Zmiana pojemności silnika, a zmiana wpisu w dowodzie |
Autor |
Wiadomość |
ksx9
BMW: e60
Imię: Kamil
Silnik: n52b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 50 razy Wiek: 32 Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 994 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 21-09-15, 09:22
|
|
|
butelky napisał/a: | KOPYCIARZ napisał/a:
ja dlatego jak zrobie swapa odkrecam raczke od otwierania maski i wrzucam ja w schowek...
"panie wladzo urwalo sie jak mam otworzyc??"
i po sprawie.............
|
Zawsze można się tłumaczyć że Panie to dopiero kilka dni temu przekładane, a obowiązek zmiany w dowodzie jest do 30dni po wymianie silnika |
_________________ Pies do adopcji, miły, cichy, jasna sierść, bardzo uparty -> https://youtu.be/aFuA50H9uek
Gość zobacz moje e60
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=654179#654179 |
|
|
|
|
Krz
BMW: E36
Silnik: R6
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 920 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-09-15, 11:14
|
|
|
A w Warszawie diagności nie chcą takiego przeglądu robić. Gdzie nie pojadę to każdy się inną bzdurną wymówką zasłania - jeden wymaga opinii rzeczoznawcy, drugi wymaga paragonu z warsztatu który wykonał swapa (ten przepis nie istnieje od kilku lat ale co poradzisz), jeszcze inny wymagał całego fabrycznie nowego układu hamulcowego i zawieszenia (!!!), trzeci kwitu z BMW z potwierdzeniem nr silnika ("bo panie skąd ja mam wiedzieć że ten silnik to jest faktycznie taki jak pan mówi?" )
Tylko ciśnienie człowiekowi skacze. Jeśli ktoś wie gdzie w Warszawie można po prostu pojechać i zrobić rozszerzony przegląd jak człowiek to zamieniam się w słuch |
_________________
|
|
|
|
|
trivetto
BMW: E36
Imię: Adrian
Silnik: M50B25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 9 razy Wiek: 32 Dołączył: 28 Lis 2012 Posty: 265 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 22-09-15, 10:27
|
|
|
szarybmw,
No nieprzyjemna, ogólnie nie czepiał się np wystających kół ale czepił się silnika.
Na oko może z 35 lat miał. Właśnie ja próbowałem wmówić policjantowi, ze to 1.8 is i ma 16v głowice i taki duży się wydaje ale policzył ile ma kanałów dolotowych i stwierdził, że w bmw 6 cylindrowce zaczynają się od 2.0.
Diagnosta popatrzył na silnik powiedział jaki jest porobił zdjęcia, wypełnił papierki i jest już załatwione.
Odnośnie urwanej rączki od maski to diagnosta może to wyłapać później na przeglądzie, że motor zmieniony i tego się nie uniknie i tak trzeba zmienić dowód.
Kensey,
Masz racje, wszystko przez tego Mateusza. Jeśli bym jeździł rowerem jak on to by nie było problemu
Krz,
Możesz coś więcej powiedzieć nt tego przepisu który nie istnieje? Bo diagnosta mi powiedział, że mogą wołać taki papierek w WK i powiedział, że w razie czego mam podjechać i mi wypisze takie coś za DODATKOWĄ OPŁATĄ, a że jeszcze w WK nie byłem to chciałbym wiedzieć jak odeprzeć ataki urzędników w tej kwestii i nie robić znowu dodatkowych kosztów:D |
|
|
|
|
matek91
BMW: e36
Imię: Mateusz
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 8 razy Wiek: 32 Dołączył: 10 Mar 2015 Posty: 87 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 22-09-15, 11:58
|
|
|
Niestety policja za wszystko by targała dowody, za urwaną rączkę na 100% będą chcieli dowód zatrzymać, u mnie ostatnio sie dopatrzył niesprawnych nawiewów i chciał zatrzymać dowód bo to zagraża bezpieczeństwu...
Najlepiej kupić już 6 garowe auto i wtedy czy wsadzisz 2.5 czy 3.0l to na drodze policja itak sie nie zorientuje jaki tam naprawdę jest motor a ubezpieczyciel nawet po wypadku nie będzie targał silnika żeby sprawdzić czy naprawde ma 2.0 a nie 2.5.
Kumpel od chyba 2 lat jezdzi 316i z silnikiem 2.0 i przy kontrolach czy przeglądach nie miał najmniejszego problemu, więc wszystko zależy na kogo trafisz. |
_________________ Sprzedam części do e36, e34 i e30
785 623 577 |
|
|
|
|
grucha
BMW: e90
Silnik: M47+
Pomógł: 187 razy Wiek: 104 Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 3758 Skąd: EL
|
Wysłany: 22-09-15, 12:37
|
|
|
matek91 napisał/a: | u mnie ostatnio sie dopatrzył niesprawnych nawiewów i chciał zatrzymać dowód bo to zagraża bezpieczeństwu... |
tutaj to już popłynąłeś... |
_________________
|
|
|
|
|
Krz
BMW: E36
Silnik: R6
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2011 Posty: 920 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-09-15, 14:10
|
|
|
Cytat: | Krz,
Możesz coś więcej powiedzieć nt tego przepisu który nie istnieje? Bo diagnosta mi powiedział, że mogą wołać taki papierek w WK i powiedział, że w razie czego mam podjechać i mi wypisze takie coś za DODATKOWĄ OPŁATĄ, a że jeszcze w WK nie byłem to chciałbym wiedzieć jak odeprzeć ataki urzędników w tej kwestii i nie robić znowu dodatkowych kosztów:D |
Kiedyś był taki przepis - patrz Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, Rozdział 2 $14 ust. 1 pkt. 3, który brzmiał:
"3) z wymiany silnika w pojeździe zarejestrowanym, do zawiadomienia dołącza się:
a) dowód własności silnika
b) dowód odprawu celnej (...)"
blabla dalsze punkty nieważne
Do tego piją niedoedukowani diagności i urzędnicy, tyle że w Rozporządzeniu Ministra z dnia 31 marca 2006 czytamy:
"3) w $ 14 w ust.1 uchyla się punkt 3)"
Czyli ten zapis został uchylony 9 lat temu!
Aktualne brzmienie tego punktu, cytuję dosłownie:
"3) (uchylony)"
Dobrze się z tego wyedukowałem do walki z upierdliwymi diagnostami i wiesz co? NIC to nie dało bo jak diagnosta zobaczył ustawę i dał się przekonać, że nie ma racji to się obrażał i odmawiał wykonania przeglądu
Co za chory kraj |
_________________
|
|
|
|
|
dzordz
BMW: e36 Touring
Imię: bestia :-)
Silnik: 328
Pomógł: 46 razy Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 1453 Skąd: katowice
|
Wysłany: 22-09-15, 16:16
|
|
|
Ja mam zmieniony silnika z 1,8tds na 2,8 benzyna ,
byłem na kilku stacjach i chcieli papier na silnik ,skąd go mam ,już mnie tak w...li że powiedziałem jednemu, na działce urósł pomiędzy ziemniakami ,
zajechałem na jeszcze jedna i nie trzeba papierku ,tylko udać się do rzeczoznawcy ,on przejrzy czy wszystko jest ok, wyda ci papier i z tym na przegląd ,
dostajesz od diagnosty dokument ,udajesz sie do Wydziału komunikacji ,składasz papiery i po sprawie |
_________________
|
|
|
|
|
Bmw89
BMW: e34 e46 e84 e87
Imię: Michał
Silnik: m51
Nadwozie: Compact
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 26 Gru 2014 Posty: 160 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-09-15, 16:31
|
|
|
dzordz napisał/a: |
zajechałem na jeszcze jedna i nie trzeba papierku ,tylko udać się do rzeczoznawcy ,on przejrzy czy wszystko jest ok, wyda ci papier i z tym na przegląd ,
dostajesz od diagnosty dokument ,udajesz sie do Wydziału komunikacji ,składasz papiery i po sprawie |
Masz racje tylko na Okręgówkę jedziesz, dokonać zmiany konstrukcyjnej.
