Przesunięty przez: yeahman 26-08-10, 14:11 |
Mechanika dla laika - najczęstsze pytania |
Autor |
Wiadomość |
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
|
|
|
|
yeahman
Administrator
BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy Wiek: 37 Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 7452 Skąd: BMW3ER
|
Wysłany: 28-01-10, 17:49
|
|
|
Falujące obroty silnika
Usterka układu dolotowego
Nieszczelność jak i zator układu dolotowego jest przyczyna falowania obrotów. W zależności od dawki "lewego" powietrza lub wielkości zatoru tak mocno zauważalna będzie reakcja.
Nie pozostaje nic jak dokładnie obejrzeć układ, zaczynając od zasysa cza, czyli tunelu dolotowego którym trafia powietrze do filtru powietrza, potem należy obadać sam filtr czy nie jest zabrudzony, dławienie się auta także będzie objawiało się w nierównej prędkości obrotowej ale to nazwałem co hehe.
Przy filtrze należy zwrócić bardziej uwagę na szczelność jego obudowy, może klamra jest rozpięta itd. Dalej sprawdzamy wąż dolotowy do kolektora, tu najczęściej okazuje się że jest dziura. W popularnym silniku M42 warto też sprawdzić węże powietrza przy silniczku krokowym - czasem potrafią spaść i ich nie widać ponieważ są pod kolektorem. Nie wolno nic kleić na taśmę itd! To kwestia czasu kiedy problem powróci.
Dalej można wyciągnąć wąż i w ten sposób dostaniemy się do przepustnicy. Przepustnice raz na jakiś czas wypada przeczyścić bo może zalegać tam tłuszcz z brudem. Ogólnie obora a chyba nikt by nie chciał wdychać powietrza przez ciągle zatkany nos.
Świece zapłonowe
Uszkodzona świeca zapłonowa lub taka której elektroda jest już zbyt krótka (wyczerpana) może wprawiać silnik w nierówną pracę.
Nie działająca świeca sprawi że jeden cylinder nie będzie pracował. Praca silnika będzie bardzo nie równa, dostanie dużych wibracji i może być wyczuwalny zapach benzyny.
Należy ściągnąć z nasadki przewody, wykręcić świece i obejrzeć w jakim są stanie.
Przepływomierz
Przepływomierz to bardzo częsta przyczyna falujących obrotów. Najprościej sprawdzić go przez odłączanie zasilania.
Należy jednak pamiętać że po takim wyjęciu kostki zaleca się wykonanie resetu sterownika silnika (komputera) - instrukcja jak to zrobić jest w dziale "zrób to sam"
Przewody wysokiego napięcia PWN
Ze starości izolacja przewodów może ulec uszkodzeniu. Spowoduje to nierówne napięcie podawane do świec zapłonowych a co za tym idzie ich wadliwą pracę.
To może się przełożyć na nierówną pracę silnika jak i na obniżenie mocy i momentu obrotowego.
Silniczek krokowy
Częsta usterka w naszych Bawarkach, nie jest niebezpieczna dla życia ale nie do końca (jak zgaśnie auto na zakręcie i wyłączy się wspomaganie może być różnie).
Falowanie obrotów w granicach 300-500 na biegu jałowym a podczas jazdy charakterystyczne gaśnięcie po puszczeniu pedału gazu to problem może być tylko jeden. Silniczkiem krokowym a technicznie mówiąc zawór wolnych obrotów.
Do czego to słóży? Krótko pisząc wtłacza on dodatkowe dawki powietrza do kolektora dolotowego a jednocześnie daje sygnał do sterownika silnika i ten podaje więcej paliwa. Dzięki temu obroty są stabilne.
Awaria krokowca może być spowodowana jego zabrudzeniem. Należy go wymontować i dokładnie wyczyścić i nasmarować.
W środku jest zaworek który dostaje sygnał z komputera i czasem może on się przyblokować z racji brudu. Innym powodem może być usterka elektryczna czyli brak pobierania impulsu z komputera.
