swap m50 na m54 |
Autor |
Wiadomość |
seebba
RASISTA SAMOCHODOWY
BMW: Nie ma i niebędzie
Silnik: 2JZ
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy Wiek: 46 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 2095 Skąd: STANY///
|
Wysłany: 19-02-15, 20:33 swap m50 na m54
|
|
|
posiadam dokladna rozpiske podpiecia elektryki
krok po kroku z dokladnym opisem wiazki i kostek kompa
to co potrzebne do uruchomienia m54
jak komu trzeba chetnie pomoge.ew.wysle rozpiske
dodam ze to 3 kartki a4 |
_________________ KUKURUKUKU........
KOLES GIT pier....-ZASADY I NIE JEST FRAJEREM |
|
|
|
|
mati0618
BMW: e36 318i
Imię: Mateusz
Silnik: m40b18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 17 razy Wiek: 30 Dołączył: 17 Cze 2012 Posty: 548 Skąd: Radziejów/Włocławek
|
Wysłany: 20-02-15, 11:11
|
|
|
Masz to w pdf? Wyślij mi proszę na maila mati0618@wp.pl z góry dzięki |
|
|
|
|
xiro
BMW: E39
Silnik: M57D30
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 03 Sty 2011 Posty: 18 Skąd: RJS
|
Wysłany: 21-02-15, 07:13
|
|
|
tez bylbym chetny na to |
|
|
|
|
seebba
RASISTA SAMOCHODOWY
BMW: Nie ma i niebędzie
Silnik: 2JZ
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy Wiek: 46 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 2095 Skąd: STANY///
|
Wysłany: 21-02-15, 21:55
|
|
|
panowie tomorow...powysylam..
dzis jestem wysprzeglony |
_________________ KUKURUKUKU........
KOLES GIT pier....-ZASADY I NIE JEST FRAJEREM |
|
|
|
|
maciej1203
BMW: jest
Imię: Maciej
Silnik: Biturbo
Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 39 Skąd: TSZ
|
Wysłany: 21-02-15, 22:52
|
|
|
tez był bym chętny |
|
|
|
|
seebba
RASISTA SAMOCHODOWY
BMW: Nie ma i niebędzie
Silnik: 2JZ
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy Wiek: 46 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 2095 Skąd: STANY///
|
Wysłany: 22-02-15, 09:05
|
|
|
maciej podaj adres email |
_________________ KUKURUKUKU........
KOLES GIT pier....-ZASADY I NIE JEST FRAJEREM |
|
|
|
|
maciej1203
BMW: jest
Imię: Maciej
Silnik: Biturbo
Dołączył: 27 Kwi 2014 Posty: 39 Skąd: TSZ
|
|
|
|
|
seboII
Nowy User - Witamy ;)
BMW: E34
Imię: Sebastian
Silnik: M50tuB25
Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 1 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
Bomberman
Nowy User - Witamy ;)
BMW: E90 328i
Imię: Patryk
Silnik: 3.0
Wiek: 33 Dołączył: 18 Lut 2015 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
KonradGT
masta blasta
BMW: E36
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 32 razy Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 846 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 27-02-15, 11:42
|
|
|
A co to za filozofia? Przecież to się mieści na jednej kartce, nie trzeba trzech Wklej skany na forum jak już chcesz tak pomagać
EWS 3
Pin 4 do dme pin 33
pin 5 klucz
pin 12 klucz
pin 9 masa
pin 10 plus po zapłonie, Zielony kabel pin 21 z gniazda X20 łączącego bude z silnikiem
pin 11 plus stały
wiązka silnika. Po za tym że masa do karoseri, 12+ do aku, 12+ do skrzynki bezpieczników.
Oprócz wtyki x6004 wychodzącej z budy są tam jeszcze 4 pinowa, 8 pinowa i podwója 2 pinowa z plusem.
4 pinowa wtyka
pin 2 do pin 21 zielony z x20
pin 3 do pin 10 żółto niebieski z x20
pin 4 do pin 22 biało zielony z x20
8 pinowa wtyka
pin 1 do pin 18 czarno żółty z x20
pin 2 do pin 21 zielony z x20
x6004
piny 7, 8, 9 do pedała
pin 10 do przekaźnika pompy paliwa
piny 12, 13, 14 do pedała
pin 17 do pin 20 czarny z x20
pin 26 do pin 21 z x20
poza tym dołożyłem ten zielony przekaźnik pompy paliwa
kabel czerwony dałem na stałe 12+
kabel czerwono biały dałem do zielonego pin 21 z x20 ( i tu nie wiem czy to dobrze, choć pompka po przekręceniu a zapłon paliwo podaje)
kabel brązowo zielony dałem do pin 10 z DME x6004
zielono fioletowy dałem do pin 13 z x20
Czujnika pedału hamulca od e46 nie przekładałem. W sumie to nie wiem po co to się robi
Korzystałem z tego :
rozpiska pinów ms43
http://forum.e46fanatics....ad.php?t=929951
i tu rozpiska pinów złącza x20
http://i707.photobucket.com/albums/ww78 ... wiring.jpg
Poza tym znalazłem na necie taką o to instrukcję:
Your engine harness will have few connectors that plug into chassis and those are:
4 pin connector:
1: empty
2: switched 12+ from ignition switch (red/white wire) this turns on DME relay
3: reverse light switch on transmission (yellow/blue wire)
4: reverse light switch on transmission (white/green wire)
8 pin connector:
1: starter run wire from ignition switch (black wire)
2: oil level sensor switched 12+ from ignition switch (brown/green wire)
3 4 5 6 7 8 are all empty
The dual 2 pin connectors with red wires are all 12+ constant battery
You will have to wire fuel pump relay the same way it is on E36, it is just basic 5 pin light green relay. The DME and Injectors relay is already integrated into MS42/MS43 harness.
40 pin X60004 plug wiring:
1: alternator charge indicator signal, [run this wire to inctrument cluster battery light]
7: ground wire for electronic pedal to pin 1 [MS43 only]
8: electronic pedal signal to pin 4 [MS43]
9: voltage supply for pedal pin 5 [MS43]
10: fuel pump relay activation ground wire [wire this to fuel pump relay, sends ground signal to activate fuel pump relay coil]
11: oil pressure warning light [wire to instrument cluster oil pressure light]
12: ground pedal sensor to pin 2 [MS43]
13: signal pedal sensor to pin 6 [MS43]
14: voltage supply for pedal to pin 3 [MS43]
17: RPM signal to instrument cluster
26: switched +12 from ignition switch
32: K-line to pin 7 of OBD2 connector
That is it for X60004 connector, no need to connect any other wires
Engine temperature sensor will have to be wired independently and installed somewhere on the cooling system.
There will also be a ground wire brown color that you must bolt to the chassis ground. Also fat wire from starter needs to go to battery 12+, also don’t forget to run one power wire from battery + outlet to the fuse box.
DME location can be left there to sit on top of the fuse box but it does not look pretty. 99-00 MS42 engines will work with E34 throttle cable but the end of it needs to be shaped into a ball to fit the throttle linkage. It is still electronic throttle, cable only operates two wish sensors inside the body. So MS42 and MS43 and almost the same, and M52TU and M54 is basically the same engine. You will need exhaust manifolds from 96-99 E36 as well as the engine mounting brackets, E46 stuff does not fit, it is too big. There is a fuel tank vent hose that plugs in the back of the manifold, that needs to be plugged, then you just run the fuel tank vent line to recirculating valve that is located behind oil filter housing
I am not running heater lines on my engine, but if you have to, the rear one will plug in just fine, you have the install a T on the front outlet then run it back to the heater and the other side of the T to the radiator bottle. AC compressor will have to be triggered manually the same way it is with M50 swaps. Thermostat outlet lines, just cut the clamps and remove quick connects from the E46 hoses and plug them on the thermostat housing then cut to fit E36 radiator hoses, hoses must be Gates brand. Remote fuel pressure regulator must be installed, 96+ E36 one also works and that’s what I am using.
That’s about it, the rest is the same as if you were doing M50 swap.
Donor E46:
I am also using E46 power steering lines without cooler. As you can see in the photo dual vanos engine package installed, and you see the plastic DME holder with relays, that’s how you should get your engine, if you get it with harness all cut up then it may be a problem getting the right harness.
You can see here the S52/M52 exhaust manifolds with 02 sensors installed, then the lines wired to the block so that they don’t touch the manifolds. Rear 02 sensors are not required with my programming. |
_________________ E36 Coupe M50B25TU Madeiraviolett M-Pakiet
Prawdziwy mężczyzna powinien zbudować dom, spłodzić syna i posadzić... auto na glebie.
Mechanika, diagnostyka, modyfikacje, SWAPy, instalacje LPG. |
|
|
|
|
seebba
RASISTA SAMOCHODOWY
BMW: Nie ma i niebędzie
Silnik: 2JZ
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy Wiek: 46 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 2095 Skąd: STANY///
|
Wysłany: 27-02-15, 15:36
|
|
|
moja rozpiska napisana byla jak m54 w Polsce mozna bylo policzyc na palcach jednej reki
jest napisana na prosbe przez gosci zyjacych ze swapow..tak prosto jak to tylko dalo sie ropisac..ze nawet laik polapie o co chodzi...
jak komu trzeba to prosze info.pw.i wysle |
_________________ KUKURUKUKU........
KOLES GIT pier....-ZASADY I NIE JEST FRAJEREM |
|
|
|
|
kucin
BMW: E30
Imię: Adrian
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 56 razy Wiek: 31 Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 1505 Skąd: Głowno
|
|
|
|
|
seebba
RASISTA SAMOCHODOWY
BMW: Nie ma i niebędzie
Silnik: 2JZ
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 8 razy Wiek: 46 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 2095 Skąd: STANY///
|
Wysłany: 27-02-15, 19:44
|
|
|
moge podeslac komu na email niech wstawi bo moj komp niedomaga i niemoge zapakowac tego na forum |
_________________ KUKURUKUKU........
KOLES GIT pier....-ZASADY I NIE JEST FRAJEREM |
|
|
|
|
Akrobeta
BMW: E36 330i coupe
Imię: E36 344i touring
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 601 Skąd: Siedlce/Otwock
|
|
|
|
|
kucin
BMW: E30
Imię: Adrian
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 56 razy Wiek: 31 Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 1505 Skąd: Głowno
|
|
|
|
|
|