Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
ZIMNY SILNIK JECHAĆ CZY GRZAĆ
Autor Wiadomość
zbigniew 
Przyjaciel Forum


BMW: E-46 320d 2000r.
Imię: Zbigniew
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 364
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
  Wysłany: 23-02-08, 20:48   ZIMNY SILNIK JECHAĆ CZY GRZAĆ

Z pisma motoryzacyjnego..

Przed tym pytaniem staje każdy kierowca używający swego auta w okresie zimowym. Istnieją dwie teorie dotyczące tego zagadnienia. Jedna, iż należy od razu jechać, druga iż należy silnik rozgrzać. Jak zwykle w takich przypadkach prawda leży pośrodku. Niektórzy uważają, że z ekonomicznego punktu widzenia dobrze byłoby jechac od razu, by silnik pracował krócej. Czy aby napewno oszczędności rzędu 1 litra na 100km kompensują, komfort jazdy z odparowanymi szybami i w miarę ciepłym wnętrzu? To nasze odczucia, ale czy przypadkiem również i dla silnika nie jest lepiej by dać mu kilka chwil na rozruszanie się? Czy my zaraz po przebudzeniu zaczynamy biegać i pracować? Zwracam uwagę na fakt, iż zaraz po odpaleniu silnika, szczególnie w okresie dużych mrozów, różnice temperatur w głowicy sięgają kilkuset oC. Obciążenia wywołane natychmiastową jazdą nie są mile widziane dla silnika, szczególnie dla głowicy, elementu o największym skomplikowaniu. Praca silnika na wolnych obrotach powoduje stopniowe rozgrzewanie się jego elementów co jest dla niego naprawdę zbawienne. Dajmy silnikowi troszke czasu na przebudzenie się, na rozbicie zmarzniętego i zgęstniałego oleju silnikowego podczas gdy my bedziemy auto odśnieżać lub oczyszczać ze szronu szyby. Pamietajmy, że optymalna temperatura pracy silnika oscyluje w granicach 80-100 oC i takie warunki silniki naszych aut lubia najbardziej. Nie twierdzę, że nie można jechać zaraz po uruchomieniu silnika, uważam jedynie, że dając mu czas na przebudzenie się odwdzięczy się on nam swoja długą, bezawaryjna pracą.
;)
_________________
moja Beemka...zobacz.. http://www.yeahman.nazwa....wtopic.php?t=61 RINGI ANGEL EYES XENON

Sprawdz czy czegos nie potrzebujesz... http://www.mbpartner.com.pl
Sprzedam >
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 24-02-08, 00:01   

Fakt...czekam az sie nagrzeje, ale jeśli musze naprawde odrazu jechać nie przekraczam 2 tys obr/min. Czekam, ażsięnagrzeje i wtedy przyspieszam. Pozatym słyszałem że m20 jak sie katuje na zimny to potrafi blok pęknąć :foch:
_________________
E30 forever
 
 
patryk w-wa 



BMW: E39
Imię: Patryk
Silnik: M62TUB44
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 189
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-02-08, 00:05   

Moim zdaniem nie warto grzac silnika na postoju i najlepszym wyjsciem jest uruchomic zaczekac minute lub dwie i ruszyc spokojnie. Grzanie silnika na postoju wydluza nam czas pracy w niskich temperaturach bo silnik sie dluzej rozgrzewa przez co dluzej pracuje zimny mysle ze ta minutka czy dwie w zupelnosci wystarczy zeby olej rozszedl sie po calym silniku.
 
