E46 328ci wpięcie reduktora |
Autor |
Wiadomość |
woytek13
BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 295 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 11-02-15, 21:17 E46 328ci wpięcie reduktora
|
|
|
Sam nie potrafię ogarnąć czy zamontowany jest poprawnie, a nigdzie nie mogę znaleźć podpowiedzi czy w silniku M52TU takie podłączenie ogrzewania jest odpowiednie (zdjęcia z pierwszego postu wygasły).
Problem polega na tym, że obecnie auto ma słabe ogrzewanie podczas jazdy z dużą prędkością (tzn powyżej 110) przez dłuższą chwilę.
W załącznikach są zdjęcia a tutaj dodam słowny opis:
- jedno wejście reduktora połączone jest z dolnym wężem (na samym dole) zbiorniczka wyrównawczego
- drugie wejście reduktora idzie prosto w zewnętrzną pompkę wody (która jest wielką niewiadomą, bo realoem nie uwzględnia czegoś takiego w e46) i przez nią do silnika przez plastikowe wejście za alternatorem.
Reduktor Prinsa nie ma chyba oznaczonych wejść/wyjść więc tu raczej nie da się zamieszać.
Auto na postoju rozgrzewa się błyskawicznie, reduktor także, ogrzewanie działa o ile od razu po odpaleniu nie wbijemy na trasę bo wtedy do końca jazdy może być zimno w aucie. Silnik trzyma temperaturę, wskazówka pionowo bez żadnych wahań.
Pompka, która wisi na wężach wygląda mniej więcej tak:
A tutaj "układ":
Widać pompkę i dwa węże wpięte do niej:
Dwa węże semperit które lecą na drugą stronę do reduktora:
Tu idzie wąż w dół do dolnego wejścia zbiorniczka:
Ma to wszystko ręce i nogi?? |
_________________
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 12-02-15, 01:49
|
|
|
Cóż to za pompka? To jakieś dołożone urządzenie żeby wymusić szybszy obieg płynu, czy jakaś wersja ori ogrzewania "po zgaszeniu" z ciepłego silnika
Zgodnie ze sztuką w tym silniku, nie potrzeba, żadnych dodatkowych pomp, wpięcie powinno być równoległe do nagrzewnicy (na trójnikach). Zatem rozcinamy wąż który idzie bezpośrednio z głowicy do nagrzewnicy (to ten od strony podszybia, pod kolektorem) i to jest zasilanie reduktora, a powrót wody do układu wpinamy w rozcięty wąż idący od elektrozaworów ogrzewania do chłodnicy (świetnie widoczny po wyjęciu puszki filtra powietrza).
Wyrzuć te Semperity bo to się do niczego nie nadaje. Kup węże firmy Parker. |
_________________
|
|
|
|
|
woytek13
BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 295 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 12-02-15, 08:11
|
|
|
No to u mnie jest kompletnie pomieszane. Właśnie wyglądało to mocno nielogicznie, taka plątanina węży...
Ta pompka z tego co znalazłem w sieci montowana jest w e39 z tym silnikiem (e38 chyba też) i właśnie odpowiada za tłoczenie wody na zgaszonym silniku. Ale umiejscowiona powinna być na dole chłodnicy po stronie kierowcy. W e46 chyba też bywały takie pompki ( z tego co piszą internety, bo realoem dla mojego modelu nic takiego nie mówi) jednak były jakby scalone z elektrozaworem ogrzewania. W weekend może znajdę chwilę na rozebranie i poprawienie tego.
Tylko po co ktoś aż tak kombinował?! |
_________________
|
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 12-02-15, 21:33
|
|
|
woytek13, gazownicy nie mają pojęcia o robocie. Klepią Astry, przyjeżdża BMW i nie wiedzą od czego zacząć. Wpięli byle jak, nie działało to dorzucili pompkę.
Tak jak mówisz, ta pompka w oryginale powinna być zamontowana pod elektrozaworami. |
_________________
|
|
|
|
|
woytek13
BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 295 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 12-02-15, 22:58
|
|
|
Spróbuję zrobić tak jak powiedziałeś, sprawdzę też jak podpięte jest zasilanie do tej pompki. Bo jeśli jej fabrycznie nie było (mam elektrozawór w wersji klasycznej czy tam podstawowej czyli wejście wyjście i tyle, żadnej pompki pod nim nie ma) to ktoś musiał podpiąć to na stałe po przekręceniu kluczyka.
To by mogło podpowiadać takie dziwne pompowanie wody po przekręceniu kluczyka, które pokazałem na filmie. Odpowietrzenie auta też jest koszmarem i ten syf w wężach mam nadzieje pomoże mi go rozwiązać.
spinaczo, dzięki za pomoc. Zdam raport po zakończeniu prac |
_________________
|
|
|
|
|
woytek13
BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 295 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 13-02-15, 08:36
|
|
|
Pokażę na schemacie jak to zrozumiałem.
Obecnie:
Docelowo:
Zastanawiam się tylko które węże na schemacie powinny iść przez elektrozawór? Nie ma go oznaczonego nigdzie, a wiem że pomieszane są chyba teraz węże przez co ogrzewanie nie działa na wysokich obrotach silnika. |
_________________
|
|
|
|
|
woytek13
BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008 Posty: 295 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 15-02-15, 19:51
|
|
|
Ok, w sobotę dobrałem się do tych wściekłych węży, szarpałem, podrapałem łapy ale bitwa wygrana. Pompki już nie ma, ktoś kto ją zamontował intencje może i miał dobre ale kierunek jej działania był odwrotny z tym jaki generuje podstawowa pompa wody! Ona działała pod prąd i stąd to wyrzucanie wody ze zbiorniczka. Odpowietrzanie też stało się BANALNE! Na ten moment złożyłem na tymczasowych trójnikach jakie znalazłem w domu, ale mają za małą średnicę i wymienię je na aluminiowe 19/19/16.
To że założyłem 3x15mm może mieć wpływ że reduktor nie nagrzewa się na jałowych obrotach? Jak rano odpalę i ruszę to bez problemu łapie temperaturę. Ogrzewanie też jest (przy wysokiej prędkości także bo przecież to też był mój problem). Ale już jak odpowietrzałem to wskazówka minęła pierwszą białą kreskę i silnik dalej na benzynie. We wtorek zmienię trójniki i będę wiedział dokładniej ale na ten moment jestem bardzo zadowolony. |
_________________
|
|
|
|
|
DonElton
Liryczny Sadysta
BMW: E36, E46
Silnik: b20,b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 14 razy Dołączył: 27 Lis 2013 Posty: 306 Skąd: WGM
|
Wysłany: 16-02-15, 12:31
|
|
|
Według mnie jeszcze musisz ją odpowietrzyć. Sam miałem taki problem że wskazówka do pionu szybko leciała, a na gaz przerzucała się dopiero przy białej kresce. Później po ostrzejszej jeździe wciągnęło do układu płyn ze zbiorniczka i to okazało się rozwiązaniem problemu. Dolałem, dokończyłem odpowietrzanie i działa jak trzeba. |
_________________ Ozonatory 10g - PW |
|
|
|
|
|