E36 szpera LSD |
Autor |
Wiadomość |
Darozzzz
BMW: E36
Imię: Darek
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 27 Paź 2012 Posty: 628 Skąd: NS
|
Wysłany: 21-11-14, 22:17 E36 szpera LSD
|
|
|
Witam. Jako że mam dyfer na wierzchu i robię mały remont (uszczelniacze, łożyska olej) wpadłem na pomysł szpery. Czytałem trochę o LSD, lecz jest dużo pozytywnych i negatywnych opinii... Ma ktoś taką szperę u siebie? warto taką szperę robić? Jak z wytrzymałością i użytkowaniem tego na co dzień? |
|
|
|
|
DaRo25
BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy Wiek: 38 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 2037 Skąd: Swiebodzice / Nl
|
Wysłany: 21-11-14, 22:21
|
|
|
Jak juz napisalem ,, jest duzo pozytywow i negatywow ,, Osobiscie nie chcial bym jezdzic z lsd , bo balbym sie ze nagle mi zablokuje dyfer przy 180/h i dupa blada .
To jest argument dla mnie , jest niewiadomym 50/50 ale mi to wystarczy by tego nie zakladac i w najgorszym wypadku zniszczyc cale auto i stracic zycie , kosztem zaoszczedzenia paru stowek na seryjnej szperze. |
_________________ ...BMW... Bez Dwoch Zdan...
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773 |
|
|
|
|
Krz
BMW: E36
Silnik: R6
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 920 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-11-14, 22:33
|
|
|
LSD mam u siebie i słabo sobie wyobrażam dynamiczną jazdę z prawie 200 konnym silnikiem bez tego.
Chyba, że chodzi o spaw czy jakieś inne rzemiosło? Bo LSD znaczy Limited Slip Differential, czyli po prostu szpera. A szpera znaczy Freude am Fahren |
_________________
|
|
|
|
|
Dav
Imię: Dawid
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 48 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Lut 2011 Posty: 2555 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 21-11-14, 22:39
|
|
|
Krz napisał/a: | Chyba, że chodzi o spaw czy jakieś inne rzemiosło? |
Elektroszpera W przypadku elektroszpery użytkowanie na co dzień to męczarnia ale z innymi da się normalnie jeździć np z szperą 25% zyskujesz wtedy na zakrętach zwłaszcza jeśli twoje auto dysponuje dość ciekawym wykresem z hamowni. |
_________________
|
|
|
|
|
Darozzzz
BMW: E36
Imię: Darek
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 27 Paź 2012 Posty: 628 Skąd: NS
|
|
|
|
|
dzordz
BMW: e36 Touring
Imię: bestia :-)
Silnik: 328
Pomógł: 46 razy Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 1453 Skąd: katowice
|
Wysłany: 23-11-14, 00:36
|
|
|
Tak jak DaRo25 gada ,nigdy prze nigdy bym tego nie założył ,
życie ci nie miłe ,
kup se skarbonkę i zbieraj na ori szperę ,a nie jakieś wynalazki |
_________________
|
|
|
|
|
Darozzzz
BMW: E36
Imię: Darek
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 27 Paź 2012 Posty: 628 Skąd: NS
|
Wysłany: 23-11-14, 08:26
|
|
|
tylko pytam, skoro dyfer jest na wierzchu, materiał jest, tokarka jest więc nic by mnie to nie kosztowało. Pytam tylko i wyłącznie z czystej ciekawości:) |
_________________ Mój własny individual
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=388874#388874 |
|
|
|
|
przemardi_
Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 250 Skąd: Miękinia
|
Wysłany: 23-11-14, 09:54
|
|
|
ok wszędzie widzę negatywne opinie na ten temat ale żadna z nich nie jest wiarygodna. Żadnych zdjęć filmików nic ! Pozatym osoby które te negatywne komentarze piszą mają po jednym poście i więcej na forum się nie pojawili.
