Hamulce z E39 530d w E46 330cd |
Autor |
Wiadomość |
Malinowsky
Nowy User - Witamy ;)
Dołączył: 15 Lip 2014 Posty: 7 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 13-08-16, 19:03 Hamulce z E39 530d w E46 330cd
|
|
|
Witam,
Jak w tytule tematu.
Czy ma ktoś informacje jak to wygląda?
Czy podejdzie plug&play?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Masters
BMW: E30 M20b20 & E46 M54b30
Imię: Kamil
Silnik: M20/M54
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 64 razy Wiek: 32 Dołączył: 10 Lis 2010 Posty: 3269 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 14-08-16, 11:30
|
|
|
Co na celu ma taki zabieg, bo nie bardzo rozumiem i o co chodzi dokładnie, o tarcze + klocki, czy kompletne zaciski? |
|
|
|
|
Malinowsky
Nowy User - Witamy ;)
Dołączył: 15 Lip 2014 Posty: 7 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 14-08-16, 11:53
|
|
|
Chodzi o zaciski
Co ma na celu? Polepszenie hamowania.
Tarcza w e46 330d ma 325 / 25, natomiast tarcza w e39 530d ma 324 / 30,
w związku z tym klocek jest sporo większy więc większa również powierzchnia styku klocka z tarczą.
W związku z tym pytanie, czy jarzmo ma ten sam rozstaw otworów i czy ogólnie zaciski podejdą, czy też wystąpi potrzeba zastosowania adapterów, bo jeśli tak, to to rozwiązanie jak dla mnie odpada. |
|
|
|
|
dzordz
BMW: e36 Touring
Imię: bestia :-)
Silnik: 328
Pomógł: 46 razy Dołączył: 31 Sie 2011 Posty: 1453 Skąd: katowice
|
Wysłany: 14-08-16, 14:32
|
|
|
Po co zmieniać bardzo dobre Hampel .które masz w e46.
Zmieniać tylko z powodu tam grubości . |
_________________
|
|
|
|
|
spacja
BMW: BMW E36
Silnik: M52B20
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 13 razy Dołączył: 02 Sie 2013 Posty: 396 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 14-08-16, 14:50
|
|
|
Grubość wpływa na pojemność ciepła. |
|
|
|
|
PD
BMW: F11 535d/E39 530i
Imię: Dawid
Silnik: 535d/530i
Nadwozie: Touring
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 692 Skąd: Aachen
|
Wysłany: 14-08-16, 15:17
|
|
|
Z tego co mi się wydaje E46 330CD ma tarcze 325X25 a w E39 tak jak u mnie jest 324X30. Nie wiem czy jest sens w takie coś się bawić. Po za tym 330d ma bardzo dobre hamulce Jezeli chcesz już zmieniać hamulce to proponuję z E90 348X30 i do tego zacisk z E90 |
|
|
|
|
Malinowsky
Nowy User - Witamy ;)
Dołączył: 15 Lip 2014 Posty: 7 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 14-08-16, 16:11
|
|
|
Owszem macie racje - grubość słabo
Ale popatrzmy na wymiary klocka
e46: 156,3/63,5/20,3
e39: 156,3/73,2/19,3
e90: 155,1/68,3/20,3
(Szerokość/wysokość/grubość)
Tak więc pomimo grubszej tarczy, klocek cieńszy o 1mm, ale za to powierzchni ciernej klocka mamy o prawie 10mm więcej w e39, co wynika z różnicy w wysokości
Biorąc pod uwagę klocek z e90, to lepsze byłyby z e39.
Stąd moje pytanie
Edit:
Owszem e46 nie ma złych hebli, ale z racji dłubniętego już silnika, wolałbym ten aspekt również poprawić, z racji bezpieczeństwa |
|
|
|
|
Sajrax
BMW: e36 323i
Imię: Szymon
Silnik: m52b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 11 razy Wiek: 38 Dołączył: 27 Wrz 2012 Posty: 218 Skąd: BMWKlubKielce
|
Wysłany: 14-08-16, 16:29
|
|
|
Nie wiem czy odczujesz taki zabieg. Nie lepiej pomyslec o jakiejs nacinanej/nawiercanej tarczy,zmianie plynu hamulcowego? A najlepszya czy najbardziej odczuwalna zmiana to chyba zmiana serwa hamulcowego ale niestety nie wiem od czego podejdzie wieksze... |
_________________ Stage 1: e36 - 316i sedan - 1996r
Stage 2: e39 - 525 tds sedan - 1996r
Stage 3: e36 - 320i coupe - 1997r
Stage 4: e46 - 316i sedan - 1999r
Stage 5: e36 - 320i cabrio - 1997r
Stage 6: e36 - 323i sedan - 1996r |
|
|
|
|
Malinowsky
Nowy User - Witamy ;)
Dołączył: 15 Lip 2014 Posty: 7 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 14-08-16, 16:44
|
|
|
Nacinane testowałem, jest to jeden z powodów dla których się zastanawiam nad swapem hebli. Z ATE w każdym bądź razie nic już nie kupię.
