Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
[Założenie klimatyzacji E36 m50b25 oraz zawiecha
Autor Wiadomość
Cycu 


BMW: e36
Imię: Michał
Silnik: 2.8 Vanos
Nadwozie: Sedan
Wiek: 26
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 65
Skąd: Toruń
Wysłany: 24-05-15, 16:33   [Założenie klimatyzacji E36 m50b25 oraz zawiecha

Siema,biore sie teraz za bmw,blachy,silnik itp. Chcialbym sie dowiedziec czy moge u siebie zalozyc klime i od czego? Czy moze byc od m52b20?
Co potrzebuje od a do z bo brakuje mi bardzo klimatyzacji nawet recznej w buni.
2.
Mam felgi z duzym rantem et 18 17cali oraz seryjny zawias na sprezynach tył 1.8 kombi.
Czy są jakieś twardsze sprężyny które jej juz nie obniżą ?
 
 
Darozzzz 



BMW: E36
Imię: Darek
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 628
Skąd: NS
Wysłany: 24-05-15, 17:06   

klimę możesz dołożyć śmiało. ważne żeby była łapa, sprężarka i przewody pod maską od R6. Jeśli chcesz mam cały climatronic z m52B28 do sprzedania, łącznie z kompletną wiązką;) brakuje tylko jeża....
_________________
Mój własny individual
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=388874#388874
 
 
Cycu 


BMW: e36
Imię: Michał
Silnik: 2.8 Vanos
Nadwozie: Sedan
Wiek: 26
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 65
Skąd: Toruń
Wysłany: 24-05-15, 18:42   

Chce tak by było jak najmniej piepszenie w dokladaniu do M50B25 1 vanos.
Gdzie spr czy ta łapa jest ?
Pasowało by od m52b20 ?
 
 
Darozzzz 



BMW: E36
Imię: Darek
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 10 razy
Wiek: 33
Dołączył: 27 Paź 2012
Posty: 628
Skąd: NS
Wysłany: 24-05-15, 19:37   

tam gdzie jest sprężarka;) Stojąc przed autem z lewej strony u dołu silnika. myślę że powinno pasować, tylko wiesz że trzeba wymienić całą nagrzewnicę wraz z obudową, wentylatorem nawiewów, po elektrozawór ogrzewania i króćce przy podszybiu od wody?:) ogólnie w hooj jest roboty przy tym, lecz dla chcącego wykonalne....
_________________
Mój własny individual
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=388874#388874
 
 
doman 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 66
Skąd: Torun
Wysłany: 24-05-15, 20:05   

Z dolozeniem klimy jest sporo roboty ale wcale nie jest to takie trudne jak się wydaje. Wiem bo przerabialem ten temat calkiem niedawno.
Najlepiej włożyć klimatronic bo roboty jest praktycznie tyle samo co z klimą manualną.
Bedziesz potrzebowal:
Kompletną nagrzewnicę, panel sterowania, wloty powietrza+łączniki na nogi, środkową kratkę nawiewu, króciec+elektrozawory,kompresor z łapą, chlodnicę czynnika, wentylator, osuszacz, wszystkie rurki, wiązka elektryczna z trzema przekaznikami, kółko pasowe+pasek, czujnik temperatury w chlodnicę, element między podluznicami(przykrecamy do niego wentylator i chlodnicę). W wersji bez klimy jest mniejsza chlodnica bez wejscia na czujnik temperatury wiec tez powinno się ją wymienić. Dodatkowo są inne plastiki przed chlodnicą(tzw kierownica powietrza)

Najlepiej kupic nowy osuszacz i wszystkie nowe oringi. Oczywiscie tez nowy filtr kabinowy.
 
 
Cycu 


BMW: e36
Imię: Michał
Silnik: 2.8 Vanos
Nadwozie: Sedan
Wiek: 26
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 65
Skąd: Toruń
Wysłany: 28-05-15, 19:22   

Dobra juz lekko temat ogarnelem,teraz tylko pytanie:
czy od m52b20 moze byc?
Od czego do m50b25 podejdzie klimatronik?
 
 
doman 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 66
Skąd: Torun
Wysłany: 28-05-15, 22:04   

Od każdego E36 z R6
 
 
Cycu 


BMW: e36
Imię: Michał
Silnik: 2.8 Vanos
Nadwozie: Sedan
Wiek: 26
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 65
Skąd: Toruń
Wysłany: 30-05-15, 08:46   

Doman nie mial bys chwili pomoc przy tym za jakis $ ?
Bo widze ze z orunia jestes :D
 
 
doman 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 66
Skąd: Torun
Wysłany: 30-05-15, 12:10   

Cycu PW
 
 
Cycu 


BMW: e36
Imię: Michał
Silnik: 2.8 Vanos
Nadwozie: Sedan
Wiek: 26
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 65
Skąd: Toruń
Wysłany: 26-06-15, 09:56   

Nie chce zakladac nowego tematu wiec napisze tutaj.
Co jest potrzebne do swapa z m50b25 na m52b28 ?
Oraz które zawieszenie powinienem wybrać ?
http://olx.pl/oferta/bmw-...html#725a8f78a5

VS

http://olx.pl/oferta/zawi...html#358b842836


Chodzi mi zeby obnizyc auto przod z 2cm tył z 3cm i zeby troche twardsze było,oraz bym nie wyrzucil na to wiecej jak 1000
 
 
doman 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 66
Skąd: Torun
Wysłany: 26-06-15, 14:06   

Tych dwóch gwintów nawet nie ma co porównywać... to zupełnie inna półka (cenowa i jakosciowa) H&R jest na amortyzatorach bilstein b8. Tylko pytanie w jakim stanie jest ten H&R...bo z tym moze byc różnie. Nowy taki gwint kosztuje jakieś 4-5tyś.

Sam jeżdżę na gwincie H&R (mam tylko trochę inne spreżyny z przodu i amortyzatory koni zamiast bilstein z tyłu). Kupiłem ten gwint uzywany i jestem mega zadowolony. Jest twardo ale w miarę komfortowo... tzn fajnie wybiera nierówności, czuć że pracuje amortyzator.
 
 
Cycu 


BMW: e36
Imię: Michał
Silnik: 2.8 Vanos
Nadwozie: Sedan
Wiek: 26
Dołączył: 24 Maj 2015
Posty: 65
Skąd: Toruń
Wysłany: 08-07-15, 22:01   

Gwint zalatwiony.
Teraz wazne pytanie,bo jutro sie za to zabieram,ma ktos jakis schemat jak podlaczyc tą klime(klimatronik) ? Jakies schematy ? Gotowy turial do robienia?
Mam prawdopodobnie wersje bez rozszerzonej instalacji
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 14