Zmiana pojemności silnika, a zmiana wpisu w dowodzie |
Autor |
Wiadomość |
tomgtdek69
BMW: E39
Imię: Tomasz
Silnik: M62B44
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 65 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Maj 2012 Posty: 1559 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 20-10-15, 23:30
|
|
|
Akrobeta napisał/a: | tomgtdek69 napisał/a: | Ok wszyscy macie rację...
Mówicie o swapach w e36 na silniki które w tej budzie występowały. Problem zaczyna się z ubezpieczeniem e36 z silnikiem B40/44 którego pojemność jest inna niż jakikolwiek silnik montowany w tym modelu.
Swap 318tds -> M54B30 jest ok Bo w e36 występował silnik o pojemności 3L. inny ale był (przez co mają taki model w swoich tabelkach)
Chciałbym zobaczyć opłacone ubezpieczenie OC e36 z pojemnością 4L.(4,4)... Pewnie da się to zrobić, tylko u którego ubezpieczyciela. |
Po pierwsze kolego m54b30 nie występowało w e36... |
Czytanie ze zrozumieniem kolego Gdzie napisałem że M54 występował w e36
Silnik 3litrowy występował (S50B30) i dlatego każdy ubezpieczyciel nie ma problemu z ubezpieczeniem swapa M54B30 do e36 bo w ich chorych tabelkach mają e36 z silnikiem o pojemności ~3L.
Kłócić się nie mam zamiaru przekonasz się sam [/b] |
_________________ Dziadkowóz http://bmw3er.pl/viewtopi...der=asc&start=0
.
|
|
|
|
|
KOPYCIARZ
BMW: E36 coupe
Imię: ARKADIUSZ
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 60 razy Wiek: 30 Dołączył: 09 Lut 2013 Posty: 1551 Skąd: Krapkowice
|
Wysłany: 20-10-15, 23:31
|
|
|
Akrobeta, sorry ze wtrace ale przyeczytaj co kolega napisal. ze wystepowal silnik 3 litrowy, ale inny....... wiec nie mial na mysli m54 a zapewne s50! takze uwaznie i bez spinania |
_________________ jeśli pomogłem kliknij w "pomógł"
chcesz auto do driftu ?
-kup Silve lub 240 SX
chcesz wygodne auto ?
-kup mercedesa
chcesz szybkie auto ?
-kup Honde z silnikiem B16 lub B18
-jeśli chcesz wszystko na raz kup BMW ! |
|
|
|
|
Akrobeta
BMW: E36 330i coupe
Imię: E36 344i touring
Pomógł: 3 razy Wiek: 45 Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 601 Skąd: Siedlce/Otwock
|
Wysłany: 21-10-15, 03:59
|
|
|
KOPYCIARZ napisał/a: | Akrobeta, sorry ze wtrace ale przyeczytaj co kolega napisal. ze wystepowal silnik 3 litrowy, ale inny....... wiec nie mial na mysli m54 a zapewne s50! takze uwaznie i bez spinania |
Racja, za szybko przeczytałem, sorki....
Nie zmienia to faktu że jeśli nawet podciagniemy to pod s50 to na zdjęciach będzie co innego i już teoretycznie będzie co innego...
Reasumując wszystko jak zwykle i tak będzie ciężko...
Nie chce by wyszło że jestem jakimś znawca.... Poprostu dam znać jak uda się to wszystko po zapinać... Bo teoretyka a praktyka to już każdy wie jak jest i jak bywa...
Pozdro |
_________________ Akrobeta
Zapraszam do mojego świata BMW
Galeria: COUPE 330i 6B http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=13720
_____TOURING 344i 6B http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=46570
FILMIK https://www.youtube.com/watch?v=odS5X4zk-rY
|
|
|
|
|
kucin
BMW: E30
Imię: Adrian
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 56 razy Wiek: 31 Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 1505 Skąd: Głowno
|
|
|
|
|
Blitz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 417 Skąd: Opole
|
Wysłany: 16-11-15, 13:19
|
|
|
Czyli reasumując. Jeżeli kupuję docelowo auto z 1.8 w dowodzie a pod machą 2.8, przełożone półosie, dyfer, wał, hamulce z 2.8 to nie powinno być problemów z przerejestrowaniem ?
Wybieram się do stacji diagnostycznej i albo potrzebują kwit od rzeczoznawcy albo nie ?
Jeżeli wymagają to muszę udać się do rzeczoznawcy na wycenę czy wszystko faktycznie jest zrobione z głową i koszt tego to około 400-500zł ?
jeśli nie trzeba rzeczoznawcy to koszt przeglądu + zmian konstrukcyjnych czyli 80 ileś złotych + koszt przeglądu ?
Potem z papierem udaję się do urzędu i tam koszt naniesienia zmian i wydania nowego dowodu około 80-90zł ?
I tyle przygód ? |
|
|
|
|
rempp
no i fajnie
BMW: e46
Imię: Rafał
Silnik: klekot
Nadwozie: Touring
Pomógł: 14 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 878 Skąd: Lubsko
|
Wysłany: 16-11-15, 14:34
|
|
|
NIe trzeba żadnego rzeczoznawcy, na stacji diagnostycznej diagnosta wydaje decyzję, z tym idziesz do wydziału komunikacji i czekasz na dowód i po problemie. Najlepiej zrób to razem z przeglądem wtedy nie będziesz płacił za dodatkowy przegląd.
Taki wpis wcale nie jest konieczny, możesz mieć w dowodzie 1,6 a pod machą 2.8 dla ciebie to lepiej bo płacisz ubezpieczenie jak za 1,6.
Przerabiałem to u siebie. |
_________________
Nie trąb gdy zwalniam, jade na glebie,
zaraz wachaczem o coś przyjebie.:)
_________________
____/ \____/ \
___(oo==00==oo)___
____[_].........[_]___ |
|
|
|
|
Blitz
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Mar 2014 Posty: 417 Skąd: Opole
|
Wysłany: 16-11-15, 15:53
|
|
|
Niby nie jest ale w razie dzwona, jeżeli rzeczoznawca dopatrzy się zmian silnikowych, a trzeba być jeleniem żeby nie skumać że coś jest nie tak, nawet gabarytowo między 1.8 a 2.8, to wtedy mogą ciągnąć wszystkie opłaty z mojej kieszeni bo auto w takim stanie nie jest dopuszczone formalnie do ruchu. |
|
|
|
|
|