Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wysokie obroty biegu jałowego, podwyższone spalanie
Autor Wiadomość
JoePublic 



BMW: E36
Imię: Adam
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 150
Skąd: GDA/NKE
Wysłany: 04-01-16, 15:23   Wysokie obroty biegu jałowego, podwyższone spalanie

Cześć,

Pacjent jak wyżej czyli E36 1991r. M50B20. Od jakiegoś czasu podwyższyło mi się spalanie o jakieś 1,5l, do tego gdy silnik się nagrzeje samochód na biegu jałowym pracuje na około 1100 obrotów. Na zimnym podczas przyspieszania lubi się "przylać" paliwem.

Podłączałem po komputer i 0 błędów.
Myślałem, że to czujnik temperatury, jednak on pokazuje prawidłowe wartości.

Jak ma pracować czujnik "TPS" czujnik położenia przepustnicy? przy uruchomionym silniku pokazuje na jałowym pokazuje "idle" i 0,5V. Gdy dodaję gazu, sporadycznie, raz przyjmijmy na 10-15 razy pokazuje "part load".

Co jeszcze sprawdzić?

JP
_________________

 
 
Szczurek 



BMW: E46 320CI Coupe
Imię: Damian
Pomógł: 102 razy
Wiek: 37
Dołączył: 23 Paź 2009
Posty: 2329
Skąd: Łódź
Wysłany: 04-01-16, 17:40   

Czy te objawy przyszły razem z tymi mrozami ?
 
 
JoePublic 



BMW: E36
Imię: Adam
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 150
Skąd: GDA/NKE
Wysłany: 04-01-16, 19:00   

Nie, jeżdżę gdzieś tak od połowy października. Szukałem sam przyczyny, ale nic nie znalazłem. Wiem, że w mrozy będzie więcej paliła. Autem zrobiłem ponad 40 tyś. i znam je na tyle, że wiem że nie powinno tak być.
_________________

 
 
disu 
BMW Fan



BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy
Wiek: 29
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 1020
Skąd: Krosno
Wysłany: 25-01-16, 19:24   

sonda lambda do sprawdzenie w całym zakresie obrotów?
_________________
Moje 328 ;)
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609

-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ-
 
 
disu 
BMW Fan



BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy
Wiek: 29
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 1020
Skąd: Krosno
Wysłany: 25-01-16, 19:25   

sonda lambda do sprawdzenie w całym zakresie obrotów?
_________________
Moje 328 ;)
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609

-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ-
 
 
JoePublic 



BMW: E36
Imię: Adam
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 150
Skąd: GDA/NKE
Wysłany: 25-01-16, 21:21   

sprawdzę sondę, ale muszę ogarnąć prąd bo bateria w lapku do diagnostyki padła prawie na amen. I muszę uszczelnić łączenie tłumika, bo ostatnio uszczelkę wypierdziało przed sondą.

Mam czujnik tps na podmiankę, więc tu też będę mógł już sprawdzić jak się zachowuje na komputerze.

Dam znać niedługo co i jak poszło
_________________

 
 
KonradGT 
masta blasta



BMW: E36
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 23 Maj 2012
Posty: 846
Skąd: Wwa
Wysłany: 27-01-16, 13:34   

Jaką temperaturę silnik osiąga full rozgrzany?
_________________
E36 Coupe M50B25TU Madeiraviolett M-Pakiet

Prawdziwy mężczyzna powinien zbudować dom, spłodzić syna i posadzić... auto na glebie.

Mechanika, diagnostyka, modyfikacje, SWAPy, instalacje LPG.
 
 
 
JoePublic 



BMW: E36
Imię: Adam
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 150
Skąd: GDA/NKE
Wysłany: 28-01-16, 10:48   

ok sprawdzę to też,
wydaje mi się że ostatnio pokazywał coś około 80 stopni, ale ona się dopiero rozgrzewała.
Sprawdzę na zimnym silniku i po trasie, gdzie będzie na bank maksymalnie rozgrzana.
_________________

 
 
MaciejuZuch 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Lip 2015
Posty: 50
Skąd: Łańcut
Wysłany: 06-02-16, 17:23   

Może jakieś nieszczelności w układzie dolotowym?
 
 
JoePublic 



BMW: E36
Imię: Adam
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 150
Skąd: GDA/NKE
Wysłany: 19-02-16, 17:07   

lambda pracuje, od 0,01 do 0,80

czujnik temperatury (ten od ecu) pokazuje 81-83 stopnie

mam na podmiankę krokowy, on pokazuje że ma za dużo powietrza
na 90 % nieszczelności w dolocie jutro rozbieram nieszczęsny dolot
_________________

 
 
JoePublic 



BMW: E36
Imię: Adam
Silnik: M50B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 10 Paź 2012
Posty: 150
Skąd: GDA/NKE
Wysłany: 23-02-16, 21:04   

Problem rozwiązany,

Podmieniony krokowiec i tak samo, więc zabrałem się za dolot, a w sumie zacząłem od przewodu do regulatora paliwa i bingo, przewód taki sparciały i rozerwany, w sumie jakby go nie było. I to był cały winowajca.

Teraz po wymianie świec mam problem z pracą jednego cylindra, ale to już sam rozwiążę :D

dzięki za podpowiedzi
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.04 sekundy. Zapytań do SQL: 15