Koledzy koleżanki pytanie czy ktoś Was miał do czynienia z wtryskiwaczami LPG AEB IPLUS.
Obecnie mam auto u gazownika i ten zapiera się jak może że hana czerwone to teraz nie za dobry produkt i są problemy z gwarancją .
Proponuje założenie właśnie AEB IPLUS ( dystrybutorem jest eligaz )
Na początku byłem mega sceptycznie nastawiony na temat tego wynalazku .. w necie dużo opinii nie ma jak dobrze poszukać to podobno dobry produkt .
Jutro będę miał na aucie m52b20TU ( niestety na innych valtekach itd auto gasło na wolnych )
Nie chcę tu robić reklamy ale poznać Wasze zdanie W byłym bmw miałem hanki czerwone i nie mogłem narzekać a te Iplus-y to jakaś trochę inna technologia itd .
Wtryskiwacze I-Plus to unikalna konstrukcja i wysoka precyzja dawkowania, prosty nie wymagający kalibracji serwis, niezawodne bez względu na jakość gazu. Wtryskiwacz I-Plus Arco jest 4 sekcyjnym zespołem wtryskiwaczy z wymiennymi dyszami kalibrowanymi dobieranymi w zależności od ilości cylindrów i pojemności skokowej silnika. I-Plus Arco jest udoskonaleniem znanego i cieszącego się bardzo dobrą opinią wtryskiwacza I-Plus Silent.
Podstawowa różnica między obiema konstrukcjami polega na zmianie materiału z którego zostały wykonane. Korpus wtryskiwacza I-Plus Arco wykonany został ze specjalnego tworzywa wzmocnionego włóknem szklanym o własnościach mechanicznych zbliżonych do aluminium. Dzięki zmianie materiału waga wtryskiwacza zmniejszyła się o ok. 1 kg.
Drugą istotną różnicą nowego wtryskiwacza jest zmiana sposobu mocowania dysz kalibrowanych w korpusie wtryskiwacza. Nowe rozwiązanie polega na zastąpieniu dysz wkręcanych, dyszami mocowanymi za pomocą zatrzasków. Opisany sposób mocowania dysz kalibrowanych wyklucza kłopotliwą konieczność dokręcania ich za pomocą klucza dynamometrycznego, a także ułatwia ewentualny demontaż wtryskiwacza. Ponadto w tym rozwiązaniu istotny jest fakt, iż dyszę o różnych średnicach otworu kalibrowanego posiadają różne kolory.
Zastosowanie:
silniki 3, 4, 6, 8, 12 cylindrów
zarkes mocy max do 70 KM/cylinder (przy wersji wysokociśnieniowej 8 bar)
minimalne czasy wtrysku benzyny tbmin = 2 ms
minimalne czasy wtrysku gazu tgmin = 3,2 ms
Zalety wtrsykiwaczy I-Plus Arco:
równomierne wydatki na wszystkich sekcjach wtryskiwacza
niezmienna charakterystyka pracy w czasie eksploatacji (równomierne i stabilne wydatki na wszystkich sekcjach wtryskiwacza)
uzyskanie po przeprowadzeniu autokalibracji precyzyjnego dawkowania gazu w szerokiej gamie aut bez konieczności dokonywania korekt na mapie
szeroki zakres zastosowania dla różnych pojemności silników przez dobór dysz kalibrowanych
prosty montaż dysz za pomocą zatrzasków
unifikacja złączy elektrycznych
prosty i tani serwis (tylko wymiana O-Ringów w dyszach kalibrowanych) - bez potrzeby kalibracji wtryskiwaczy
niewrażliwe na zanieczyszczony gaz
szeroki zakres ciśnień roboczych do 10 bar zapewniający stabilną pracę systemu
4.SERWIS WTRYSKIWACZY I-Plus.
Obsługa serwisowa wtryskiwacza polega na wymianie O-Ringów (zewnętrzny i wewnętrzny)
znajdujących się na dyszy kalibrowanej.
Przykładem są wtryskiwacze AEB, które według opinii producenta mogą być z powodzeniem stosowane bez filtra fazy gazowej. W ten sposób (bez filtra) są one instalowane np. w Skodzie Citigo, która jest oferowana w fabrycznej wersji LPG.
W samochodzie tym pomiędzy reduktorem a listwą wtryskiwaczy znajduje się tylko czujnik MAP (Manifold Absolute Pressure - ciśnienia w kolektorze dolotowym) zintegrowany z czujnikiem temperatury i ciśnienia gazu.
Prawidłowa praca wtryskiwaczy AEB bez konieczności stosowania filtrów fazy gazowej to zasługa ich konstrukcji. Są to wtryskiwacze tłoczkowe, lecz zamiast znanych z konstrukcji Valteka ciężkich elementów ruchomych (tłoczków) zastosowano lekkie talerzyki sterujące przepływem gazu.
Czy ktoś ma jakieś zdanie na ich temat ? Możliwe że sam za jakiś czas będę mógł się podzielić jakąś wiedzą na ten temat .
Do sześciu cylindrów w BMW pasują tylko i wyłącznie Hany albo Barracudy bo da się je zmieścić pod osłony.
Te wynalazki są nieustawne i będzie to idiotycznie wyglądało.
Wtryskiwacze z tego co widzę w całości z tworzywa które na dłuższą metę nie może być precyzyjne, bo nawet gorszej jakości metal użyty w Hanach (które są kopią Keihina) na dłuższą metę jest delikatnie nieprecyzyjny. Prawdopodobnie kolejny badziew jakich setki na rynku.
Wtryskiwaczy nie widziałem na żywo, nie miałem z nimi do czynienia i życzę Ci abyś przejechał na nich miliard kilometrów bezawaryjnie ale doświadczenie życiowe uczy aby omijać wynalazki.
Hany reklamować można bezproblemowo, więc nie wiem o cóż chodziło, poza ceną.
spinaczo, nie jestem specem od LPG i daleko mi do tego nie mniej jednak po wymianie na te wtryski auto nie gaśnie na wolnych czyli mogę wstępnie zakładać że mój problem został rozwiązany .
Jeśli chodzi o estetykę to za bardzo mi na tym nie zależy " ma działać "
Mam tylko jedną nie wyjaśnioną sprawę
Powinienem mieć 2 listwy po 3 wtryski a mam założone dwie listwy po 4 wtryski ( czyli po 1 wtrysku wolnym na listwie ) i teraz pytanie czy:
- Panowie chcieli dobrze i jak mi padnie wytrysk to mogę spokojnie przepiąć bo mam jeden zapasowy
- mieli akurat takie graty na stanie ( nie mniej jednak jak porównałem ceny to 4 sekcje są dużo droższe niż 3 sekcje )
Tak czy inaczej póki co działa a jak to jest poustawiane mogę podesłać w wolnej chwili jak podłączę kompa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach