Objawy padniętej sondy? |
Autor |
Wiadomość |
The Polak
BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 1736 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 02-03-15, 20:32 Objawy padniętej sondy?
|
|
|
Cześć
Pytanie do gazowników.
Podczas autokalibracji pokazał mi się taki komunikat:
"Wartość ciśnienia kolektora 0,62 bar jest nieprawidłowa"
Oraz napięcie na sondzie pokazuje mi ciągle bez zmian 3,65V.
Ma to jakiś związek ze sobą? Na wolnych obrotach śmierdzi mi paliwem z wydechu i ogólnie trzęsie samochodem.
Sonda już na śmieci?
W trasie spalanie mi wychodzi 10, a po mieście 13,6 czyli bez tragedii w sumie. No ale wstyd tak jeździć jak tak śmierdzi z wydechu. |
_________________
|
|
|
|
|
MaciekBMW
BMW: e36 compact
Imię: Maciek
Silnik: 1.6
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Lut 2015 Posty: 299 Skąd: -----
|
Wysłany: 02-03-15, 21:14
|
|
|
jeśli sonda deed to obroty falują, po wciśnięciu gazu w podłogę zamuli, auto nie chce iść nawet na wysokich obrotach, może spróbuj ją przeczyścić ale nie wiem czy to coś da |
_________________ https://web.facebook.com/MacTechGarage/ |
|
|
|
|
The Polak
BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 1736 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 02-03-15, 21:33
|
|
|
Dobra posiedziałem w samochodzie jeszcze trochę i napięcie po odpaleniu na sondzie rośnie powoli od 1.7 do 3.63 i tak zostaje.
Ale czy przez sonde będę czuł straty mocy?
Wydaje mi się, że znacznie za słaby jak na m42 jest.
Sprawdziłem jak wygląda czas 0-100km/h.
Dyfer 4.27, opony 195/65/15 zimowe, stożek zamiast filtra i wydmuchany wydech od 1.6. Start z 3500 obrotów i zmiana biegów przy 6500 (Odcina przy około 7000).
Czas na benzynie to ok 11,5 sekundy, a na gazie 10,5.
Dziwi mnie to, że na gazie jest znacznie mocniejszy niż na benzynie. |
_________________
|
|
|
|
|
MaciekBMW
BMW: e36 compact
Imię: Maciek
Silnik: 1.6
Pomógł: 8 razy Dołączył: 16 Lut 2015 Posty: 299 Skąd: -----
|
|
|
|
|
Szczurek
BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2329 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-03-15, 23:11
|
|
|
MaciekBMW napisał/a: | podtlenek gazotu rządzi też się dziwie mója betka też jak by na gazie lepiej szła |
Miałem okazję być nie raz na hamowni kiedy były hamowane auta z LPG i każde z tych samochodów lepsze parametry miały na gazie po prostu więcej oktanów |
|
|
|
|
reds28
BMW: e36 qp LSD :)
Imię: Radek
Silnik: m50b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 03 Maj 2010 Posty: 222 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 06-03-15, 11:07
|
|
|
jak sonda ma stale napięcie to do wymiany sprawdz gumę przepływki, popryskaj czyms (WD.plakiem itd) na zapalonym aucie po dolocie jak zauważysz ze coś z obrotami,różnice,to nie szczelność gdzieś jest.... |
_________________ Nie wazne gdzie...wazne ze bokiem!
|
|
|
|
|
ziom1122
Nowy User - Witamy ;)
BMW: e36
Silnik: 3.0
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 03 Mar 2015 Posty: 5 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 06-03-15, 12:07
|
|
|
spróbuj psikac plakiem przy kolektorze ssacym gdzie wchodzi guma od filtra powietrza mi kiedys w is tak muliło okazało sie ze ciagnie lewe powietrze a jak by padła sonda to by paliła duzo benzynki pozdro! |
|
|
|
|
The Polak
BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 1736 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 06-03-15, 18:33
|
|
|
Plakiem psikam co jakiś czas tak z ciekawości i jest wszystko ok.
Wymienię tą sondę, bo mam nową i sprawdzę czy jest lepiej. Możliwe, że to przez wydech od 1.6 mi aż tak muli silnik? |
_________________
|
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 06-03-15, 20:39
|
|
|
Na moje oko, to masz po prostu nie podłączoną sondę. Silnik jest na Motronicu, czyli sonda 0-1V. Nawet jakby padła to nie pokaże tak wysokiego napięcia.
Podciśnienie w kolektorze jest rzeczywiście zastanawiające. Prawidłowo podłączony MAP sensor? Filtr powietrza OK? Dolot szczelny? |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
The Polak
BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 1736 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 06-03-15, 21:08
|
|
|
Da się jakoś sprawdzić czy ten map jest sprawny?
Możliwe żeby błędy pokazywały mi się ponieważ nie mam zaworka zwrotnego między tym "zbiorniczkiem", a disą?
Ogólnie muszę gdzieś znaleźć poprawny schemat podłączenia wężyków od disy. |
_________________
|
|
|
|
|
boqler
BMW: E46
Imię: Marcin
Silnik: M54B25
Nadwozie: Coupe
Wiek: 35 Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 189 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-03-15, 21:25
|
|
|
Hmm czyli jak w "Lambda Probe Bank 1/2" after catalyst lataja jak dzikie to jest dobrze czy powinne stać wartości? Bo kurde czytam, że powinne pracować a dziś byłem u mechanika i stwierdził, że ta co stoi w miejscu jest ok, a ta co lata jest do wymiany.. |
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 06-03-15, 21:26
|
|
|
Zaworek raczej nie ma nic do rzeczy, ale go wsadź jak będziesz miał okazję.
Jeśli dolot jest szczelny i drożny, map prawidłowo podłączony to zostaje tylko jakiś wsadzić na podmiankę i sprawdzić.
boqler, powinny oscylować. W przypadku sondy Bosch od 0 do 1V. Częstotliwość oscylacji powinna się zwiększać wraz ze zwiększaniem obrotów. |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
The Polak
BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 1736 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 06-03-15, 21:54
|
|
|
Jutro go wsadzę przed trasą i na bieżąco w trasie będę sprawdzał czy nie pokazuje się błąd map sensora. Akurat będę miał możliwość trochę spokojnej jazdy i trochę pełnym ogniem.
We wtorek podmiana sondy. Ciekawe jakie będą efekty.
Cel to odzyskać wigor silnika czyli około 9 i pół sekundy do 100 i brak smrodu z wydechu na wolnych obrotach. |
_________________
|
|
|
|
|
MIKUr1
I am The STIG
BMW: E30 328i
Imię: Michał
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 396 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 3897 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 06-03-15, 22:12
|
|
|
Kata masz? |
_________________ Masz problem ze swoją Beemką? ZAPRASZAM!
https://www.facebook.com/BAVSG/
-------------------------------------------------------
Jeśli mój post był pomocny kliknij pomógł. Z góry dziękuję
|
|
|
|
|
The Polak
BMW: e36
Imię: Robert
Silnik: m52b20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 05 Mar 2011 Posty: 1736 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 06-03-15, 22:17
|
|
|
Nie mam kata.
Wydech to ori barany od is, a dalej cały ori wydech od 1.6 z dziurami gdzieś przed środkowym. |
_________________
|
|
|
|
|
|