 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 24-02-08, 03:48   

W każdej instrukcji nowego auta można przeczytać że należy niezwłocznie ruszyć nie przekraczając w zależności od silnika pewnego zakresu obrotów przez pewien zakres kilometrów.. !!
_________________
 
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 24-02-08, 11:09   

ha, właśnie, nowego. Mojemu w marcu stuknie osiemnastka :piwo:
_________________
E30 forever
 
 
szuja 
Nowy User - Witamy ;)

BMW: POPRAW!
Imię: POPRAW!
Silnik: POPRAW!
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 7
Skąd: POPRAW!
Wysłany: 24-02-08, 16:04   

rusza sie od razu to logiczne :haha:
 
 
yeahman 
Administrator



BMW: E36
Imię: Tomasz
Silnik: M42B18
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 89 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 7452
Skąd: BMW3ER
Wysłany: 24-02-08, 22:25   

Rusza się bo silnik nie ma dobrego smarowania na niskich obrotach. :ok:
_________________
 
 
 
no_limit 
AdrenalineUser



BMW: 3er
Silnik: M52B28
Pomógł: 16 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 3093
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-02-08, 22:30   

Ja jak było zimno często odpalałem żeby mi się nagrzało w środku... :D A normalnie to wsiadam i jadę... :D
_________________
We do what we want and we do it with pride
 
 
ac_schnitzer 
M54B25TU


BMW: 525i
Imię: E39 ///M-pakiet
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 470
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24-02-08, 23:38   

zima jak byl mroz i trzeba bylo szyby skrobac, to odpalalem, wychodzilem skrobalem i jechalem.

a teraz jak jest cieplej, to odpalam, zapinam pasy, wlaczam postojowki i zawracam spod bloku, wyjezdzajac na glowna ulice wlaczam swiatla mijania i jade do 3tys obrotow, zmieniajac biegi do czasu az wskazowka osiagnie pion, wtedy jezdze normalnie ;)
 
 
vmasher 



BMW: E30/E36/E38/E91
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 151 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 7378
Skąd: ten dym
Wysłany: 25-02-08, 11:13   

Dokładnie zgadzam się z chłopakami, powinno się od razu siadać i jechać, bo niskie obroty nie służą zimnemu silnikowi! Może pochodzić z minutę, ale czytałem gdzieś że należy jechać od razu, oczywiście na niższych obrotach! Pozatym jadąc zaraz po odpaleniu silnik szybciej osiągnie optymalna temperaturę, niż pracując na niskich obrotach!
Więc moje zdanie jest takie że siadać i jechać!!
_________________


Gość zobacz moje E36 328i cabrio
Gość zobacz moje E30 316i/328i qp
Gość zobacz moj dailycar E38 728i
Gość zobacz moje byłe E36 325i qp

film z E30

VMASHER GARAGE
 
 
 
Annoth 


BMW: BMW 320 E30
Imię: Marcin
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 2081
Skąd: Borowe k.Mrągowa
Wysłany: 25-02-08, 11:28   

W sumie zacząłem odrazu jechać, ale staram sie nie przekraczać 2-2,5 tys obr/min póki silnik się nie nagrzeje
_________________
E30 forever
 
 
lolejko 
moderator BIG L



BMW: E46 sedan & E36 Convertible & E30 Tur
Imię: Karol
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 116 razy
Wiek: 41
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 15498
Skąd: Kozienice
Wysłany: 25-02-08, 17:05   

Spokojnie 3000obr/min nic mu nie zrobi! Gorzej jest go zamulać i przeciążać na zimnym! Nie ma co się, aż tak bardzo stresować do 2500obr/min! Delkatniej jechać do rozgrzania! Najprościej w świecie zapalić, jakieś 30 sekund wolne obrociki żeby oleju zassał! I normalnie jechać z tym, że Bez gwałtownych reakcji na pedał gazu! 3000obr/ min to nie jest wcale tak dużo!
_________________
BMW KLIMAT KOZIENICE
E46 The Low&Slow Familly No.1 Classiefied
///3ERFEST FILM
 
 
 
zbigniew 
Przyjaciel Forum


BMW: E-46 320d 2000r.
Imię: Zbigniew
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Sty 2008
Posty: 364
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 25-02-08, 19:00   

na atomacie jak lekko trzyma gaz to jak jest zimny to przy ok.2000 zmienia biegi przy zimnym silniku..ale chyba tu chodzi najwiecej o skrzynie :cwaniak:
_________________
moja Beemka...zobacz.. http://www.yeahman.nazwa....wtopic.php?t=61 RINGI ANGEL EYES XENON

Sprawdz czy czegos nie potrzebujesz... http://www.mbpartner.com.pl
Sprzedam >
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 15