Jak najlepiej się za to zabrać?
Co będzie potrzebne?
Polerowanie tylko ręczne,czy przy użyciu maszynki również?
Dodatkowo zlikwidowanie ognisk korozji i zrobienie zaprawek.
BMW: E36, E46
Silnik: b20,b25
Nadwozie: Sedan Pomógł: 14 razy Dołączył: 27 Lis 2013 Posty: 306 Skąd: WGM
Wysłany: 02-07-15, 14:56
Ręcznie nawet dobrze nie zaczniesz. Sprzęt do takiej imprezy nie jest tani nawet dla amatora, a i trzeba umieć to zrobić bo tylko lakier sobie zepsujesz niepotrzebnie.
Najpierw ogarnij rudą i zaprawki, potem oddaj auto do zakładu zajmującego się detalingiem - najlepiej na tym wyjdziesz.
Koszt to tak na początek jakieś 500 zł. Masz maszynkę DA, pady i pasty. Co do tego że zepsujesz, poczytaj trochę i dasz rade.
A jak wolisz to pogadaj z chłopakami, ktoś w pobliżu ma pewnie sprzęt to ci to ogarnie.
BMW: E36
Imię: Ania
Silnik: M54B25
Nadwozie: Coupe Pomogła: 9 razy Wiek: 30 Dołączyła: 23 Cze 2014 Posty: 1818 Skąd: Radom
Wysłany: 04-07-15, 12:31
Zależy w jakim stanie masz te ogniska korozji bo jeśli wielkie to zaprawka niewiele Ci da, bo i tak będzie widać że coś tam było. To już lepiej żeby tym zajął się profesjonalista.
Co do polerki, to wcale nie jest takie trudne, więc nie straszcie chłopaka.
Papier 2000 i 2500 oczywiście na wodę, tylko przy szlifowaniu pilnuj żeby żaden kamyk, piasek ani nic nie dostało Ci się po papier bo przy polerowaniu zostanie rysa.
Konieczna jest maszyna polerska bo po tym nic ręcznie nie zdziałasz. Kup sobie pastę 3M z zielonym korkiem, jak to mówią, uniwersalną. Do tego gąbka APP żółta, koszt to około 25 złotych. Najlepiej jkbyś każdy element polerował po 3 razy, wtedy wiesz że na pewno nie zostanie Ci żadne nie do polerowane miejsce. Nie kładź za dużo pasty bo wtedy łatwo ją przypalić i ciężko usunąć z lakieru. Nie żałuj też bo nie możesz polerować suchą gąbką. Nie dociskaj i nie trzyj w jednym miejscu za długo bo wtedy przypalisz lakier. Jak przelecisz cały samochód,wytrzyj wszystko Klinetem, ja używam takiego z K2, jest na bazie alko i usuwa resztki pasty, tylko nie przeraź się bo po nim lakier wygląda jakby był matowy mimo że tak nie będzie.
Kolejny krok to umycie samochodu i nałożenie politury. Zakup sobie tę z Plastmala, cena niewielka. Po tym musisz nałożyć wosk tylko dobry jakościowo najlepiej twardy.
Nie masz się czego obawiać, bo widzę że niektórzy zamiast podpowiedzieć jedynie odradzają, a 3/4 osób polerkę ogarnia sobie samemu.
_________________
"A życie choć kręte i chwilami niebezpieczne, jest też zdecydowanie zbyt krótkie by kręcić tylko to 4 tysięcy"
BMW: E91
Imię: Artur
Silnik: N47
Nadwozie: Touring
Wiek: 34 Dołączył: 19 Maj 2015 Posty: 7 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-07-15, 23:58
Polecam lekturę na forum kosmetyka aut. Tam się dowiesz wszystkiego. Dzięki informacją z tego forum e46 balck sapphire udało mi się wypolerować na lustro. 3 stopniowa korekta lakieru pastami menzerana i maszyną obrotową z obi za ok 200zł, do tego pady flexi i wyszło malina
BMW: e36 Touring
Imię: bestia :-)
Silnik: 328 Pomógł: 46 razy Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 1453 Skąd: katowice
Wysłany: 07-07-15, 07:55
Poleruj sam ,wszyscy tutaj z tym się nie urodzili ,
najlepiej jak bys miał jakies stare drzwi ,na nich podszkolił byś się ,byś wiedział co i jak ,
przyklej papierową taśmę malarska żółta ,przez połowe drzwi ,jedną część wypoleruj ,zerwij taśmę i będziesz widział różnicę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach