Problem - wskaznik paliwa i temperatury |
Autor |
Wiadomość |
Majk
BMW: e36 318i
Dołączył: 17 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 17-03-09, 10:21 Problem - wskaznik paliwa i temperatury
|
|
|
Witam moj problem jest taki ze przy odpaleniu silnika zapalaja sie oczywiscie wszystkie lampki w liczniku wlacznie ta od rezerwy puzniej gasna ale nie dziala wskaznik paliwa i temperatury , bezpiecznik nr 46 byl ok ale co dziwne gdy go wyjelem zacza dzialac wkaznik paliwa z tym ze rezerwa zapala sie dopiero w polowie oznaczonego pola wiec pewnie cos tam przeklamuje jak moge rozwiazac problem niedzialajacych wskazowek moze ktos mial podobny problem i mysle nad wymiana licznika ale nie wiem czy to pomoze
BMW e36 318i
i pytanie dodatkowe czy wasze bmk-i tez pokazuja spalanie nawet do 20 l przy zmianie biegow bo zaczynam sie bac pozdrawiam. |
|
|
|
|
karol.e36
BMW: 328 avusblau
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 22 razy Wiek: 36 Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 1298 Skąd: brańsk-białystok
|
Wysłany: 17-03-09, 10:39
|
|
|
najlepszym sposoben na sprawdzenie czy licznik jest dobry to wciśnij przycisk w liczniku i przekręć stacyjkę do połowy na wyświetlaczu przebiegu pojawią ci sie jakieś cyferki przyciśnij kilka razy przycisk tak sprawdzisz czy licznik jest ok. jezeli bedzie ok szukaj przyczyny w pływaku w zbiorniku. jeżeli licznik bedzie zje.....y to chyba mam części do licznika ( jakoś sie dogadamy) ew. możesz mieć żle ustawione wskazówki mogą np. blokować się o tarcze |
_________________ Bmw e36 M3-cała na części (mpakiet, szpera, motosporty) ///3
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=28082
www.alsort.pl |
|
|
|
|
Majk
BMW: e36 318i
Dołączył: 17 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 17-03-09, 19:44
|
|
|
ok sparawdze przy najblizszej okazji wciskajac przycisk ,co do plywaka to tez gdzies to wyczytalem ale to bym obstawial na szarym koncu ale oczywiscie sprawdze a co do czesci
licznika to w ostatecznosci mozna pokombinowac ;D kurcze wogle to bym podlaczyl jakis inny no nic pozdrawiam bede pisal dalej . |
|
|
|
|
Davo
bezpieczny wariat
BMW: E36 cabrio & E30 drift edition
Imię: Dawid
Silnik: m50b20/---
Nadwozie: Cabrio
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 19 Paź 2008 Posty: 803 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 17-03-09, 20:07
|
|
|
tak jak kolega wyzej mowil, zrob test zegarow czyli na wylaczonym zaplonie wcisnij przycisk od kasowania dziennego przebiegu i trzymajac go przekrec kluczyk do 1 pozycji po czym pusc przycisk, na wyswietlaczu w miejscu przebiegu pokaze sie kolejno 6 funkcji po czym wszystkie zegary powinny poleciec do maxymalnego wychylenia i znowu do zera. w ten sposob mozesz wyeliminowac zegary z listy usterek. mnie tez sie zaswiecala rezerwa dopiero jak wskazowka osiagnela polowe pola podswietlanego ale przy okazji rozbierania zegarow i malowania wskazowek (bo mam czerwone teraz ) przesunalem sobie troche wskazowke i teraz jest gites w skrocie rozbierasz zegary, zapamietujesz polozenie wskazowki gdy zegary sa odlaczone, przekrecasz palcem wskazowke do maxymalnego wychylenia w kierunku pelnego zbiornika i jeszcze troszke na sile o taka odleglosc jaka jest od poczatku pomaranczowego pola do miejsca gdzie jet wskazowka gdy sie rezerwa zapala i po zlozeniu powinno byc ok |
