Demontaż baku E36 Coupe + wymiana podpory wału i łącznika |
Autor |
Wiadomość |
Smolar
BMW: BMW E36 320
Imię: Kuba
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 27 Lut 2012 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-11-14, 11:31 Demontaż baku E36 Coupe + wymiana podpory wału i łącznika
|
|
|
Witam.Niestety moje e36 ktos nie dopilnował i ch..owo zabezpieczył ...Wczoraj zrywając konserwacje zerwałem ja razem z blacha
Dziura jest zaraz przy baku paliwa więc nie ma opcji żeby spawać bez jego demontażu
Moje pytanie,dużo jest roboty by go wycągnąć?Co trzeba wymontować by bak wyjechał?
Dodatkowo piszczy mi chyba łozysko od podpory to przy okazji tez chyba moglbym wymienic bo bedzie akurat wszystko na wierzchu??
Pozdrawiam i dzieki za odpowiedz |
|
|
|
|
mati.91
BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M42
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 502 Skąd: KRA
|
Wysłany: 23-11-14, 11:48
|
|
|
Musisz wyjąć wydech i wał, przy okazji zmienisz sobie podporę. Z całkowitym wyjęciem baku jest więcej zabawy, bo trzeba jeszcze odpiąć przewody paliwowe, ale może wystarczy go tylko opuścić tyle ile się da bez rozpinania węży. Okryć go grubo, najlepiej jakąś gumą i może dałoby radę pospawać. |
|
|
|
|
Smolar
BMW: BMW E36 320
Imię: Kuba
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 27 Lut 2012 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-11-14, 12:09
|
|
|
Dziura zrobila sie na laczeniu blach przy tylnej kanapie. Na lączeniu poziomej podlogi tam gdzie przechodzi w pionowa scianke gdzie jest pionowa część dywanu.Od dziury do baku jest szczelina ze max palec wlożysz .No chyba że by to od wewnątrz pospawac,ale to takie bezsensowne raczej bo rdze trzeba wyczyscic wiec i tak musiał by być luz od strony baku |
|
|
|
|
mati.91
BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M42
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 502 Skąd: KRA
|
Wysłany: 23-11-14, 15:06
|
|
|
Rozumiem, ale może właśnie wystarczy go tylko trochę opuścić/odsunąć, bez konieczności rozpinania przewodów. Wiem na 100%, że opuszczenie baku wystarczy do wymiany przewodów hamulcowych na tył, czyli miejsce na włożenie tam łapy jest |
|
|
|
|
DaRo25
BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy Wiek: 38 Dołączył: 20 Mar 2011 Posty: 2037 Skąd: Swiebodzice / Nl
|
Wysłany: 23-11-14, 15:49
|
|
|
Troche zabawy jest ale poradzisz sobie. Sciagnij go calego by miec dobre dojscie do skorodowanego miejsca . odpinasz przewody od pompki pod kanapa , waz gumowy od wlewu , odpowietrznik , i dwa przewody paliwowe idace od silnika do zbiornika . JEdynym trudnym miejscem bylo zalozenie odpowietrznika przy skladaniu bo dostep ograniczony . |
_________________ ...BMW... Bez Dwoch Zdan...
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773 |
|
|
|
|
Smolar
BMW: BMW E36 320
Imię: Kuba
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 27 Lut 2012 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-11-14, 16:54
|
|
|
Ogolem caly srodek mam wywalony ,w aucie to rozumiem ze odkrecam tylko te dwie pokrywki,i tam odpinam przewody?tak?od dolu poza walem co tam jeszcze trzeba zrobic?bak w jaki sposob jest zamocowany?? |
|
|
|
|
mati.91
BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M42
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 502 Skąd: KRA
|
Wysłany: 23-11-14, 21:25
|
|
|
Bak jest na takich metalowych taśmach, sztuk dwie, po dwie śruby na taśmę. |
|
|
|
|
Smolar
BMW: BMW E36 320
Imię: Kuba
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 27 Lut 2012 Posty: 17 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-11-14, 12:48
|
|
|
Czyli od wnętrza odkręcam pokrywki ktore są pod siedziskiem,odlączam wszystkie widoczne węże,schodze pod auto i odkręcam taśmy i powinien wyjechac cały tak?
Czy po ponownym zamontowaniu trzeba to jakoś odpowietrzać??
Wydech musze cały odkrecić przy kolektorze?(czy on gdzieś w połowie jeszcze jest łączony?Czy wystarczy opuścić tylko go na gumach z tyłu?
Podpore rozumiem że odkręcam 4śrubki przy dyfrze ,oraz podpore wału??robie znaczek w miejscu łączenia wału i rozczepiam go?W jaki sposób?Podpore wału trzeba zbić z wieloklinu i wbić nową i to wszystko?Tak? |
|
|
|
|
tomik
BMW: bmw e36
Imię: Tomasz
Silnik: m50b30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 11 razy Wiek: 49 Dołączył: 07 Lut 2014 Posty: 121 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24-11-14, 19:47 re
|
|
|
tak jak napisałeś z tym ze popuszczasz sobie nakrętkę na wale przed podpora i jak już masz zrobione znaki lub znalazłeś fabryczne dalej ściągasz pierścień segera i wtedy możesz ja zbić. |
|
|
|
|
|