Olej syntetyczny, pólsyntetyczny i mineralny |
Autor |
Wiadomość |
danieldeni20
BMW: E46
Imię: Daniel
Silnik: M47DO1
Nadwozie: Touring
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Gru 2012 Posty: 618 Skąd: Łeba
|
|
|
|
|
Burza954
BMW: E36
Imię: Sebastian
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Paź 2015 Posty: 209 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 09-04-16, 15:37
|
|
|
Witajcie.
Przed wyjazdem na wakacje chciałbym zmienić olej. Wiem, że to za pare miesięcy, ale pisze już teraz. W tej chwili mam Valvoline 10w40 i myślę nad valvoline 5w40 lub valvoline 5w50 (dużo osób widze go ma). Jeżdże autem dużo i codziennie. I czy przed zmianą robić płukanke?
Silnik to M52b20 z przebiegiem 288tkm.
Z góry dzięki za informacje. |
|
|
|
|
T0mekk1
BMW: E46 318i
Imię: Tomek
Silnik: M43TUb19
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 218 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-04-16, 21:50
|
|
|
Wlej Valvo synpower 5W40. Płukankę możesz zastosować ale niekoniecznie |
_________________
|
|
|
|
|
siwy2394
Nowy User - Witamy ;)
BMW: E46
Imię: Sławek
Silnik: M54B22
Nadwozie: Touring
Wiek: 37 Dołączył: 10 Paź 2015 Posty: 2 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 23-04-16, 07:54
|
|
|
koledzy ja mam obecnie wlany olej valvoline synpower 5w30 zastanawiałem się nad olejem valvoline racing 5w50 co sądzicie warto wlać go? silnik mam M54B22 i pan gazik też jest |
|
|
|
|
T0mekk1
BMW: E46 318i
Imię: Tomek
Silnik: M43TUb19
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 218 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23-04-16, 11:34
|
|
|
Coś się dzieje nie tak na tym oleju co masz, że chcesz zmienić? Olej 5W50 nie jest dobry do codziennego użytkowania jeśli jeździsz w większości po mieście. |
_________________
|
|
|
|
|
stachu88
BMW: e36 320i
Imię: Krzysiek
Silnik: M50B20
Wiek: 35 Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 18 Skąd: łódź/dalików
|
Wysłany: 29-04-16, 13:19
|
|
|
Witam zakupiłem BMW e46 2002r. 3.0d 184 konie przebieg teoretycznie 270 tys, mam pytanie jaki olej wlać do silnika syntetyczny taki jak jest na naklejce 5W-30, czy bezpieczniej półsyntetyk 10W-40, w aucie nie ma rzadnych wycieków, a moje pytanie nie ma na myśli oszczędności na oleju, lecz mogące sie pojawić pózniejsze wycieki. Pozdrawiam |
|
|
|
|
grucha
BMW: e90
Silnik: M47+
Pomógł: 187 razy Wiek: 104 Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 3758 Skąd: EL
|
Wysłany: 29-04-16, 14:08
|
|
|
na Twoim miejscu pozostałbym przy 5w30
zainwestuj w dobry markowy olej (Motul, Valvoline czy Liqui Moly) |
_________________
|
|
|
|
|
grabolek363
BMW: E46 ///M3
Silnik: S54B32
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 19 razy Wiek: 33 Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 1818 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-04-16, 16:36
|
|
|
stachu88 napisał/a: | Witam zakupiłem BMW e46 2002r. 3.0d 184 konie przebieg teoretycznie 270 tys, mam pytanie jaki olej wlać do silnika syntetyczny taki jak jest na naklejce 5W-30, czy bezpieczniej półsyntetyk 10W-40, w aucie nie ma rzadnych wycieków, a moje pytanie nie ma na myśli oszczędności na oleju, lecz mogące sie pojawić pózniejsze wycieki. Pozdrawiam |
Myślisz, że jak nalejesz 10w40 to uszczelki nagle staną się elastyczne, a nie twarde? Jak jest wyciek to się wymiensia uszczelkę, a nie leje teoretycznie gęstszy olej, ludzie nauczcie sie tego, ze w temp roboczej kazdy olej ma podobna konsystencje..i czy to bedzie 5w 10w drugi index w teorii opisuje lepkosc w temp roboczej, ale to tez zalezy jakie bazy olejowe itp, jak chcesz olejem uszczelniac silnik, to niezly z ciebie gostek, nawal towotu to powinno uszczelnic w dodatku 10w40 do diesla to juz totalny kretynizm w naszym klimacie na lato jeszcze jako tako, ale zimą to utopia, ale to Twoje auto i jak mówię TOWOT, ew. silikon po wierzchu koniecznie czerwony. Tak całkiem serio to zostałbym przy 5w30 ew. 5w40 jakis motul lm valvoline do wyboru do koloru. |
