Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia
Autor Wiadomość
BioMP 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 224
Skąd: Bratislava
Wysłany: 24-09-16, 19:26   Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia

Jako, że bardzo Wam się spodobał post na moim blogu odnośnie Tuningu, a prawo. Mam dla Was kolejną "paczkę wiedzy". Moderator Grucha popiera tego typu wątki.
Jeśli ktoś śledzi mojego bloga (czyli, poza Kolakiem, zapewne nikt :lol: ) zapewne już wie, jeśli nie - dowie się teraz. Otóż od serwisu MotoIQ otrzymałem pozwolenie i błogosławieństwo aby przetłumaczyć ich Ultimate Guide to Suspension & Handling, czyli biblię wiedzy, za co się zabrać, aby wóz był szybki w zakrętach. Odnośnie samego MotoIQ - są to chłopaki, którzy zbudowali już sporo samochodów, które są szybkie nie tylko na prostej. Mają spory know-how i wiedzą co robić, aby zwiększyć możliwości samochodu.

Co ważne - poradnik jest ogólnym, łopatologicznym wytłumaczeniem co się dzieje z zawieszeniem samochodu. Nie znajdziecie tutaj informacji w stylu "E46 ma mieć X cambera, Y zbieżności, Z KWSZ". Ale da Wam podstawy, aby sami mogliście dotrzeć do dobrych wartości.

Także ten - lecim!
Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #1: koła i opony.


Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #2: Kontrola ruchów nadwozia.


Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #3: szukanie balansu.


Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #4: Redukcja transferu masy.


Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #5: Niewybaczalny grzech – zbytnie obniżenie.


Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #6: Dodajemy negatywny camber.


Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #7: poprawienie zbieżności.


Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #8: Zrozumienie wyprzedzenia sworznia, pochylenia zwrotnicy, promienia zataczania.


Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #9: Wszystko jest w geometrii – roll center.


Ostateczny poradnik przyczepności i zawieszenia #10: Bump Steer i Toe Steer



Zapraszam do komentarzy tu, czy na blogu + sugestie i info czy się gdzieś nie trzasnąłem w tłumaczeniu.
1-szy post będzie spisem treści dla wszystkich opublikowanych tłumaczeń.
_________________
Ostatnio zmieniony przez BioMP 19-10-16, 15:15, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
BioMP 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 224
Skąd: Bratislava
Wysłany: 28-09-16, 15:14   

update pierwszego postu o część 7 - ustawienia zbieżności
http://tqmm.pl/2016/09/28/poprawienie-zbieznosci/
_________________
 
 
JOHNY 



BMW: 3x E36
Imię: Krzysiek
Silnik: M 43 52 50
Pomógł: 29 razy
Wiek: 37
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 1253
Skąd: Bytom
Wysłany: 28-09-16, 15:32   

Musisz uciekac sie do takich akcji zeby naklonic ludzi do przegladania Twojego blogu? :wstyd: wybaczcie musialem to skomentowac.
_________________
Hantle, suple, wołowina;
Moc, energia, A witamina :)
 
 
BioMP 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 224
Skąd: Bratislava
Wysłany: 28-09-16, 18:32   

JOHNY napisał/a:
Musisz uciekac sie do takich akcji zeby naklonic ludzi do przegladania Twojego blogu? :wstyd: wybaczcie musialem to skomentowac.

Jakich akcji?
Ludzie chcieli, pytali, to wrzucam. Jeśli mod ma problem, że dzielę się wiedzą, której na polskim ryku tuningowym brakuje (ile znacie osób, które są w stanie dobrze ustawić zawieszenie, a nie tylko skręcić gwint w dół?) - jasne, proszę bardzo, może usunąć cały wątek. Nie będę miał z tym żadnego problemu i na przyszłość będę wiedział aby ignorować to forum w tematach z wiedzą.
Reklamowanie bloga po forach to ostatnie co był robił... po wylewie... zresztą - nie widzę tutaj nakłaniania - temat opisany. Po tytule wiadomo co się w artykule znajdzie, więc jak kogoś interesuje to kliknie, jak nie to nie.


Edit: jeśli mod uzna, aby zatrzymać wątek - proszę o usunięcie offtopa.
_________________
 
 
C0rvette 


BMW: 320i
Imię: Wojtek
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 2224
Skąd: Lublin/Nałęczów
Wysłany: 28-09-16, 20:08   

JOHNY napisał/a:
Musisz uciekac sie do takich akcji zeby naklonic ludzi do przegladania Twojego blogu? :wstyd: wybaczcie musialem to skomentowac.



x2 :no: :no:
 
 
///ADi 
Zbieracz Złomu



BMW: E36 | E46 | E38
Imię: Adi
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 5282
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-09-16, 21:26   

Panowie,

Kolega prowadzi blog o tematyce motoryzacyjnej. Wrzuca to na forum o tematyce motoryzacyjnej... co w tym dziwnego?

Nie przesadzajmy.
_________________
...a mystical bond between man and machine...

1998 BMW 320i E36 Cabrio --> http://www.bmw3er.pl/view...t=36480&start=0
2000 BMW 320i E46 Coupe --> http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?t=56971
1998 BMW 728i E38 --> http://www.bmw3er.pl/viewtopic.php?p=655299#655299

https://www.facebook.com/PremiumClassicsCars/
 
 
 
BioMP 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 224
Skąd: Bratislava
Wysłany: 29-09-16, 14:28   

Moderator Grucha stwierdził, że wątek ma sens, więc jak wydam kolejne części - będę aktualizował.
_________________
 
 
grucha 



BMW: e90
Silnik: M47+
Pomógł: 187 razy
Wiek: 104
Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 3758
Skąd: EL
Wysłany: 29-09-16, 14:31   

BioMP napisał/a:
Moderator Grucha stwierdził, że wątek ma sens

:lol: toś mnie teraz połechtał :piwo:
_________________

 
 
BioMP 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 224
Skąd: Bratislava
Wysłany: 29-09-16, 14:33   

nie ma za co, przelew poszedł :lol:
_________________
 
 
ksx9 



BMW: e60
Imię: Kamil
Silnik: n52b25
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 50 razy
Wiek: 32
Dołączył: 18 Gru 2011
Posty: 994
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 29-09-16, 17:50   

_________________
Pies do adopcji, miły, cichy, jasna sierść, bardzo uparty -> https://youtu.be/aFuA50H9uek :dewil:


Gość zobacz moje e60 :)
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?p=654179#654179
 
 
 
BioMP 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 224
Skąd: Bratislava
Wysłany: 05-10-16, 15:19   

No i zapraszam do części numer 8:
http://tqmm.pl/2016/10/05...ochylenia-kwsz/
_________________
 
 
BioMP 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 224
Skąd: Bratislava
Wysłany: 12-10-16, 18:38   

Już przedostatni raz męczę - część 9-ta.
http://tqmm.pl/2016/10/12...ii-roll-center/
_________________
 
 
13matt13 


BMW: BMW e36
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 311
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 13-10-16, 08:03   

Super, już wiem jak spędzę wieczór :P
 
 
BioMP 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 224
Skąd: Bratislava
Wysłany: 19-10-16, 15:16   

No i nadeszła ta chwila, kiedy oddaję w Wasze ręce ostatnią, dziesiątą część Poradnika Przyczepności.
http://tqmm.pl/2016/10/19/bump-steer-toe-steer/
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 14