_________________ www.bmwklubczestochowa.pl |
|
|
|
|
Majk
BMW: e36 318i
Dołączył: 17 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 18-03-09, 18:44
|
|
|
Test licznik zrobiony i wszystki wskazowki ruszyly z miejsca do konca i swobodnie opadly tak wiec po waszych radach stwierdzam ze licznika nien musze wymieniac ale co dalej strzalaka juz pracuje z wsadzonym bezpiecznikiem ale juz strzalka od temp.nie drga co do paliwa sprawdze jeszcze plywaki (rozumiem ze sa 2) a czy macie jakies sugestie co do wskaznika temperatyry . |
|
|
|
|
kantor
BMW: e39i
Imię: Michał
Silnik: M52B28TU
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 604 Skąd: siem-ce śl
|
Wysłany: 18-03-09, 20:01
|
|
|
moze sie kostka wypieła przy silniku albo sam czujnik padł? |
_________________ BMW 4 life |
|
|
|
|
Majk
BMW: e36 318i
Dołączył: 17 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 19-03-09, 20:30
|
|
|
banalne pytanie ale czy mozesz zdradzic w ktorych miejscach sa obydwie zeczy (kostka , czujnik) , lub ktokolwiek . |
|
|
|
|
kantor
BMW: e39i
Imię: Michał
Silnik: M52B28TU
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 27 Paź 2008 Posty: 604 Skąd: siem-ce śl
|
|
|
|
|
Majk
BMW: e36 318i
Dołączył: 17 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 22-03-09, 07:22
|
|
|
ok dzieki na chwiele zawiesze temat , jak tylko rusze temat zpowrotem napisze co bylo przyczyna najpierw jednak zajac sie musze lozyskiem tyl i duzym spalaniem nawt ok 15l wiec cos jest nie tak wydaje mi sie ze przeplywka ale bede wymieniac jeszcze lambde co jescze moze byc przyczyna takiego spalania czy tylko te dwa czynniki .
witam ponownie bylem juz u szpecjalist na komputeze i w sumie nic nie wykazalo LAMBDA wpozadku , przeplywka wpozadku czuniki obrotow itp w pozadku wiec nie mam pojecia gdzie lezy przyczyna a nawt podejzewalem termostat ze silnik nie dogrzany ale okazalo sie ze termostat jest ok wiec nie mam juz pojecia .GDyby ktos mial pomysl co moze byc nie tak zapraszam do wypowiedzenia sie .
Dopisze jeszcze czy moze to byc jeszcze czujnik temperatury silnika . |
|
|
|
|
mefistofeles
BMW: E 30
Imię: pawel
Silnik: 1,8
Dołączył: 17 Kwi 2009 Posty: 12 Skąd: kalisz wielkopolskie
|
Wysłany: 17-04-09, 12:39
|
|
|
ja miałem podobnie rezerwa paliła się jak chciała paliwa było minimum a na wskazniku połowa a temperatura padła całkowicie wymieniłem liczniki i lala wszystko wróciło do normy |
|
|
|
|
BAMOWE
Nowy User - Witamy ;)
BMW: E36
Silnik: 318 tds
Nadwozie: Compact
Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 3 Skąd: Z-p
|
Wysłany: 21-08-19, 10:53
|
|
|
Miałem podobny problem ze wskaźnikami paliwa, temperatury oraz komputera. Po zatankowaniu auta wskazówka paliwomierza podskoczyła do góry, a następnie spadła do zera. Wskazania temperatury silnika szalały po całym zakresie pomiarowym.
Pierwszą myślą było, że pada układ pomiarowy czujnika w zbiorniku paliwa. Po rozbiórce okazało się, że w zbiorniku paliwa jest w porządku.
Po kolejnych poszukiwaniach padło na skrzynkę bezpieczników. Okazało się że były przepalone 2 bezpieczniki: nr 24 (10 A) oraz 46 (15 A). Po ich wymianie problem szalejących wskaźników zniknął
|
|
|
|
|
|