E90 320si - swap na inny silnik |
Autor |
Wiadomość |
dadae30
BMW: E90 320si
Imię: Dawid
Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 13 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: 27-11-14, 14:36 E90 320si Pszczyna
|
|
|
Jako posiadać takiej samej furki fajnie by było gdybyś opisał wszystko ze szczegółami dla potomnych, dal namiar na gościa co to Ci zrobił i napisał plusy i minusy po przeszczepie |
_________________ E90 320Si on LPG, Fuck Engine Problem. |
|
|
|
|
KonradGT
masta blasta
BMW: E36
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 32 razy Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 846 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 27-11-14, 14:39
|
|
|
+1
Koniecznie daj wszystkie szczegóły co i jak, bardzo interesujący mnie temat. |
_________________ E36 Coupe M50B25TU Madeiraviolett M-Pakiet
Prawdziwy mężczyzna powinien zbudować dom, spłodzić syna i posadzić... auto na glebie.
Mechanika, diagnostyka, modyfikacje, SWAPy, instalacje LPG. |
|
|
|
|
elmalik
BMW: e90
Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 13 Skąd: Janów Lubelski
|
Wysłany: 27-11-14, 15:03
|
|
|
Więc tak jesli chodzi o sam swap,silnik M54b30 wraz ze skrzynią,łapy custom pomalowane proszkowo,wał przerobiony,elektryka dwa kable dodatkowo reszta wpieta,zbiorniki,chłodnica i cała reszta w oryginale.Dolot Simota.
Na tą chwile silnik jest juz odpalony , chłopaki kończą spawać układ wydechowy i na dniach spodziewam się jazdy próbnej.Po pierwszych testach będe mógł cos wiecej powiedzieć,wskazniki,klima,systemy i cała reszta wszystko ma działać.
Jak do tej pory jest to jedyny taki projekt chyba na świecie
|
Ostatnio zmieniony przez elmalik 27-11-14, 15:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
KonradGT
masta blasta
BMW: E36
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 32 razy Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 846 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 27-11-14, 15:11
|
|
|
Jakie dwa kable? Od czego? Rozumiem, że wtyczka nadwoziowa E90 pasuje do wtyczki kompa MS43? Jeśli E90 jest elektronicznie podobne E46 to w sumie byłoby w miarę prosto z tego co mi się wydaje
Co jest z lewym fartuchem? |
_________________ E36 Coupe M50B25TU Madeiraviolett M-Pakiet
Prawdziwy mężczyzna powinien zbudować dom, spłodzić syna i posadzić... auto na glebie.
Mechanika, diagnostyka, modyfikacje, SWAPy, instalacje LPG. |
|
|
|
|
dadae30
BMW: E90 320si
Imię: Dawid
Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 13 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: 27-11-14, 16:01
|
|
|
Powiem szczerze, że sam był bym zainteresowany taka modyfikacja... na jakąś konkretną benzynę albo na 3,0 trociniaka .. ale sądzę że tylko PB mi zostaje
Czekam na konkretna listę i koszty..i ważne gdzie to robiono |
_________________ E90 320Si on LPG, Fuck Engine Problem. |
|
|
|
|
elmalik
BMW: e90
Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 13 Skąd: Janów Lubelski
|
Wysłany: 27-11-14, 20:03
|
|
|
Auto robię u znajomego chłopaki się nim opiekuja więc na wszystkie pytania nie jestem w stanie odpowiedzieć robota na pewno pro dla zainteresowanych info na prv.
KonradGT: SI to sportowa odchudzona wersja wszystkie tak maja fabrycznie. |
|
|
|
|
KonradGT
masta blasta
BMW: E36
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 32 razy Dołączył: 23 Maj 2012 Posty: 846 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 28-11-14, 11:09
|
|
|
Dobrze wiedzieć |
_________________ E36 Coupe M50B25TU Madeiraviolett M-Pakiet
Prawdziwy mężczyzna powinien zbudować dom, spłodzić syna i posadzić... auto na glebie.
Mechanika, diagnostyka, modyfikacje, SWAPy, instalacje LPG. |
|
|
|
|
starscream
BMW: e46 Ci
Imię: Maciek
Silnik: M54b30 n42
Nadwozie: Coupe
Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2010 Posty: 43 Skąd: Stalowa Wola/Bandon
|
Wysłany: 28-11-14, 19:15
|
|
|
ciekawy temat bo to fajne polaczenie m54 i e9x
jeszcze jak zegary immo i wszytsko bedzi ejak seria to juz calkiem fajnie...
trakcja nie powinna sprawic problemow
kolektory podchodza????
poprobuj z 2.8 lepsze sa heheh
wywal te ori dlawiki z 330 z katami
przed koncowa pucha ja bym tam widzail x pipe , zaufaj mi . bedzie lepiej |
_________________ NIebawem Cos tu Dorzuce....... |
|
|
|
|
elmalik
BMW: e90
Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 13 Skąd: Janów Lubelski
|
Wysłany: 29-11-14, 11:17
|
|
|
Imo ogarniete auto odpala z guzika , silnik jest ułożony w komorze jak w ori tej pojemności,kolektory m54, 2,8 lepsze hmmm dla mnie raczej nie Musk katuje już chyba
piaty zeson na torze my mieliśmy ten motor w e36 3 sezony na torze i kompletnie nic sie nie działo.
