M52 Zacięty zawór Vanos |
Autor |
Wiadomość |
BMWe361.8IS
BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011 Posty: 233 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 16-09-16, 13:38 M52 Zacięty zawór Vanos
|
|
|
Witam panowie mam taki problem Silnik m52 jeden vanos. Silnik ogólnie zamulony brak mocy. Wszystkie filtry nowe. W inpie pokazuje błąd dwóch sond ale są sprawne bo zmieniają parametry płynnie, brak lewego powietrza. Stawiam na zacięty zawór Vanos dlatego że w inpie po wejściu w wartości cyfrowe znajduje się tam kropka chyba o oznaczeniu Vanos , po przegazowaniu nie zmienia się kolor tej kropki reszta kropek zmienia swój kolor z białego na czarny jak np. "pełny gaz". Błędów związanych z vanosem nie pokazuje, wałek na wolnych obrotach w pozycji 21-22*. Jakieś sugestie , pomysły ,podpowiedzi? |
|
|
|
|
K3m0T1989
BMW: e46
Imię: Tomek
Silnik: m57n
Nadwozie: Touring
Pomógł: 11 razy Dołączył: 02 Gru 2015 Posty: 264 Skąd: Wręczyca Wielka
|
Wysłany: 16-09-16, 14:56
|
|
|
przejdz na F4 czy tam F5 w inpie i tam bedziesz miał w stopniach kąt wałka i po gazowaniu powinien się zmieniać, jakie wartości to sobie znajdziesz na necie. Tam się sprawdza czy vanos przestawia wałek a nie jakieś tam kropki oglądasz
poza tym skoro masz sondy sprawne to skąd błędy ? skoro są błędy to nie sa sprawne. |
_________________ mój były czarnuch
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=51393 |
|
|
|
|
BMWe361.8IS
BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011 Posty: 233 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 16-09-16, 15:49
|
|
|
Właśnie o co chodzi że tam gdzie są te kropki to Vanos ciągle jest w pozycji OFF. A z tymi sondami to wiedziałem że ktoś napisze że nie sprawne i trzeba wymienić a tak naprawdę są ok i takie gadanie zmień sonde to każdy niech zatrzyma dla siebie. W sieci na każdy błąd sondy jest odpowiedz żeby ją zmienić a tak naprawdę nie chodzi tu o to że jest nie sprawna tylko o to co powoduje jej błąd ? Może właśnie zacięty Vanos? |
|
|
|
|
disu
BMW Fan
BMW: E36 328
Imię: Daniel
Silnik: M52B28
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 58 razy Wiek: 29 Dołączył: 16 Mar 2014 Posty: 1020 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 16-09-16, 23:25
|
|
|
vanos powinien załączac się tylko pod obciążeniem, sprawdź w jeździe |
_________________ Moje 328
http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=41609
-CHIP TUNING - IMMO/EWS - POPCORN/BACKFIRE - FAST REV - IDLE - LAMBDA - DECAT
{{BMS46 * MS40 * MS41 * MS42 * MS43}}
{{--M43 * M50 * M52 * M52TU * M54--}}
-PROGRAMOWANIE LICZNIKA VIN PRZEBIEG MODUŁ- |
Ostatnio zmieniony przez disu 17-09-16, 10:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
BMWe361.8IS
BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011 Posty: 233 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17-09-16, 07:18
|
|
|
W m52 kolegi włącza się na luzie po przekroczeniu 2 tyś obr. |
|
|
|
|
BMWe361.8IS
BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011 Posty: 233 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17-09-16, 08:04
|
|
|
Jakie napięcie powinno dochodzić do elektrozaworu ? u mnie dochodzi do 5-6V czy to nie za mało? |
|
|
|
|
kucin
BMW: E30
Imię: Adrian
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 56 razy Wiek: 31 Dołączył: 23 Sie 2011 Posty: 1505 Skąd: Głowno
|
Wysłany: 17-09-16, 09:49
|
|
|
Jeżeli vanos jest zacięty to będzie błąd " vanos jammed". Zależy jak się zatnie ale moze tez byc ze obroty będa falowały bardzo mocno a z silnika będzie słychać ostre walenie (nie rzężenie).
Jeżeli chcesz zregenerować to wal na PW podam namiary (nie, nie wystarczy wymienić oringów... tam jest kupa innej roboty z kasowaniem luzów osiowych).
Mogę dla porównania pokazać jak wygląda taki nastawnik po regeneracji (nie mam niestety juz uszkodzonego pod reka) |
_________________ | EWS OFF / IMMO BYPASS / RADIO CODE / ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA / SERWIS ELEKTRONIKI UŻYTKOWEJ / GPS / GSM / PC / NAVI |
Zapraszam - www.goodgsm.pl
Szeroka E-czydziecha - http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=46004
---byłe---
323ti - http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=20275
eReR`ka - http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=588727
|
|
|
|
|
BMWe361.8IS
BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011 Posty: 233 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 20-09-16, 08:36
|
|
|
O to chodzi że błędu nie wywala nawet po odpięciu elektrozaworu. Ponawiam więc pytanie jakie napięcie powinno dochodzić do elektrozaworu? |
|
|
|
|
BMWe361.8IS
BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011 Posty: 233 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 20-09-16, 21:34
|
|
|
dobra panowie w grubsza wiem że vanos nie zaciął sie mechanicznie. I tu jest kolejny problem gdyż wiem ze do cewki dochdzi 12 v i wtedy vanos jest wyłączony a po przekroczeniu ok 2 tyś obrotów napięcie powinno wyności 0 V i wtedy vanos za włącza tyle że u mnie w każdym zakresie obrotów jest 12v i analogicznie go nie włancza i tu rodzi sie pytanie co steruje tym ze napięcie na cewce sie zmienia gdzie szukać wady tak aby w końcu znalazło sie te 0 V ? dodam że w inpie po ręcznym włączniu vanosa on sie załącza i silnik kuleje tak więc jest sprawny. |
|
|
|
|
BMWe361.8IS
BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011 Posty: 233 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 20-09-16, 22:02
|
|
|
Panowie mała poprawka okazało sie że mam jednak dwa plusy na zasilaniu cewki niewiem jak to możliwe ale po podłącznieu kontrolki pod przewody cewki i zlapaniu masy z silnika ewidentkie kontrolka sie świeci i tak gdzie jest + i tam gdzie powinien być -
o co tu chodzi? bo juz zgłupiałem |
|
|
|
|
BMWe361.8IS
BMW: e30
Silnik: m52..
Dołączył: 25 Gru 2011 Posty: 233 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 21-09-16, 22:12
|
|
|
nikt nie pomoże? |
|
|
|
|
|