Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana uszczelki miski olejowej i spuszczenie płynu z bloku
Autor Wiadomość
deejay 


BMW: e46 320Ci
Silnik: 2.2
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 55
Skąd: Rylsk
  Wysłany: 10-09-16, 14:42   Wymiana uszczelki miski olejowej i spuszczenie płynu z bloku

Witam. W mojej e46 320 Ci 2.2/ R6/ M54 B22/ 170 KM dosyć obficie poci uszczelka miski olejowej, chce to wymienić i mam pytanie.
Czy zdejmując metalową płyte usztywniającą już bez problemu wyjmę miskę, czy trzeba jeszcze coś odkręcić? ( rozważam czy zrobię to sam czy dać to mechanikowi )

Jak już odkręce tą płyte usztywniającą, to chciałbym wymienić przy okazji płyn chłodniczy (jedna robota), spuszczając go z bloku silnika,odkamienić cały układ, i pytanie z tym odpowietrzaniem, niech ktoś kto wie o co chodzi, napisze po kolei w jaki sposób to odpowietrzyć. Tematów jest wiele, wiem.... ale w każdym co innego, czytając to mam już bałagan w głowie, jedni piszą o odpowietrzaniu termostatu, nagrzewnicy, ale u siebie widze tylko przy zbiorniku wyrównawczym jedyny odpowietrznik.... Ktoś coś?
 
 
Morfeusz 



BMW: BMW e36 M54 [;
Imię: Maciej
Silnik: M54B30
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 7 razy
Wiek: 32
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 589
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 11-09-16, 12:54   

Nie wiem jak jest w e46 ale ja musiałam podnieść trochę silnik i opuścić przedni wózek żeby zdjąć miskę :zly: trochę z tym było roboty :O

A co do odpowietrzania układu to ja to robię sprężynm powietrzem :P
Nie wiem co o tym myślicie? :lol:
Zatykm wlot jakąś szmatką tak żeby też zatkac ta mała dziurę co wylatuje płyn i odkrecam odpowietrznik i czekam aż nie będą leciały bąbelki powietrza :9:
_________________
Prawdziwa jazda zaczyna się wtedy gdy koła tracą przyczepność :hyhy:

Oceń moja ślicznotkę :hyhy: :hyhy:
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=24555
 
 
deejay 


BMW: e46 320Ci
Silnik: 2.2
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 55
Skąd: Rylsk
Wysłany: 14-09-16, 16:12   

Dzięki za odp, okazało się że w e46 też trzeba unieść silnik, rozczepić zawieszenie, nie jest prosta sprawa jak to było w dotychczasowym Golfiku IV :D
 
 
grucha 



BMW: e90
Silnik: M47+
Pomógł: 187 razy
Wiek: 104
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 3758
Skąd: EL
Wysłany: 14-09-16, 16:28   

deejay napisał/a:
okazało się że w e46 też trzeba unieść silnik, rozczepić zawieszenie, nie jest prosta sprawa jak to było w dotychczasowym Golfiku IV

:D no przecież wystarczyło zerknąć pod spód auta żeby zobaczyć że to oczywista oczywistość :P przecież micha jest nad samymi sankami :)
_________________

 
 
deejay 


BMW: e46 320Ci
Silnik: 2.2
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2015
Posty: 55
Skąd: Rylsk
Wysłany: 14-09-16, 16:39   

Miałem nadzieje ze wystarczy ją odkręcić i jakoś wysunąć bez potrzeby większej ingerencji ;p
 
 
grucha 



BMW: e90
Silnik: M47+
Pomógł: 187 razy
Wiek: 104
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 3758
Skąd: EL
Wysłany: 14-09-16, 16:45   

deejay napisał/a:
Miałem nadzieje ze wystarczy ją odkręcić i jakoś wysunąć bez potrzeby większej ingerencji ;p

https://www.youtube.com/watch?v=By-SIFp12wA ;)
_________________

 
 
mario20044 


BMW: e36
Imię: marian
Silnik: m52b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Wiek: 108
Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 74
Skąd: stad
Wysłany: 24-09-16, 18:29   

A jak wygląda wymiana uszkelki miski w e36 m52b20? Z tego co się orientowalem to muszę odkręcić śruby poduszek silnika i unieść fo trochę do góry ale czy visko nie będzie przeszkadzać? No i trzeba opuścić trochę sanki, ale to śruby sanek muszę całkowicie wykręcić i je opuścić czy tylko troszkę je wykręcić ze sanki trochę na dół poszły? W sam naprawiam jest opisane wyjście miski bez opuszczania danek ale trzeba podnieść silnik i wykręcić pompe olejowa bo ona zawadza, robił tak ktoś?
 
 
Raw 



BMW: E46
Silnik: M54b22
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 522
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 25-09-16, 23:45   

Ja zrobił bym to z kanału, może nie unosił bym zbytnio silnika ale bym go podwiesił. ławę bym wywalił całkiem, i zmienił wygodnie uszczlkę.
_________________
Moje BMW E46
 
 
mario20044 


BMW: e36
Imię: marian
Silnik: m52b20
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 2 razy
Wiek: 108
Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 74
Skąd: stad
Wysłany: 26-09-16, 11:59   

No właśnie silnik bym leciutko uniósł a jeśli chodzi o sanki to wiadomo że trzeba odkręcić krzyzak kierownicy ale czy to wystarczy żeby potem lekko opuścić sanki? Bo będę się one trzymać na sworzchniach długich i tulejach (ale je to w sumie można odkręcić bo to tylko 4 śruby do podluznicy) robił to ktoś w m52 i mógłby napisać jakieś cenne rady?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.03 sekundy. Zapytań do SQL: 15