Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
E46 328ci wpięcie reduktora
Autor Wiadomość
woytek13 



BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 295
Skąd: Fajsławice
Wysłany: 11-02-15, 21:17   E46 328ci wpięcie reduktora

Sam nie potrafię ogarnąć czy zamontowany jest poprawnie, a nigdzie nie mogę znaleźć podpowiedzi czy w silniku M52TU takie podłączenie ogrzewania jest odpowiednie (zdjęcia z pierwszego postu wygasły).

Problem polega na tym, że obecnie auto ma słabe ogrzewanie podczas jazdy z dużą prędkością (tzn powyżej 110) przez dłuższą chwilę.

W załącznikach są zdjęcia a tutaj dodam słowny opis:

- jedno wejście reduktora połączone jest z dolnym wężem (na samym dole) zbiorniczka wyrównawczego
- drugie wejście reduktora idzie prosto w zewnętrzną pompkę wody (która jest wielką niewiadomą, bo realoem nie uwzględnia czegoś takiego w e46) i przez nią do silnika przez plastikowe wejście za alternatorem.

Reduktor Prinsa nie ma chyba oznaczonych wejść/wyjść więc tu raczej nie da się zamieszać.

Auto na postoju rozgrzewa się błyskawicznie, reduktor także, ogrzewanie działa o ile od razu po odpaleniu nie wbijemy na trasę bo wtedy do końca jazdy może być zimno w aucie. Silnik trzyma temperaturę, wskazówka pionowo bez żadnych wahań.

Pompka, która wisi na wężach wygląda mniej więcej tak:



A tutaj "układ":

Widać pompkę i dwa węże wpięte do niej:


Dwa węże semperit które lecą na drugą stronę do reduktora:


Tu idzie wąż w dół do dolnego wejścia zbiorniczka:



Ma to wszystko ręce i nogi??
_________________
 
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 12-02-15, 01:49   

Cóż to za pompka? To jakieś dołożone urządzenie żeby wymusić szybszy obieg płynu, czy jakaś wersja ori ogrzewania "po zgaszeniu" z ciepłego silnika ??

Zgodnie ze sztuką w tym silniku, nie potrzeba, żadnych dodatkowych pomp, wpięcie powinno być równoległe do nagrzewnicy (na trójnikach). Zatem rozcinamy wąż który idzie bezpośrednio z głowicy do nagrzewnicy (to ten od strony podszybia, pod kolektorem) i to jest zasilanie reduktora, a powrót wody do układu wpinamy w rozcięty wąż idący od elektrozaworów ogrzewania do chłodnicy (świetnie widoczny po wyjęciu puszki filtra powietrza).

Wyrzuć te Semperity bo to się do niczego nie nadaje. Kup węże firmy Parker.
_________________
 
 
 
woytek13 



BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 295
Skąd: Fajsławice
Wysłany: 12-02-15, 08:11   

No to u mnie jest kompletnie pomieszane. Właśnie wyglądało to mocno nielogicznie, taka plątanina węży...

Ta pompka z tego co znalazłem w sieci montowana jest w e39 z tym silnikiem (e38 chyba też) i właśnie odpowiada za tłoczenie wody na zgaszonym silniku. Ale umiejscowiona powinna być na dole chłodnicy po stronie kierowcy. W e46 chyba też bywały takie pompki ( z tego co piszą internety, bo realoem dla mojego modelu nic takiego nie mówi) jednak były jakby scalone z elektrozaworem ogrzewania. W weekend może znajdę chwilę na rozebranie i poprawienie tego.

Tylko po co ktoś aż tak kombinował?! :no:
_________________
 
 
 
spinaczo 



BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1779
Skąd: Krośniewice | Łódź
Wysłany: 12-02-15, 21:33   

woytek13, gazownicy nie mają pojęcia o robocie. Klepią Astry, przyjeżdża BMW i nie wiedzą od czego zacząć. Wpięli byle jak, nie działało to dorzucili pompkę.

Tak jak mówisz, ta pompka w oryginale powinna być zamontowana pod elektrozaworami.
_________________
 
 
 
woytek13 



BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 295
Skąd: Fajsławice
Wysłany: 12-02-15, 22:58   

Spróbuję zrobić tak jak powiedziałeś, sprawdzę też jak podpięte jest zasilanie do tej pompki. Bo jeśli jej fabrycznie nie było (mam elektrozawór w wersji klasycznej czy tam podstawowej czyli wejście wyjście i tyle, żadnej pompki pod nim nie ma) to ktoś musiał podpiąć to na stałe po przekręceniu kluczyka.

To by mogło podpowiadać takie dziwne pompowanie wody po przekręceniu kluczyka, które pokazałem na filmie. Odpowietrzenie auta też jest koszmarem i ten syf w wężach mam nadzieje pomoże mi go rozwiązać.

spinaczo, dzięki za pomoc. Zdam raport po zakończeniu prac :)
_________________
 
 
 
woytek13 



BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 295
Skąd: Fajsławice
Wysłany: 13-02-15, 08:36   

Pokażę na schemacie jak to zrozumiałem.

Obecnie:



Docelowo:




Zastanawiam się tylko które węże na schemacie powinny iść przez elektrozawór? Nie ma go oznaczonego nigdzie, a wiem że pomieszane są chyba teraz węże przez co ogrzewanie nie działa na wysokich obrotach silnika.
_________________
 
 
 
woytek13 



BMW: e87 120d+
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 295
Skąd: Fajsławice
Wysłany: 15-02-15, 19:51   

:piwo: Ok, w sobotę dobrałem się do tych wściekłych węży, szarpałem, podrapałem łapy ale bitwa wygrana. Pompki już nie ma, ktoś kto ją zamontował intencje może i miał dobre ale kierunek jej działania był odwrotny z tym jaki generuje podstawowa pompa wody! Ona działała pod prąd i stąd to wyrzucanie wody ze zbiorniczka. Odpowietrzanie też stało się BANALNE! Na ten moment złożyłem na tymczasowych trójnikach jakie znalazłem w domu, ale mają za małą średnicę i wymienię je na aluminiowe 19/19/16.

To że założyłem 3x15mm może mieć wpływ że reduktor nie nagrzewa się na jałowych obrotach? Jak rano odpalę i ruszę to bez problemu łapie temperaturę. Ogrzewanie też jest (przy wysokiej prędkości także bo przecież to też był mój problem). Ale już jak odpowietrzałem to wskazówka minęła pierwszą białą kreskę i silnik dalej na benzynie. We wtorek zmienię trójniki i będę wiedział dokładniej ale na ten moment jestem bardzo zadowolony.
_________________
 
 
 
DonElton 
Liryczny Sadysta


BMW: E36, E46
Silnik: b20,b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 306
Skąd: WGM
Wysłany: 16-02-15, 12:31   

Według mnie jeszcze musisz ją odpowietrzyć. Sam miałem taki problem że wskazówka do pionu szybko leciała, a na gaz przerzucała się dopiero przy białej kresce. Później po ostrzejszej jeździe wciągnęło do układu płyn ze zbiorniczka i to okazało się rozwiązaniem problemu. Dolałem, dokończyłem odpowietrzanie i działa jak trzeba.
_________________
Ozonatory 10g - PW :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 14