Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
M52 Zacięty zawór Vanos
Autor Wiadomość
BMWe361.8IS 


BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 233
Skąd: Białystok
Wysłany: 16-09-16, 13:38   M52 Zacięty zawór Vanos

Witam panowie mam taki problem Silnik m52 jeden vanos. Silnik ogólnie zamulony brak mocy. Wszystkie filtry nowe. W inpie pokazuje błąd dwóch sond ale są sprawne bo zmieniają parametry płynnie, brak lewego powietrza. Stawiam na zacięty zawór Vanos dlatego że w inpie po wejściu w wartości cyfrowe znajduje się tam kropka chyba o oznaczeniu Vanos , po przegazowaniu nie zmienia się kolor tej kropki reszta kropek zmienia swój kolor z białego na czarny jak np. "pełny gaz". Błędów związanych z vanosem nie pokazuje, wałek na wolnych obrotach w pozycji 21-22*. Jakieś sugestie , pomysły ,podpowiedzi?
 
 
K3m0T1989 


BMW: e46
Imię: Tomek
Silnik: m57n
Nadwozie: Touring
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 264
Skąd: Wręczyca Wielka
Wysłany: 16-09-16, 14:56   

przejdz na F4 czy tam F5 w inpie i tam bedziesz miał w stopniach kąt wałka i po gazowaniu powinien się zmieniać, jakie wartości to sobie znajdziesz na necie. Tam się sprawdza czy vanos przestawia wałek a nie jakieś tam kropki oglądasz :D

poza tym skoro masz sondy sprawne to skąd błędy ? skoro są błędy to nie sa sprawne.
_________________
mój były czarnuch
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=51393
 
 
BMWe361.8IS 


BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 233
Skąd: Białystok
Wysłany: 16-09-16, 15:49   

Właśnie o co chodzi że tam gdzie są te kropki to Vanos ciągle jest w pozycji OFF. A z tymi sondami to wiedziałem że ktoś napisze że nie sprawne i trzeba wymienić a tak naprawdę są ok i takie gadanie zmień sonde to każdy niech zatrzyma dla siebie. W sieci na każdy błąd sondy jest odpowiedz żeby ją zmienić a tak naprawdę nie chodzi tu o to że jest nie sprawna tylko o to co powoduje jej błąd ? Może właśnie zacięty Vanos?
 
 
disu 
BMW Fan



BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy
Wiek: 29
Dołączył: 16 Mar 2014
Posty: 1020
Skąd: Krosno
Wysłany: 16-09-16, 23:25   

vanos powinien załączac się tylko pod obciążeniem, sprawdź w jeździe
_________________
Moje 328 ;)
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609

-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ-
Ostatnio zmieniony przez disu 17-09-16, 10:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
BMWe361.8IS 


BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 233
Skąd: Białystok
Wysłany: 17-09-16, 07:18   

W m52 kolegi włącza się na luzie po przekroczeniu 2 tyś obr.
 
 
BMWe361.8IS 


BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 233
Skąd: Białystok
Wysłany: 17-09-16, 08:04   

Jakie napięcie powinno dochodzić do elektrozaworu ? u mnie dochodzi do 5-6V czy to nie za mało?
 
 
kucin 



BMW: E30
Imię: Adrian
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 56 razy
Wiek: 31
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 1505
Skąd: Głowno
Wysłany: 17-09-16, 09:49   

Jeżeli vanos jest zacięty to będzie błąd " vanos jammed". Zależy jak się zatnie ale moze tez byc ze obroty będa falowały bardzo mocno a z silnika będzie słychać ostre walenie (nie rzężenie).

Jeżeli chcesz zregenerować to wal na PW podam namiary (nie, nie wystarczy wymienić oringów... tam jest kupa innej roboty z kasowaniem luzów osiowych).
Mogę dla porównania pokazać jak wygląda taki nastawnik po regeneracji (nie mam niestety juz uszkodzonego pod reka)
_________________
| EWS OFF / IMMO BYPASS / RADIO CODE / ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA / SERWIS ELEKTRONIKI UŻYTKOWEJ / GPS / GSM / PC / NAVI |

Zapraszam - www.goodgsm.pl

Szeroka E-czydziecha - http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=46004
---byłe---
323ti - http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=20275
eReR`ka - http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=588727
 
 
 
BMWe361.8IS 


BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 233
Skąd: Białystok
Wysłany: 20-09-16, 08:36   

O to chodzi że błędu nie wywala nawet po odpięciu elektrozaworu. Ponawiam więc pytanie jakie napięcie powinno dochodzić do elektrozaworu?
 
 
BMWe361.8IS 


BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 233
Skąd: Białystok
Wysłany: 20-09-16, 21:34   

dobra panowie w grubsza wiem że vanos nie zaciął sie mechanicznie. I tu jest kolejny problem gdyż wiem ze do cewki dochdzi 12 v i wtedy vanos jest wyłączony a po przekroczeniu ok 2 tyś obrotów napięcie powinno wyności 0 V i wtedy vanos za włącza tyle że u mnie w każdym zakresie obrotów jest 12v i analogicznie go nie włancza i tu rodzi sie pytanie co steruje tym ze napięcie na cewce sie zmienia gdzie szukać wady tak aby w końcu znalazło sie te 0 V ? dodam że w inpie po ręcznym włączniu vanosa on sie załącza i silnik kuleje tak więc jest sprawny.
 
 
BMWe361.8IS 


BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 233
Skąd: Białystok
Wysłany: 20-09-16, 22:02   

Panowie mała poprawka okazało sie że mam jednak dwa plusy na zasilaniu cewki :O niewiem jak to możliwe ?? ale po podłącznieu kontrolki pod przewody cewki i zlapaniu masy z silnika ewidentkie kontrolka sie świeci i tak gdzie jest + i tam gdzie powinien być -
o co tu chodzi? bo juz zgłupiałem
 
 
BMWe361.8IS 


BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011
Posty: 233
Skąd: Białystok
Wysłany: 21-09-16, 22:12   

nikt nie pomoże?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 9