http://www.youtube.com/watch?v=FolzzuHiUL8 |
|
|
|
|
miyaigarashi
BMW: e90 320si
Imię: Michał
Silnik: N45
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 11 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 02-03-15, 21:47
|
|
|
Odświeżam temat:) na innym rozum jeden z użytkowników napisał, że tulejowanie bloku silnika załatwia "bolączki" 320SI. Czy ktoś z forumowiczów potrafi się do tego stwierdzenia odnieść? |
|
|
|
|
dadae30
BMW: E90 320si
Imię: Dawid
Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 13 Skąd: Pszczyna
|
|
|
|
|
miyaigarashi
BMW: e90 320si
Imię: Michał
Silnik: N45
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 11 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 03-03-15, 09:39
|
|
|
Czy to załatwia "przypadłośći" dręczące SI czy muszę wykonać jeszcze jakieś modyfikację silnika? Czy to właściwie jest realne, tz czy da się zrobić go na taką laleczkę aby nie musieć się nim martwić i spać spokojnie? |
|
|
|
|
dadae30
BMW: E90 320si
Imię: Dawid
Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 13 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: 03-03-15, 11:07 E90 320si
|
|
|
Jak rozmawiałem z HT to naprawili tych silników około 50 stuk . Po naprawie auta te śmigają i więcej z nimi nic tak poważnego się nie dzieje.
OD BMW POLSKA dostałem następująca informację co 2 serwis olejowy sprawdzić luzy zaworowe oraz napinacz łańcucha rozrządu(napinacz koszt 139 zł w ASO ), wymieniać olej na ten co leje się do Subaru ( cena nie powoduje zawrotu głowy ) oraz wymieniać łańcuch wraz z napinaczem co 50 tyś .
I ważna sprawa przed jazdą rozgrzać silnik . Czyli poczekać aż ssanie się wyłączy oraz po jeździe poczekać jak w dieslu aż temperatura się unormuje.
Mam SI i się to tego stosuje.
Dodatkowo gość w Katowicach na Rozdzieńskiego 190b Pan Manuel stosuje przy wymianie łańcucha taki "Cwancyk" że łańcucha już nie trzeba wymieniać. Nie wiem na razie nie widziałem tego na oczy jak to wygląda.
Ma pod swoimi skrzydłami już 3 SI i maja wedle jego pamięci grubo ponad 140 tyś każdy .
Jeśli byś nie chciał naprawiać silnika idealnie pasuje silnik 150 konny z Z3/Z4.
Dla mnie SI jest boski, jak się rozgrzeje wydech to robi rozpie..dol na wsi
No i zawsze jedna sprawa w grupie BMW masz "rarytas" |
_________________ E90 320Si on LPG, Fuck Engine Problem. |
Ostatnio zmieniony przez dadae30 03-03-15, 12:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
miyaigarashi
BMW: e90 320si
Imię: Michał
Silnik: N45
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 02 Mar 2015 Posty: 11 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 03-03-15, 11:59
|
|
|
W HT jaką cenę Ci podali? i o jakim dokłądnie silniku z z3 mówisz? M52TU? Nic oprócz silnika nie trzeba wymienia przy tyl 150km z z3? Ani skrzy ani kompa? Aż dziwne...:) |
|
|
|
|
dadae30
BMW: E90 320si
Imię: Dawid
Dołączył: 19 Sie 2014 Posty: 13 Skąd: Pszczyna
|
Wysłany: 03-03-15, 12:08 E90 320si
|
|
|
http://czesci.bmwsklep.pl...&sachnr=7559139
Tu masz oznaczenie. Co do reszty to nie jestem doświadczony w tym temacie i musiał by się ktoś wypowiedzieć kto jest wstanie to ocenić/przeprowadzić.
Na pierwszy rzut oka to kolektor wydechowy na 100% do zmiany . Komputer do przeprogramowania zapewne jeśli się da.
HT - około 900 funtów s przesyłką
4tyś netto w Krasnobrodzka (da się negocjować )
Da się znaleźć taniej np 1,5 tyś ale jakoś nie zastanowił bym się czy warto.
Reasumując niby bolączka na maxa ale :
- masz 5 serie 3 litrowego diesla zapomnisz o klapkach to masz też remont silnika
- 7 seria problem z chłodzeniem ( ta rurka po środku silnika też koszty)
- mamy Santa Fe Hyundai i 2 razy robiliśmy sprzęgło, pierwsze padło po 120 tys km a 2 po 140 tyś ... i cena operacji doszła do 10 tyś zł
- Pastuch ... przebieg 180 tyś od znajomego turbina sprzęgło pompa wtryskiwaczy...i sporo nie Twoje
- Audi A6 ... pompa wtryskiwaczy i wtryskiwacze 18 tyś zł lol
Wszędzie są koszty...tylko raz wcześniej raz później |
_________________ E90 320Si on LPG, Fuck Engine Problem. |
|
|
|
|
|