1. Policja w razie jakiś podejrzeń, np. (nadmierna ilość cylidrów w 1,8 ) ma prawo skierować pojazd na stację kontroli pojazdów w celu ustalenia zgodności danych pojazdu faktycznych z danymi zawartymi w dowodzie rejestracyjnym. Tu policjant podejrzewa niezgodność pojemności silnika.
Diagnosta na SKP sprawdzając Vin pojazdu sprawdza jaki powinien być silnik po czym na każdym bloku jest oznaczenie silnika panowie!
Na podstawie danych zawartych w Homologacji pojazdu. katalogach itd. Określa czy silnik jest faktycznie 1.8 czy 2.5.
Jeśli któryś był mądry i zeszlifował numer czy oznakowanie to wtedy, może żądać opinii rzeczoznawcy.
Mam nadzieje, że coś wam to wyjaśni,
A tak miedzy nami to któremu diagnoście chce się to wszystko robić?
Jakbyś przyjechał do mnie to teoretycznie bym wystawił zaświadczenie o wyniku pozytywnym z wpisem
ustąpiła usterka zatrzymania dowodu i bym skasował pieniążki i tyle.
Z tego co opowiadacie to strasznie niedorozwiniętych diagnostów macie...
Przydała by im się ścieżka zdrowia w TDT, może bym im wrócił rozum między uszy. |
_________________ bmki do rocznika 96' miały duszę. A reszta to pełne fajansiarstwo.
|
|
|
|
|
dzordz
BMW: e36 Touring
Imię: bestia :-)
Silnik: 328
Pomógł: 46 razy Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 1453 Skąd: katowice
|
Wysłany: 22-09-15, 16:42
|
|
|
Dokładnie zapomniałem dopisać
że trzeba się udać na okręgową
Więc muszę się zmobilizować i Bmw89 napisał/a: | Jakbyś przyjechał do mnie to teoretycznie bym wystawił zaświadczenie o wyniku pozytywnym z wpisem
ustąpiła usterka zatrzymania dowodu i bym skasował pieniążki i tyle | to w końcu załatwić ,by było wszystko tak jak powinno ,
u mnie na stacjach są same dziadki i żyją innymi czasami i starymi przepisami
Przyjadę do ciebie ,po takie zaświadczenie ,zmiany silnika |
_________________
|
|
|
|
|
trivetto
BMW: E36
Imię: Adrian
Silnik: M50B25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 9 razy Wiek: 32 Dołączył: 28 Lis 2012 Posty: 265 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 22-09-15, 16:45
|
|
|
Ja miałem kiedyś zabrany dowód za brak płynu do spryskiwaczy lecz sprawa skończyła się w sądzie i wygrałem, także sytuacja z nawiewem mnie nie dziwi jeśli oczywiście taka była bo pewnie uznali, że szyby nie odparują.
Dzięki wielkie Krz,
Wypiszę sobie te paragrafy na kartce i będę walczył w WK z paniami
Bmw89,
teoretycznie może i masz rację ale jeśli diagnosta z VIN odczyta m40b18 a pod maską ma m50b25 i sobie ich porówna w internecie na pierwszym lepszym zdjęciu bo np nie zna się na BMW to przecież by była kpina jakby nie zauważył różnicy, później całe miasto by się z niego śmiało. Co innego jeśli 1.8 by miało 6 cylindrów |
|
|
|
|
trivetto
BMW: E36
Imię: Adrian
Silnik: M50B25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 9 razy Wiek: 32 Dołączył: 28 Lis 2012 Posty: 265 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 13-10-15, 20:32
|
|
|
Sprawa zakończona, podaję przybliżone koszty tak dla potomnych
Zmiany konstrukcyjne bodajże 82 zł + koszt przeglądu(zależnie od LPG) z racji tego, że nie dawno był robiony przegląd dostałem małą promocję
Nowy dowód chyba około 75 zł, dokładnie chyba 73.50 zł, panie w wydziale nie potrzebowały faktury z warsztatu za przekładkę.
