BMW: E39 Imola
Imię: Kamil
Silnik: m54b22 Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 175 Skąd: Kielce/BKK
Wysłany: 03-10-16, 14:34 Żółta kontrolka silnika i nierówna praca na LPG.
Panowie i Panie,
jeszcze miesiąc nie minął od kupna mojego wozidła, a tu mi wczoraj taki psikus zrobiła.
Otóż, rano wszystko było normalnie jak zwykle, byłem na myjni, wszystko grało. Parę godzin później wyjechałem i po dwóch kilometrach zapaliła mi się kontrolka abs i żółty (!). Cóż, myślę może jakiś zły odczyt czujników czy coś. Zatrzymałem się na chwilę i po ponownym odpaleniu kontrolka zgasła. Nie przejechałem 500m a zapaliła się kontrolka silnika i silnik zaczął nierówno pracować, jakby nie na wszystkie gary. Zrobiło się tak po przełączeniu na gaz. Gdy odpalę na Pb to jest ok (choć wydaje mi się że też nie do końca prawidłowo pracuje), po przełączeniu na lpg problem powraca.
Po przejechaniu 40km na Pb kontrolka zgasła, przejechałem jeszcze trochę i przełączyłem na lpg i problem powrócił a kontrolka się zaświeciła.
Ma ktoś jakieś spostrzeżenia? Chciałbym cokolwiek ustalić zanim podjadę do gazownika żeby mi nie nawciskał kitu.
Tak sobie dziś myślałem w pracy że może jakieś zwarcie od tego mycia, ale gdzie i jak, przecież myłem tylko z zewnątrz. A druga sprawa to w ostatni poniedziałek widziałem mysz pod maską i tak myślę że może coś przegryzła ale wątpię bo pozatykałem wszystkie dziury w garażu i już więcej jej nie widziałem.
Właśnie instaluje inpę żeby sprawdzić co to za błąd, i idę przejrzeć wszystko.
BMW: 320i
Imię: Wojtek
Silnik: M52
Nadwozie: Sedan Pomógł: 29 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 2224 Skąd: Lublin/Nałęczów
Wysłany: 03-10-16, 15:11
Trochę ufności do ludzi. jeźdź do gaziarza niech sprwdzi co i jak... U mnie na 8 gazowników u 6 nie placi się za podpięcie pod komp i sprawdzenie co jest nie tak. Dopiero jak sie zdecydujesz coś naprawiać...
Po drugie. Jak kupiłem sobie Pianownice PA do myjki i przesadziłem z pianowaniem auta. ( u mnie bezpieczniki i komp jest w podszybiu) to przez dwa dni nie działały mi elek. szyby. później było ok.
Po trzecie. Myszy znajdą każdą dziurkę by wejść do garażu. U mnie np miałem mysz w filtrze powietrza w kosiarce (5mm otwór żeby wejść).
Nie pomogłem ale moim zdaniem troche wiary w ludzi.
BMW: e46
Imię: Tomek
Silnik: m57n
Nadwozie: Touring Pomógł: 11 razy Dołączył: 02 Gru 2015 Posty: 264 Skąd: Wręczyca Wielka
Wysłany: 03-10-16, 16:32
nie ma co gdybać tylko diagnoza. Jaki masz sterownik gazu ? kable do gazu kosztują grosze, programy też są dostępne czesto za darmo oficjalne. Możesz podpinać również gaz i diagnozować.
Ale najlepiej bedzie diagnozować właśnie INPĄ, odczytasz dokładne błędy. Warto zwrócić uwagę że niektóre możesz mieć stare błedy, trzeba patrzeć ilość wystąpień błędu. Najlepiej to w sumie odczytać błędy, zapisać je sobie, skasować, zrobić kawałek jazdy i odczytać ponownie. Wtedy masz tylko obecne błędy.
nie ma co gdybać dopóki nie zrobisz diagnozy. Może któryś wtrysk od gazu sie zawiesił skoro nasila się to na LPG. Sprawdź dokładnie na benzynie czy auto normalnie jeździ.
BMW: E39 Imola
Imię: Kamil
Silnik: m54b22 Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 175 Skąd: Kielce/BKK
Wysłany: 03-10-16, 18:09
Niestety coś mi inpa nie widzi auta muszę się z tym jeszcze pobawić.
Sprawdziłem wszystko pod maską i nie znalazłem żadnej usterki fizycznej. Zauważyłem tylko że mam trzy wtryski Horizona a trzy voltran czy jakoś tak. Nawet tego wcześniej nie zauważyłem bo obudowy mają identyczne. I tak myślę może już jeden komplet kiedyś padł i ktoś wymienił, a teraz padł drugi. Początkowo były chyba horizony bo patrzę teraz w fakturach z niemiec jest coś o tych voltranach.
Odpaliłem inpę
To co ustaliłem to nieprawidłowe spalanie na cylindrze 6 po załączeniu gazu. Na Pb jest ok. Do tego wyskakuje błąd 243 burning fail cylinder 6, czyli to o czym mówię.
BMW: E39 Imola
Imię: Kamil
Silnik: m54b22 Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2012 Posty: 175 Skąd: Kielce/BKK
Wysłany: 04-10-16, 18:21
Byłem u gazownika, nawet u trzech, i zgłupieć można.
Koleś z zakładu który montuje prinsa mnie trochę załamał. Dziwił się że tu są takie wtryski skoro prins działa tylko na keichinach, racja, ale chyba można wstawić coś innego? Ludzie robią różne mixy instalacji i działa. Zresztą te wtryski też działały. Mówił że nie można wybrać innego rodzaju wtrysku w opcjach sterownika. Powiedział mi że może zrobić tak jak prins zaleca i naliczył 3200zł Za tyle to będę miał nową instalkę. Na koniec zaproponował że może załatwić takie same, czyli Horizon za 700zł ale nie wie jak to będzie dziać. Powiedziałem że się zastanowię i odjechałem. Drugi majster nie ma kabla od tego sterownika ale powiedział mi min. że keichina kupiła hana. I powiedział też że da sie zamontować inne wtryski. Trzeci znowuż kazał zostawić auto na parę dni to może coś wymyśli
C0rvette, napisał:
C0rvette napisał/a:
troche wiary w ludzi.
Jak tu wierzyć skoro każdy tylko patrzy jak najwięcej zarobić
Wie ktoś czy można do prinsa instalować inne wtryski, podpowiedzcie co robić dalej?
BMW: e46
Imię: Tomek
Silnik: m57n
Nadwozie: Touring Pomógł: 11 razy Dołączył: 02 Gru 2015 Posty: 264 Skąd: Wręczyca Wielka
Wysłany: 04-10-16, 20:04
wpisz w google, masz lpg forum a to kopalnia wiedzy, zanim ci tutaj ktoś odpisze to znajdziesz to sam.
Po co czekać na odpowiedź jak samemu znajdziesz w minute ?
w razie czego keihiny można kupić przecież regenerowane, za 3200 to nie wiem co on ci chciał robić serio chyba faktycznie założyć od nowa.
Znajdz na lpg forum zakład polecany w twoim rejonie, na pewno kilka taki zakładów jest, jak trzeba to jedź 100km do kogoś kto się zna, nie jeździj do rzeźników którzy do każdego auta wkładają jeden zestaw i to jeszcze czesto niepoprawnie i brzydko.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach