 
przemardi_ 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 250
Skąd: Miękinia
Wysłany: 23-11-14, 09:54   

ok wszędzie widzę negatywne opinie na ten temat ale żadna z nich nie jest wiarygodna. Żadnych zdjęć filmików nic ! Pozatym osoby które te negatywne komentarze piszą mają po jednym poście i więcej na forum się nie pojawili.
Odsyłam do forum e30 bo jest tam obszerny temat o tych szperach :)
_________________
Cos sie dzieje
 
 
konrados 


BMW: E36 323i
Imię: Konrad
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 104
Skąd: Bolków
Wysłany: 23-11-14, 19:08   

Jestem ciekawy szczegolow dotyczacych tego tematu. Pozytywy sa, wiadomo. A negatywy, o ktorych pisza ludzie. Czy kogos zawiodla ta technologia? Mial ktos wypadek, niemily przypadek? Czy to tylko przypuszczenia i klapki na oczy w kierunku samych oryginalow?
 
 
Dav 



Imię: Dawid
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 48 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 2555
Skąd: Białystok
Wysłany: 23-11-14, 19:30   

Ten konkretny wynalazek z allegro był już krytykowany na racingforum i z tego co wtedy wyczytałem to nie warto, lepiej jak kolega wyżej napisał zbierać na normalną szpere.

Na szybko znalazłem tylko to http://www.racingforum.pl...pic=35478&st=20 starsze, bardziej obszerne tematy chyba pousuwali :(
http://www.capri.pl/forum/408789
_________________

 
 
konrados 


BMW: E36 323i
Imię: Konrad
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring
Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 104
Skąd: Bolków
Wysłany: 23-11-14, 21:54   

Wedlug capri forum, to w fordach seryjnie montowali taki wynalazek - na podobnej zasadzie.
 
 
Karolo 


BMW: E36
Silnik: M50B30T
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Lis 2011
Posty: 153
Skąd: Centrum
Wysłany: 23-11-14, 22:16   

To nie ma nic wspólnego ze szperą i nie jest to bezpieczne. Awaria bądź rozpadnięcie się tego elementu może zablokować dyfer - dalej wyobraź sobie sam co może nastąpić. Kup szpere za kafla, włóż 7 stów w nowe bebechy i ciesz się super sprzętem a nie wynalazkiem za kilka stów, który się do niczego nie nadaje.
_________________
FB FTWL Motorsport
 
 
MIKUr1 
I am The STIG



BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3897
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 23-11-14, 23:01   

LSD to ogólne określenie szpery. Ten patent z dwoma klockami i sprężynami raczej się nie sprawdzi. Na pierwszy rzut oka to działanie takiej "szpery" nie polega na ograniczeniu działania mechanizmu różnicowego poprzez zwiększenie tarcia w nim, a na zwiększenie ogólnych oporów wewnątrz. Wydaje mi się, że spadnie żywotność dyfra. Do tego spięcie teoretycznie będzie spadać wraz z zużywaniem się elementów bezpośrednio trących o siebie. Jeśli chodzi o głośność dyfra po takim zabiegu, to powiedziałbym, że będzie mniej lub bardziej hałasował w momencie "przepuszczania". Widziałem to kiedyś na necie, ale nie doktoryzowałem się w tej kwestii. Trzeba by po testować.
_________________
Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!

https://www.facebook.com/BAVSG/

-------------------------------------------------------

Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję :hyhy:
 
 
 
Mateusz118 



BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M52B??
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 961
Skąd: Olkusz/KrK
Wysłany: 24-11-14, 07:42   

Według czytanych przezemnie tematów to jest problem ze spięciem, można nie uzyskać nawet 25%. Ktoś pisał że max to 15%. Poza tym też trzeba te trybka w dyfrze pod szlifować aby to miało jak działać.
Osoba która miała takie coś w E46, za gruby hajs zakupiła normalną fabryczną szpere custom więc raczej nie warto się w to bawić.
_________________





Gość oceń moje E36


You can't buy happiness, but you can buy horsepower and that's kind of the same thing

 
 
 
Tomix 



BMW: E36
Imię: Tomek
Silnik: m52b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 194
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 24-11-14, 11:09   

Dokładnie zbieraj na ori szpere , to w sumie najlepsze co jest umnie w aucie.
(dlatego kupiłem e36 a nie e46) . No chyba że zaspawaj wgl dyfer i tak bezpieczniejsze od tych wynalazków z allegro .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 14