Także, jeśli ktoś musi to polecam taką zmianę jak zbliża się termin przeglądu lub zmiana dowodu bo zawsze można zaoszczędzić te parę zł. |
|
|
|
|
whitedevil
BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 4660 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 13-10-15, 20:39
|
|
|
wszystko fajnie pięknie lecz sprawa komplikuje się przy posiadaniu silnika który fabrycznie nie był montowany w danym modelu
wtedy dochodzi koszt:
rzeczoznawca od 500zł w górę
rozszerzony przegląd około 200zł
do tego biuroktacja jak wydział komunikacji
i wiadomo ubezpieczyciel zaznaczam że nie chcą ubezpieczać takich aut |
_________________ zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
|
|
|
|
|
matek91
BMW: e36
Imię: Mateusz
Silnik: M52B20
Nadwozie: Touring
Pomógł: 8 razy Wiek: 32 Dołączył: 10 Mar 2015 Posty: 87 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 13-10-15, 22:26
|
|
|
grucha napisał/a: | matek91 napisał/a: | u mnie ostatnio sie dopatrzył niesprawnych nawiewów i chciał zatrzymać dowód bo to zagraża bezpieczeństwu... |
tutaj to już popłynąłeś... |
tutaj to popłynął policjant nie ja. hmmm... czy mi wierzysz czy nie, średnio mnie to interesuje ale taka sytuacja miała miejsce. |
_________________ Sprzedam części do e36, e34 i e30
785 623 577 |
|
|
|
|
vmasher
BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy Wiek: 39 Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 7378 Skąd: ten dym
|
Wysłany: 19-10-15, 19:29
|
|
|
whitedevil napisał/a: | wszystko fajnie pięknie lecz sprawa komplikuje się przy posiadaniu silnika który fabrycznie nie był montowany w danym modelu
wtedy dochodzi koszt:
rzeczoznawca od 500zł w górę
rozszerzony przegląd około 200zł
do tego biuroktacja jak wydział komunikacji
i wiadomo ubezpieczyciel zaznaczam że nie chcą ubezpieczać takich aut |
ja robiłem to 5 lat temu w E30 (silnik m52b28) i przebiegło to tak jak w 1 poście
1. rozszerzony przegląd techniczny dotyczący zmiany silnika 84 PLN
2. wniosek o zmianę dowodu w wydziale komunikacji 73,50 PLN (nawet kolega nie wymieniał ostatnio, tylko adnotację w starym dowodzie zrobili) + adnotacja w karcie pojazdu
3. przeliczenie składki OC - zależnie od ubezpieczyciela |
_________________
Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp
film z E30
VMASHER GARAGE |
|
|
|
|
whitedevil
BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 4660 Skąd: gdynia
|
Wysłany: 19-10-15, 23:17
|
|
|
vmasher napisał/a: | whitedevil napisał/a: | wszystko fajnie pięknie lecz sprawa komplikuje się przy posiadaniu silnika który fabrycznie nie był montowany w danym modelu
wtedy dochodzi koszt:
rzeczoznawca od 500zł w górę
rozszerzony przegląd około 200zł
do tego biuroktacja jak wydział komunikacji
i wiadomo ubezpieczyciel zaznaczam że nie chcą ubezpieczać takich aut |
ja robiłem to 5 lat temu w E30 (silnik m52b28) i przebiegło to tak jak w 1 poście
1. rozszerzony przegląd techniczny dotyczący zmiany silnika 84 PLN
2. wniosek o zmianę dowodu w wydziale komunikacji 73,50 PLN (nawet kolega nie wymieniał ostatnio, tylko adnotację w starym dowodzie zrobili) + adnotacja w karcie pojazdu
3. przeliczenie składki OC - zależnie od ubezpieczyciela |
od stycznia tego roku przepisy sie pozmienialy i juz nie ma tak łatwo wiem to bo chciałem robic zmiane u siebie z 1,6 na 3,0 |
_________________ zobacz moje BMW E36 330
http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
|
|
|
|
|
|