_________________ E46 ///M3 Alpinweiss III
E36 coupe 316i@325i Hellrot
Audi A4 B9 Quattro DSG
było:
BMW e92 335i Schwarz 2 + IC + Chargepipe TurboWorks
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=60906
BMW 118d@164km/368nm MPAKIET NAUTIKBALU
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=57570
BYŁO:
E36 M50B25 casual drift spec
BYŁO:
BMW e39 540i NV 6gang + szpera M5 3.15 + dwururka proex
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=51317
BYŁO:
BMW e39 540i Vanos 6gang
BYŁE
BMW e39 540iA
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=536232#536232
BYŁE
e36 318IS coupe Hellrot
Motorsport International Limited Edition
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=43234
BYŁE:
Alpinweiss III e36 328i Coupe http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=34309 |
|
|
|
|
Otremba
Nowy User - Witamy ;)
Dołączył: 09 Maj 2016 Posty: 3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 10-05-16, 10:49
|
|
|
Od lat jeżdżę na Valvoline i nie zamierzam zmieniać. |
|
|
|
|
wisnier
BMW: E36 328i 97r.
Imię: Mateusz
Silnik: M52B28
Nadwozie: Sedan
Dołączył: 29 Sty 2013 Posty: 57 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 23-05-16, 07:52
|
|
|
Czy przesiadał się ktoś w M52B28 z Mobil 1 5W-50 na Valvoline SynPower 5W-30 ?
Przy 6.5l i tak oba oleje trzeba kupić po 2 bańki więc Valvoline cenowo wychodzi dużo taniej.
Jakieś za i przeciw? Mobila na wymianę dolewam do 1,5 litra. Nie wiem czy go spala czy mam gdzieś wyciek, bo plamy nie zostawia, ale jutro mechanik ma mi to sprawdzić. |
_________________
|
|
|
|
|
T0mekk1
BMW: E46 318i
Imię: Tomek
Silnik: M43TUb19
Pomógł: 9 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 218 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26-05-16, 12:48
|
|
|
Zrób płukankę i możesz śmiało lać 5W30 |
_________________
|
|
|
|
|
whitedevil
BMW: E36 Coupe M3
Imię: Marcin
Silnik: S50B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 277 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Lis 2013 Posty: 4660 Skąd: gdynia
|
|
|
|
|
Fabian LDZ
BMW: E36 Cabrio
Imię: Bartek
Pomógł: 12 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 595 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-05-16, 16:19
|
|
|
Płukankę warto stosować przy każdej wymianie oleju |
_________________ Oleje Millers, Motul, Liqui Moly, Valvoline, Mobil, Castrol, Shell, Total, Elf - zawsze konkurencyjne ceny w AUTOFAB
www.autofab.pl
Felgi Japan Racing - dla forumowiczów z dodatkowym rabatem
Moje Cabrio |
|
|
|
|
Rapi92
Nowy User - Witamy ;)
BMW: E36 316i
Silnik: M43B16
Nadwozie: Compact
Dołączył: 31 Maj 2016 Posty: 4 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 01-06-16, 22:10
|
|
|
Witam
Kupiłem właśnie E36 316i 1997r. Przebieg 220tys. Muszę wymienić olej. Nie wiem co było lane wcześniej, ale ten rocznik to już tylko mineralny? Silnik wydaje się być w dobrym stanie. Przy pomiarze spalin na przeglądzie gość był aż zdziwiony zaskakująco dobrym wynikiem, więc chyba nie jest zajechany.
Myśleć w ogóle o półsyntetyku? Nie wiadomo czym jest zalany aktualnie, a jeśli mineralnym to zmiana na półsyntetyk to raczej zły pomysł.
Czy najlepszy będzie dobrej jakości olej mineralny? Poradźcie proszę |
|
|
|
|
grucha
BMW: e90
Silnik: M47+
Pomógł: 187 razy Wiek: 104 Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 3758 Skąd: EL
|
Wysłany: 02-06-16, 10:16
|
|
|
Rapi92, zrób płukanke przed wymianą i zalej syntetyk |
_________________
|
|
|
|
|
|