Wtedy już bez odpowiedniego sprzętu nic nie zrobimy i trzeba udać się do elektromechanika. |
_________________
|
|
|
|
|
cichy15
BMW: e36
Imię: maks
Silnik: 1.8
Nadwozie: Coupe
Dołączył: 28 Gru 2011 Posty: 13 Skąd: koszalin
|
Wysłany: 08-01-12, 13:34
|
|
|
mam takie pytanko podczas jazdy silnik mi przerywa musze wtedy regulować gazem żeby zaskoczył może to być zabrudzony filtr paliwa powiem tylko że na wolnych obrotach pracuje równo. |
_________________ BMW |
|
|
|
|
pp100
BMW: e46
Imię: Piotrek
Silnik: m54 b22
Nadwozie: Touring
Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 264 Skąd: Czę100chowa
|
Wysłany: 08-03-12, 13:08
|
|
|
Cytat: | Awaria krokowca może być spowodowana jego zabrudzeniem. Należy go wymontować i dokładnie wyczyścić i nasmarować. |
wyczyścić benzyna ekstrakcyjna ale nasmarować jakim środkiem? |
_________________ No BMW... No Fun...
|
|
|
|
|
siwy6094
Nowy User - Witamy ;)
BMW: 36
Imię: siwy
Silnik: 1.8i
Wiek: 35 Dołączył: 14 Mar 2013 Posty: 6 Skąd: kraków
|
Wysłany: 14-03-13, 21:51
|
|
|
witam, mam taki problem:Samochód słabo wchodzi w obroty momentami nie reaguje na pedał gazu a po chwili jest zrywny i juz nie ma problemu czesto się tak dzieje zmieniłem kable i świece, filtry... nie wiem co mam robic... proszę o pomoc. |
|
|
|
|
lysy76
BMW: e36
Imię: tomasz
Silnik: m43
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 16 Mar 2013 Posty: 148 Skąd: nienadówka
|
Wysłany: 20-03-13, 08:18
|
|
|
win moze lezec w przeplywomierzu szczegulnie w klapkowcu w czujniku temperatury powietrza, sondzie , ecu, dziurawy dolot |
_________________ myslenie nie boli |
|
|
|
|
kogut1988
Nowy User - Witamy ;)
BMW: e36
Wiek: 35 Dołączył: 04 Sie 2013 Posty: 1 Skąd: LUBAŃ ŚLĄSKI
|
Wysłany: 05-08-13, 19:58
|
|
|
mam pytanko. czy przepływomierz z 1.6 coupe z roku 1996 pasuje do e36 1.6 sedan z 1994? |
|
|
|
|
selvador
BMW: E46
Imię: Bartek
Silnik: M57D30
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 10 razy Wiek: 28 Dołączył: 06 Sty 2014 Posty: 330 Skąd: Limanowa
|
Wysłany: 13-02-14, 16:30
|
|
|
Mam pytanko o falowanie obrotów bo dziwna sprawa u mnie jest:)
Odpalam baware po chwilowym postoju i przy okolo 35* włączył mi sie gaz, zaczeła falować konkretnie tak od 400 do 700 obr. przełączyłem na benzynę i obroty stoją jak by klejem skleił do zegara . Dogrzałem silnik do 90* włączyłem gaz i spoko, ustały obroty. Zauważyłem że na zimnym silniku >60* falują około +-100 obr. Wiecie czym to moze być powodowane ? I jeszcze jeden dziwny efekt np jak dohamowuje z górki, wcisnę sprzęgło to obroty spadają do 300 a czasami aż przygaśnie. Gaz sekwencja Sirocco 5 letnia. |
_________________ Pomogłem?? Kliknij "Pomógł"
Zobacz i oceń moje E36 |
|
|
|
|
kretfr
BMW: 325
Imię: Piotrek
Silnik: M50B25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 347 Skąd: Warszawa / Mława
|
Wysłany: 13-02-14, 18:01
|
|
|
Jedź do gaziarza, bo nawet nie chce mi się pisać co jest do sprawdzenia i zrobienia. |
_________________ Moje 325 |
|
|
|
|
iwomapo
Nowy User - Witamy ;)
BMW: E90
Silnik: N47
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 07 Wrz 2015 Posty: 2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-09-15, 14:50 E90 wahacz dolny przedni
|
|
|
Witam! Który to jest wahacz dony przedni (prawy) w E90 318d N47? |
|
|
|
|
spinaczo
BMW: E36
Imię: Patryk
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 74 razy Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 1779 Skąd: Krośniewice | Łódź
|
Wysłany: 07-09-15, 15:13
|
|
|
iwomapo, nr 14 ze schematu
|
_________________
|
|
|
|
|
iwomapo
Nowy User - Witamy ;)
BMW: E90
Silnik: N47
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 07 Wrz 2015 Posty: 2 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-09-15, 17:05
|
|
|
Dzięki bardzo spinaczo |
|
|
|
|
|