Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
BioMP
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 224 Skąd: Bratislava
|
Wysłany: 24-09-16, 19:26 Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia
|
|
|
Jako, że bardzo Wam się spodobał post na moim blogu odnośnie Tuningu, a prawo. Mam dla Was kolejną "paczkę wiedzy". Moderator Grucha popiera tego typu wątki.
Jeśli ktoś śledzi mojego bloga (czyli, poza Kolakiem, zapewne nikt ) zapewne już wie, jeśli nie - dowie się teraz. Otóż od serwisu MotoIQ otrzymałem pozwolenie i błogosławieństwo aby przetłumaczyć ich Ultimate Guide to Suspension & Handling, czyli biblię wiedzy, za co się zabrać, aby wóz był szybki w zakrętach. Odnośnie samego MotoIQ - są to chłopaki, którzy zbudowali już sporo samochodów, które są szybkie nie tylko na prostej. Mają spory know-how i wiedzą co robić, aby zwiększyć możliwości samochodu.
Co ważne - poradnik jest ogólnym, łopatologicznym wytłumaczeniem co się dzieje z zawieszeniem samochodu. Nie znajdziecie tutaj informacji w stylu "E46 ma mieć X cambera, Y zbieżności, Z KWSZ". Ale da Wam podstawy, aby sami mogliście dotrzeć do dobrych wartości.
Także ten - lecim!
Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #1: koła i opony.
Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #2: Kontrola ruchów nadwozia.
Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #3: szukanie balansu.
Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #4: Redukcja transferu masy.
Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #5: Niewybaczalny grzech – zbytnie obniżenie.
Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #6: Dodajemy negatywny camber.
Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #7: poprawienie zbieżności.
Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #8: Zrozumienie wyprzedzenia sworznia, pochylenia zwrotnicy, promienia zataczania.
Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #9: Wszystko jest w geometrii – roll center.
Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #10: Bump Steer i Toe Steer
Zapraszam do komentarzy tu, czy na blogu + sugestie i info czy się gdzieś nie trzasnąłem w tłumaczeniu.
1-szy post będzie spisem treści dla wszystkich opublikowanych tłumaczeń. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez BioMP 19-10-16, 15:15, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
|
BioMP
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 224 Skąd: Bratislava
|
|
|
|
|
JOHNY
BMW: 3x E36
Imię: Krzysiek
Silnik: M 43 52 50
Pomógł: 29 razy Wiek: 37 Dołączył: 18 Maj 2011 Posty: 1253 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 28-09-16, 15:32
|
|
|
Musisz uciekac sie do takich akcji zeby naklonic ludzi do przegladania Twojego blogu? wybaczcie musialem to skomentowac. |
_________________ Hantle, suple, wołowina;
Moc, energia, A witamina |
|
|
|
|
BioMP
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 224 Skąd: Bratislava
|
Wysłany: 28-09-16, 18:32
|
|
|
JOHNY napisał/a: | Musisz uciekac sie do takich akcji zeby naklonic ludzi do przegladania Twojego blogu? wybaczcie musialem to skomentowac. |
Jakich akcji?
Ludzie chcieli, pytali, to wrzucam. Jeśli mod ma problem, że dzielę się wiedzą, której na polskim ryku tuningowym brakuje (ile znacie osób, które są w stanie dobrze ustawić zawieszenie, a nie tylko skręcić gwint w dół?) - jasne, proszę bardzo, może usunąć cały wątek. Nie będę miał z tym żadnego problemu i na przyszłość będę wiedział aby ignorować to forum w tematach z wiedzą.
Reklamowanie bloga po forach to ostatnie co był robił... po wylewie... zresztą - nie widzę tutaj nakłaniania - temat opisany. Po tytule wiadomo co się w artykule znajdzie, więc jak kogoś interesuje to kliknie, jak nie to nie.
Edit: jeśli mod uzna, aby zatrzymać wątek - proszę o usunięcie offtopa. |
_________________
|
|
|
|
|
C0rvette
BMW: 320i
Imię: Wojtek
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 29 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 2224 Skąd: Lublin/Nałęczów
|
Wysłany: 28-09-16, 20:08
|
|
|
JOHNY napisał/a: | Musisz uciekac sie do takich akcji zeby naklonic ludzi do przegladania Twojego blogu? wybaczcie musialem to skomentowac. |
x2 |
|
|
|
|
///ADi
Zbieracz Złomu
BMW: E36 | E46 | E38
Imię: Adi
Pomógł: 40 razy Dołączył: 09 Maj 2009 Posty: 5282 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
BioMP
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 224 Skąd: Bratislava
|
Wysłany: 29-09-16, 14:28
|
|
|
Moderator Grucha stwierdził, że wątek ma sens, więc jak wydam kolejne części - będę aktualizował. |
_________________
|
|
|
|
|
grucha
BMW: e90
Silnik: M47+
Pomógł: 187 razy Wiek: 104 Dołączył: 22 Sty 2010 Posty: 3758 Skąd: EL
|
Wysłany: 29-09-16, 14:31
|
|
|
BioMP napisał/a: | Moderator Grucha stwierdził, że wątek ma sens |
toś mnie teraz połechtał |
_________________
|
|
|
|
|
BioMP
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 224 Skąd: Bratislava
|
Wysłany: 29-09-16, 14:33
|
|
|
nie ma za co, przelew poszedł |
_________________
|
|
|
|
|
ksx9
BMW: e60
Imię: Kamil
Silnik: n52b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 50 razy Wiek: 32 Dołączył: 18 Gru 2011 Posty: 994 Skąd: Biłgoraj
|
|
|
|
|
BioMP
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 224 Skąd: Bratislava
|
|
|
|
|
BioMP
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 224 Skąd: Bratislava
|
|
|
|
|
13matt13
BMW: BMW e36
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 7 razy Dołączył: 10 Maj 2010 Posty: 311 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 13-10-16, 08:03
|
|
|
Super, już wiem jak spędzę wieczór |
|
|
|
|
BioMP
Pomógł: 5 razy Dołączył: 06 Maj 2012 Posty: 224 Skąd: Bratislava
|
|
|
|
|
|