E46... jaki silnik wybrac |
Autor |
Wiadomość |
sobol_d
BMW: e46
Imię: Dawid
Silnik: 3.0D
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 1 raz Wiek: 32 Dołączył: 29 Mar 2015 Posty: 171 Skąd: pionki
|
Wysłany: 05-04-15, 00:21
|
|
|
GAZ = PROBLEM prędzej czy później tak będzie
Diesel jak dbasz tak masz trwalszy, tańszy w utrzymaniu, ale przy poważnych awariach trzeba wybulić...tak czy siak nie jezdzisz na gaz do kuchenek, nie musisz lać 2 rodzaju paliw, nie musisz zmieniac 2x filtrów i regulować co jakiś czas... gaz tylko do kuchenek i to też nie bardzo
Gdyby auta miały jedzić na gaz to chociaż kilka by tak produkowali w fabryce
No i przede-wszystkim nie kupuj nic o mniejszej pojemności niż twój czajnik w kuchni |
Ostatnio zmieniony przez sobol_d 05-04-15, 00:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
KolaK
BMW: Jeżdzą!
Imię: Adam
Silnik: Najlepszy
Pomógł: 25 razy Wiek: 34 Dołączył: 16 Sty 2011 Posty: 1558 Skąd: SBL / SM
|
Wysłany: 05-04-15, 00:23
|
|
|
Autorze, marcine36cabrio nie doprecyzowałeś, co oprócz najmniejszego spalania Cię interesuje. Wiadomo, że logika w tym przypadku nakazywala by kupno samochodu z jak najmniejszym silnikiem, pytanie czy chcesz dostać coś w zamian
Koniec końców wszystkie te tematy kończą się w ten sam sposób -kupuj 3.0 Diesla lub 330 Benzyne
Doprecyzuj pytanie i dostaniesz (być może) idealną odpowiedź
Od siebie polecam od serca mocną benzyne a od portfela wsadzenie gazu |
_________________ Drink Russian kiss French wear Italian drive German
|
|
|
|
|
chudy
7.62mm
BMW: e30
Silnik: m30b35 ?
Pomógł: 42 razy Dołączył: 06 Wrz 2009 Posty: 1464 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 05-04-15, 11:38
|
|
|
sobol_d, takie pierd*lenie ze az sie slabo robi. |
_________________
|
|
|
|
|
danieldeni20
BMW: E46
Imię: Daniel
Silnik: M47DO1
Nadwozie: Touring
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Gru 2012 Posty: 618 Skąd: Łeba
|
Wysłany: 05-04-15, 12:24
|
|
|
Nie polecam
z Diesla:
2.0 D M47 (przedlift)
a z Benzyny :
każdego M54 (polift, żrą olej strasznie)
Jakbyś kupował przedlifta w PB to sprawdź przede wszystkim tylny wózek czy nie popętany .. wielu tak jeździ i nawet o tym nie wie a trzeba to naprawić |
_________________ http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=39275 |
|
|
|
|
RazoR91
BMW: E36
Imię: Maciek
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 4 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Maj 2013 Posty: 514 Skąd: Okolice Olkusza
|
Wysłany: 05-04-15, 12:28
|
|
|
Diesel tanszy w utrzymaniu
oj sobol, jak Ci sie w super dizelku coś wysra za gruby $$, to pomyśl wtedy że ktoś sobie zmieni filterek za pare dyszek i bedzie smigał dalej
Daniel dobrze pisze
Zresztą ten poliftowy 2.0d tez nie jest super, trzeba po prostu dobrze trafić
I nie kupować w Polsce od mirka handlowca |
_________________
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=490014 |
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 05-04-15, 12:39
|
|
|
sobol_d, po prostu nie zatrybił, że gospodarka jest podażowa a nie popytowa. Rostowski ze Szczurkiem też mają ten problem, więc nie jest osamotniony. A podaż jest PB/ON.
Niemiecki producent samochodów optymalizuje produkcje w taki sposób, żeby auto posiadało jak najmniej elementów i pracowało jak najstabilniej w okresie gwarancyjnym. Benzyna jest zatem idealnym paliwem. Do modelu nie jest wpisana zmienna "wysoka akcyza na PB i ON", bo koncern sprzedaje auta na całym świecie a nie tylko w Polsce. Firmy jednak lokalnie dostrzegają ten problem, stąd instalacje LPG zakładane w salonach przed sprzedażą nowych aut.
Jakkolwiek byś nie liczył, auto w PL jeżdżące na LPG w ciągu swojego żywota, zaoszczędzi tyle, że wystarczy na naprawy, zmiany filtrów osiemnaście razy w roku, kwiaty dla kochanki, kałasznikowa, wiadro naboi i przelew na kampanię Korwina-Mikke.
W E46 wybrałbym M54b25 albo M54b30. Do tego LPG Tech a Hankami i tyle. Trzylitrowy diesel to też rozsądny silnik ale osobiście nie lubię charakterystyki pracy diesla, więc takowego brałbym ze skrzynią automatyczną. |
_________________
|
|
|
|
|
Szczurek
BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 2329 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 05-04-15, 14:13
|
|
|
Wybierz taki silnik na który będzie Cię stać jeśli chodzi o kwestię utrzymania serwisowania i tankowania |
|
|
|
|
salas89
BMW: e46
Pomógł: 3 razy Wiek: 34 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 109 Skąd: gliwice
|
Wysłany: 05-04-15, 19:47
|
|
|
wszystko kwestia $$ moim zdaniem jak chcesz ekonomie to Pb+ lpg jak lubisz gdy wbija w fotel bez wiekszej ingerecji w silnik to diesel ja mam m47n po programie na 201 km 430nm zrobiłem na nim 80 000 km , licznik pokazuje 306 000 km i auto pomimo mojej ciezkiej nogi i czestego przypalania opon na zakretach niezawodne , do tego za 40 zł robie 100 km ( bardzo ciezka noga) . Ale jesli miałbym kupowac On to tylko 3.0 ++ to juz w tedy lata |
_________________ http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=44505
|
|
|
|
|
karol.h
BMW: E46 Compact
Imię: Karol
Silnik: 320d+ M47N
Nadwozie: Compact
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 205 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 06-04-15, 01:00
|
|
|
mam 320d m47n 150 @ 195km/430nm, teraz kupil bym 3.0d 184 albo ten 204.
Z benzyny szukal bym tylko 2.8 albo 3.0. |
|
|
|
|
Jack7
BMW: 318i
Imię: Jacek
Silnik: N46
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 26 Paź 2011 Posty: 76 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 29-04-15, 12:06 Gaz
|
|
|
sobol_d napisał/a: | GAZ = PROBLEM prędzej czy później tak będzie
Diesel jak dbasz tak masz trwalszy, tańszy w utrzymaniu, ale przy poważnych awariach trzeba wybulić...tak czy siak nie jezdzisz na gaz do kuchenek, nie musisz lać 2 rodzaju paliw, nie musisz zmieniac 2x filtrów i regulować co jakiś czas... gaz tylko do kuchenek i to też nie bardzo
Gdyby auta miały jedzić na gaz to chociaż kilka by tak produkowali w fabryce
No i przede-wszystkim nie kupuj nic o mniejszej pojemności niż twój czajnik w kuchni |
Naturalnie, gaz tylko do kuchenek! |
|
|
|
|
Black Dynamite
Imię: 328
Pomógł: 15 razy Dołączył: 27 Paź 2014 Posty: 480 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-06-15, 13:46
|
|
|
marcine36cabrio napisał/a: | interesuje mnie spalanie jak najmniejsze i co teraz diesel czy Pb z lpg... |
Ja polecił bym 2 silniki m52tub25 ( 323 ) - m54b30 ( 330ci ) palą najmniej i przy tym świetnie jadą |
_________________ e36 320 -e36 323 -e36 320 -e36 323sz25% -e39 523 -e39 us 528 -e39 540- e46 330ci-e46 323ci- e46 330ci - e36 328 - e36 328sz25%- e36 328 -e36 328-e36 328sz25%-e39 528-e36 328sz25% ++328sz25%-e46 323
-------------------------------------------------------
|
|
|
|
|
Biały_1717
BMW: e36 328
Imię: Paweł
Silnik: 2,8
Nadwozie: Coupe
Wiek: 35 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 57 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 11-06-15, 22:10
|
|
|
W e36 2,8 przy mocnej jeździe pali mi 16 litrów gazu, w bmw tylko r6 bo litr czy dwa różnicy w spalaniu a jaka różnica mocy |
|
|
|
|
Anglik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 466 Skąd: włocławek
|
Wysłany: 11-06-15, 22:48
|
|
|
Ale macie nasrane w tych łbach |
|
|
|
|
whitedevil
BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 4660 Skąd: gdynia
|
|
|
|
|
Szefzzz
BMW: E90 320d 2007 i e36 320i 1998
Imię: Oskar
Silnik: M47T2&
Nadwozie: Touring
Wiek: 33 Dołączył: 07 Lip 2015 Posty: 107 Skąd: Frankfurt am Main
|
Wysłany: 08-07-15, 08:01
|
|
|
Dokładnie ja jestem tego samego zdania diesle wcale nie jest drogo w eksploatacji ,rok czasu jeździłem 320d po lifcie ,skrzynia 6 i bez normalnych spraw typu oleje,filtry ,tarcze ,klocki to nic sie nie działo pod warunkiem ze kupisz auto z normalnym przebiegiem ja swojego kupiłem z ori przebiegiem 197tys i w ciagu roku zrobiłem 38tys trasy Niemcy-Polska ale olej co 10tys wymieniałem itp ,spalanie bardzo dobre i dosyć dynamiczny do normalnego poruszania sie dla mnie był akceptowalny kompromis miedzy osiągami a spalaniem . |
_________________ Tylko BMW |
|
|
|
|
|