Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Demontaż baku E36 Coupe + wymiana podpory wału i łącznika
Autor Wiadomość
Smolar 


BMW: BMW E36 320
Imię: Kuba
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 17
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-11-14, 11:31   Demontaż baku E36 Coupe + wymiana podpory wału i łącznika

Witam.Niestety moje e36 ktos nie dopilnował i ch..owo zabezpieczył ...Wczoraj zrywając konserwacje zerwałem ja razem z blacha :hyhy:
Dziura jest zaraz przy baku paliwa więc nie ma opcji żeby spawać bez jego demontażu :no:

Moje pytanie,dużo jest roboty by go wycągnąć?Co trzeba wymontować by bak wyjechał?

Dodatkowo piszczy mi chyba łozysko od podpory to przy okazji tez chyba moglbym wymienic bo bedzie akurat wszystko na wierzchu??

Pozdrawiam i dzieki za odpowiedz
 
 
mati.91 



BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M42
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 502
Skąd: KRA
Wysłany: 23-11-14, 11:48   

Musisz wyjąć wydech i wał, przy okazji zmienisz sobie podporę. Z całkowitym wyjęciem baku jest więcej zabawy, bo trzeba jeszcze odpiąć przewody paliwowe, ale może wystarczy go tylko opuścić tyle ile się da bez rozpinania węży. Okryć go grubo, najlepiej jakąś gumą i może dałoby radę pospawać.
 
 
Smolar 


BMW: BMW E36 320
Imię: Kuba
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 17
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-11-14, 12:09   

Dziura zrobila sie na laczeniu blach przy tylnej kanapie. Na lączeniu poziomej podlogi tam gdzie przechodzi w pionowa scianke gdzie jest pionowa część dywanu.Od dziury do baku jest szczelina ze max palec wlożysz .No chyba że by to od wewnątrz pospawac,ale to takie bezsensowne raczej bo rdze trzeba wyczyscic wiec i tak musiał by być luz od strony baku :(
 
 
mati.91 



BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M42
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 502
Skąd: KRA
Wysłany: 23-11-14, 15:06   

Rozumiem, ale może właśnie wystarczy go tylko trochę opuścić/odsunąć, bez konieczności rozpinania przewodów. Wiem na 100%, że opuszczenie baku wystarczy do wymiany przewodów hamulcowych na tył, czyli miejsce na włożenie tam łapy jest :P
 
 
DaRo25 


BMW: 36 325i / T5
Imię: Darek
Silnik: m50b25v
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 40 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Mar 2011
Posty: 2037
Skąd: Swiebodzice / Nl
Wysłany: 23-11-14, 15:49   

Troche zabawy jest ale poradzisz sobie. Sciagnij go calego by miec dobre dojscie do skorodowanego miejsca . odpinasz przewody od pompki pod kanapa , waz gumowy od wlewu , odpowietrznik , i dwa przewody paliwowe idace od silnika do zbiornika . JEdynym trudnym miejscem bylo zalozenie odpowietrznika przy skladaniu bo dostep ograniczony .
_________________
...BMW... Bez Dwoch Zdan...

http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=29773
 
 
Smolar 


BMW: BMW E36 320
Imię: Kuba
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 17
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-11-14, 16:54   

Ogolem caly srodek mam wywalony ,w aucie to rozumiem ze odkrecam tylko te dwie pokrywki,i tam odpinam przewody?tak?od dolu poza walem co tam jeszcze trzeba zrobic?bak w jaki sposob jest zamocowany??
 
 
mati.91 



BMW: E36
Imię: Mateusz
Silnik: M42
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 502
Skąd: KRA
Wysłany: 23-11-14, 21:25   

Bak jest na takich metalowych taśmach, sztuk dwie, po dwie śruby na taśmę.
 
 
Smolar 


BMW: BMW E36 320
Imię: Kuba
Silnik: M52B20
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 27 Lut 2012
Posty: 17
Skąd: Poznań
Wysłany: 24-11-14, 12:48   

Czyli od wnętrza odkręcam pokrywki ktore są pod siedziskiem,odlączam wszystkie widoczne węże,schodze pod auto i odkręcam taśmy i powinien wyjechac cały tak?
Czy po ponownym zamontowaniu trzeba to jakoś odpowietrzać??

Wydech musze cały odkrecić przy kolektorze?(czy on gdzieś w połowie jeszcze jest łączony?Czy wystarczy opuścić tylko go na gumach z tyłu?

Podpore rozumiem że odkręcam 4śrubki przy dyfrze ,oraz podpore wału??robie znaczek w miejscu łączenia wału i rozczepiam go?W jaki sposób?Podpore wału trzeba zbić z wieloklinu i wbić nową i to wszystko?Tak?
 
 
tomik 


BMW: bmw e36
Imię: Tomasz
Silnik: m50b30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 07 Lut 2014
Posty: 121
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-11-14, 19:47   re

tak jak napisałeś z tym ze popuszczasz sobie nakrętkę na wale przed podpora i jak już masz zrobione znaki lub znalazłeś fabryczne dalej ściągasz pierścień segera i wtedy możesz ja zbić.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 15