[Założenie klimatyzacji E36 m50b25 oraz zawiecha |
Autor |
Wiadomość |
Cycu
BMW: e36
Imię: Michał
Silnik: 2.8 Vanos
Nadwozie: Sedan
Wiek: 26 Dołączył: 24 Maj 2015 Posty: 65 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 24-05-15, 17:33 [Założenie klimatyzacji E36 m50b25 oraz zawiecha
|
|
|
Siema,biore sie teraz za bmw,blachy,silnik itp. Chcialbym sie dowiedziec czy moge u siebie zalozyc klime i od czego? Czy moze byc od m52b20?
Co potrzebuje od a do z bo brakuje mi bardzo klimatyzacji nawet recznej w buni.
2.
Mam felgi z duzym rantem et 18 17cali oraz seryjny zawias na sprezynach tył 1.8 kombi.
Czy są jakieś twardsze sprężyny które jej juz nie obniżą ? |
|
|
|
|
Darozzzz
BMW: E36
Imię: Darek
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 27 Paź 2012 Posty: 628 Skąd: NS
|
Wysłany: 24-05-15, 18:06
|
|
|
klimę możesz dołożyć śmiało. ważne żeby była łapa, sprężarka i przewody pod maską od R6. Jeśli chcesz mam cały climatronic z m52B28 do sprzedania, łącznie z kompletną wiązką;) brakuje tylko jeża.... |
_________________ Mój własny individual
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=388874#388874 |
|
|
|
|
Cycu
BMW: e36
Imię: Michał
Silnik: 2.8 Vanos
Nadwozie: Sedan
Wiek: 26 Dołączył: 24 Maj 2015 Posty: 65 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 24-05-15, 19:42
|
|
|
Chce tak by było jak najmniej piepszenie w dokladaniu do M50B25 1 vanos.
Gdzie spr czy ta łapa jest ?
Pasowało by od m52b20 ? |
|
|
|
|
Darozzzz
BMW: E36
Imię: Darek
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy Wiek: 33 Dołączył: 27 Paź 2012 Posty: 628 Skąd: NS
|
Wysłany: 24-05-15, 20:37
|
|
|
tam gdzie jest sprężarka;) Stojąc przed autem z lewej strony u dołu silnika. myślę że powinno pasować, tylko wiesz że trzeba wymienić całą nagrzewnicę wraz z obudową, wentylatorem nawiewów, po elektrozawór ogrzewania i króćce przy podszybiu od wody?:) ogólnie w hooj jest roboty przy tym, lecz dla chcącego wykonalne.... |
_________________ Mój własny individual
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=388874#388874 |
|
|
|
|
doman
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2010 Posty: 66 Skąd: Torun
|
Wysłany: 24-05-15, 21:05
|
|
|
Z dolozeniem klimy jest sporo roboty ale wcale nie jest to takie trudne jak się wydaje. Wiem bo przerabialem ten temat calkiem niedawno.
Najlepiej włożyć klimatronic bo roboty jest praktycznie tyle samo co z klimą manualną.
Bedziesz potrzebowal:
Kompletną nagrzewnicę, panel sterowania, wloty powietrza+łączniki na nogi, środkową kratkę nawiewu, króciec+elektrozawory,kompresor z łapą, chlodnicę czynnika, wentylator, osuszacz, wszystkie rurki, wiązka elektryczna z trzema przekaznikami, kółko pasowe+pasek, czujnik temperatury w chlodnicę, element między podluznicami(przykrecamy do niego wentylator i chlodnicę). W wersji bez klimy jest mniejsza chlodnica bez wejscia na czujnik temperatury wiec tez powinno się ją wymienić. Dodatkowo są inne plastiki przed chlodnicą(tzw kierownica powietrza)
Najlepiej kupic nowy osuszacz i wszystkie nowe oringi. Oczywiscie tez nowy filtr kabinowy. |
|
|
|
|
Cycu
BMW: e36
Imię: Michał
Silnik: 2.8 Vanos
Nadwozie: Sedan
Wiek: 26 Dołączył: 24 Maj 2015 Posty: 65 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 28-05-15, 20:22
|
|
|
Dobra juz lekko temat ogarnelem,teraz tylko pytanie:
czy od m52b20 moze byc?
Od czego do m50b25 podejdzie klimatronik? |
|
|
|
|
doman
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2010 Posty: 66 Skąd: Torun
|
Wysłany: 28-05-15, 23:04
|
|
|
Od każdego E36 z R6 |
|
|
|
|
Cycu
BMW: e36
Imię: Michał
Silnik: 2.8 Vanos
Nadwozie: Sedan
Wiek: 26 Dołączył: 24 Maj 2015 Posty: 65 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 30-05-15, 09:46
|
|
|
Doman nie mial bys chwili pomoc przy tym za jakis $ ?
Bo widze ze z orunia jestes |
|
|
|
|
doman
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2010 Posty: 66 Skąd: Torun
|
Wysłany: 30-05-15, 13:10
|
|
|
Cycu PW |
|
|
|
|
Cycu
BMW: e36
Imię: Michał
Silnik: 2.8 Vanos
Nadwozie: Sedan
Wiek: 26 Dołączył: 24 Maj 2015 Posty: 65 Skąd: Toruń
|
|
|
|
|
doman
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Gru 2010 Posty: 66 Skąd: Torun
|
Wysłany: 26-06-15, 15:06
|
|
|
Tych dwóch gwintów nawet nie ma co porównywać... to zupełnie inna półka (cenowa i jakosciowa) H&R jest na amortyzatorach bilstein b8. Tylko pytanie w jakim stanie jest ten H&R...bo z tym moze byc różnie. Nowy taki gwint kosztuje jakieś 4-5tyś.
Sam jeżdżę na gwincie H&R (mam tylko trochę inne spreżyny z przodu i amortyzatory koni zamiast bilstein z tyłu). Kupiłem ten gwint uzywany i jestem mega zadowolony. Jest twardo ale w miarę komfortowo... tzn fajnie wybiera nierówności, czuć że pracuje amortyzator. |
|
|
|
|
Cycu
BMW: e36
Imię: Michał
Silnik: 2.8 Vanos
Nadwozie: Sedan
Wiek: 26 Dołączył: 24 Maj 2015 Posty: 65 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 08-07-15, 23:01
|
|
|
Gwint zalatwiony.
Teraz wazne pytanie,bo jutro sie za to zabieram,ma ktos jakis schemat jak podlaczyc tą klime(klimatronik) ? Jakies schematy ? Gotowy turial do robienia?
Mam prawdopodobnie wersje bez rozszerzonej instalacji |
|
|
|
|
|