Myślałem już nad tarczami pływającymi, ale co to da, jeśli wielkość klocka będzie ta sama?
Nie będą się krzywić to na pewno, ale czy będą lepiej hamować? |
|
|
|
|
butelky
BMW: e36
Nadwozie: Compact
Pomógł: 22 razy Wiek: 34 Dołączył: 28 Cze 2011 Posty: 874 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 14-08-16, 17:10
|
|
|
Na początek zainwestuj w przewody hamulcowe w stalowym oplocie, na bank odczujesz różnice na plus. |
|
|
|
|
Malinowsky
Nowy User - Witamy ;)
Dołączył: 15 Lip 2014 Posty: 7 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 14-08-16, 17:37
|
|
|
Mogę też założyć kotwicę
Na początek to zainwestowałem w przewody w oplocie. Owszem poprawiła się reakcja hamulca, ale nie to na czym mi zależało czyli jego wydajności. Następnie testowałem wiele tarcz i klocków, również bez oczekiwanego rezultatu.
To pytanie zadałem, ponieważ wykorzystałem już prawie wszystkie możliwości na poprawę seryjnych hamulców, poza wspomnianymi tarczami pływającymi, no i wymianą serwa
Dlatego ponawiam pytanie. Czy zaciski od e39 530d podejdą do e46 330d? |
|
|
|
|
butelky
BMW: e36
Nadwozie: Compact
Pomógł: 22 razy Wiek: 34 Dołączył: 28 Cze 2011 Posty: 874 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 14-08-16, 17:43
|
|
|
Malinowsky napisał/a: | Mogę też założyć kotwicę
Na początek to zainwestowałem w przewody w oplocie. Owszem poprawiła się reakcja hamulca, ale nie to na czym mi zależało czyli jego wydajności. Następnie testowałem wiele tarcz i klocków, również bez oczekiwanego rezultatu.
To pytanie zadałem, ponieważ wykorzystałem już prawie wszystkie możliwości na poprawę seryjnych hamulców, poza wspomnianymi tarczami pływającymi, no i wymianą serwa
Dlatego ponawiam pytanie. Czy zaciski od e39 530d podejdą do e46 330d? |
Aaa, to pardon |
|
|
|
|
Malinowsky
Nowy User - Witamy ;)
Dołączył: 15 Lip 2014 Posty: 7 Skąd: Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 14-08-16, 18:29
|
|
|
butelky |
|
|
|
|
disu
BMW Fan
BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy Wiek: 29 Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 1020 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 16-08-16, 18:25
|
|
|
a próbowałeś tarcze nawiercane + nacinane + sportowe klocki np EBC gren + sportowy płyn o podwyższonej temperaturze??
Przy heblu z 330d te modyfikacje powinny dawać super wydajność hamowania |
_________________ Moje 328
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609
-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ- |
|
|
|
|
hansio
BMW: 340
Imię: Hans
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 26 Skąd: PIASECZNO
|
Wysłany: 17-08-16, 12:13
|
|
|
EBC zielone są na tor, pierwsze hamowania przed rozgrzanym mogą być słabsze niż na zwykłym klocki...
Płyn sprawdzi się również na torze ale chodzi o podniesienie skuteczności hamowania....
Oczywiście nikt tego nie zakładał więc odpowiedzi w stylu zrób to czy tamto są bez sensu..
Jak byś przetarl temat i sprawdził to napisz...
Sam walczę z poprawieniem hamowania narazie do głowy przychodzą mi tylko zaciski z 135 ale to ok 3k.... |
_________________ moje V8 http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=36383 |
|
|
|
|
|