Odsyłam do forum e30 bo jest tam obszerny temat o tych szperach |
_________________ Cos sie dzieje |
|
|
|
|
konrados
BMW: E36 323i
Imię: Konrad
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 10 Sie 2014 Posty: 104 Skąd: Bolków
|
Wysłany: 23-11-14, 19:08
|
|
|
Jestem ciekawy szczegolow dotyczacych tego tematu. Pozytywy sa, wiadomo. A negatywy, o ktorych pisza ludzie. Czy kogos zawiodla ta technologia? Mial ktos wypadek, niemily przypadek? Czy to tylko przypuszczenia i klapki na oczy w kierunku samych oryginalow? |
|
|
|
|
Dav
Imię: Dawid
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 48 razy Wiek: 32 Dołączył: 16 Lut 2011 Posty: 2555 Skąd: Białystok
|
|
|
|
|
konrados
BMW: E36 323i
Imię: Konrad
Silnik: M52B25
Nadwozie: Touring
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 10 Sie 2014 Posty: 104 Skąd: Bolków
|
Wysłany: 23-11-14, 21:54
|
|
|
Wedlug capri forum, to w fordach seryjnie montowali taki wynalazek - na podobnej zasadzie. |
|
|
|
|
Karolo
BMW: E36
Silnik: M50B30T
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Lis 2011 Posty: 153 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 23-11-14, 22:16
|
|
|
To nie ma nic wspólnego ze szperą i nie jest to bezpieczne. Awaria bądź rozpadnięcie się tego elementu może zablokować dyfer - dalej wyobraź sobie sam co może nastąpić. Kup szpere za kafla, włóż 7 stów w nowe bebechy i ciesz się super sprzętem a nie wynalazkiem za kilka stów, który się do niczego nie nadaje. |
_________________ FB FTWL Motorsport |
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 23-11-14, 23:01
|
|
|
LSD to ogólne określenie szpery. Ten patent z dwoma klockami i sprężynami raczej się nie sprawdzi. Na pierwszy rzut oka to działanie takiej "szpery" nie polega na ograniczeniu działania mechanizmu różnicowego poprzez zwiększenie tarcia w nim, a na zwiększenie ogólnych oporów wewnątrz. Wydaje mi się, że spadnie żywotność dyfra. Do tego spięcie teoretycznie będzie spadać wraz z zużywaniem się elementów bezpośrednio trących o siebie. Jeśli chodzi o głośność dyfra po takim zabiegu, to powiedziałbym, że będzie mniej lub bardziej hałasował w momencie "przepuszczania". Widziałem to kiedyś na necie, ale nie doktoryzowałem się w tej kwestii. Trzeba by po testować. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
Mateusz118
BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M52B??
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 25 razy Wiek: 34 Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 961 Skąd: Olkusz/KrK
|
Wysłany: 24-11-14, 07:42
|
|
|
Według czytanych przezemnie tematów to jest problem ze spięciem, można nie uzyskać nawet 25%. Ktoś pisał że max to 15%. Poza tym też trzeba te trybka w dyfrze pod szlifować aby to miało jak działać.
Osoba która miała takie coś w E46, za gruby hajs zakupiła normalną fabryczną szpere custom więc raczej nie warto się w to bawić. |
_________________
Gość oceń moje E36
You can't buy happiness, but you can buy horsepower and that's kind of the same thing
|
|
|
|
|
Tomix
BMW: E36
Imię: Tomek
Silnik: m52b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 9 razy Dołączył: 03 Paź 2014 Posty: 194 Skąd: Starogard Gdański
|
Wysłany: 24-11-14, 11:09
|
|
|
Dokładnie zbieraj na ori szpere , to w sumie najlepsze co jest umnie w aucie.
(dlatego kupiłem e36 a nie e46) . No chyba że zaspawaj wgl dyfer i tak bezpieczniejsze od tych wynalazków z allegro . |
|
|
|
|
|