Forum BMW3ER Strona Główna
 SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Dodatkowa chłodnica oleju M50/M52
Autor Wiadomość
Tomix 



BMW: E36
Imię: Tomek
Silnik: m52b25
Nadwozie: Coupe
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Paź 2014
Posty: 194
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 12-09-16, 11:43   Dodatkowa chłodnica oleju M50/M52

Witam ostatnio oglądając chisnkie allegro znalazłem coś takiego zaciekawiło mnie i w sumie dobry bajer do upalania :)

Chłodnica

w sumie nie wiem jak i gdzie to podłączyć niby jakoś euro obudowa filtra oleju

ale jak co znalazłem też taki adapter

Adapter

Bawił się ktoś w coś takiego na forum w sumie i tak mam w planach podpiąć dodatkowy czujnik temperatury . I fajnie by sie taka chłodnicza wpasowała w zderzak mpakietowy :)
 
 
 
K3m0T1989 


BMW: e46
Imię: Tomek
Silnik: m57n
Nadwozie: Touring
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 264
Skąd: Wręczyca Wielka
Wysłany: 12-09-16, 14:14   

robiłem coś takiego ale nie w samochodach a quadach. Jeśli planujesz ostre pałowanie po torze to warto. Ja brałem udział w rajdach wiec kupowałem adapter pod nakręcany filtr, do tego zakuwałem 2 węże odpowiednie i montowałem chłodnice oleju przed chłodnicą wody. Efekt był bardzo dobry bo maszyny w terenie przestały się gotować nawet jak chłodnice były mocno błotem zarzucone.

w polsce od ręku kupisz gotową chłodniczkę jakich chcesz wymiarów, 2 węże zakujesz jakiej chcesz długości. Jedynie ten adapter chyba potrzebny ale nie wiem czy sie nie wpinają koło vanosa w olej.

Jak turbo montują to tak samo puszczają 2 weże z olejem i tyle żeby smarować turbine. Musiałbyś popatrzeć gdzie się wpinają w układ olejowy.

tak to mniej wiecej wyglądało.




na te nakręcane filtry jest sporo łatwiej bo gotowe adaptery, do tego mają jeszcze czesto 2 wyjścia na czujniki temp. oleju.

ale jak do normalnej jazdy to nie ma sensu, bedziesz jeszcze dłuzej musiał czekać aż olej osiągnie optymalną temperaturę. To jest potrzebne jak olej osiaga za wysokie temperatury i zaczyna tracić właściwości. Do katowania tak, na ulice nie.
_________________
mój były czarnuch
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=51393
 
 
timi91 


BMW: E36
Imię: Tomcio
Silnik: M52B28
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 52 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 455
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 28-10-16, 12:40   

Najlepiej zamontować oryginalną podstawę filtra oleju z wyjściem na chłodnicę i wtedy żadnych adapterów nie zakładasz tylko wkręcasz w podstawę te przewody :)
O ile dobrze pamiętam to podstawa filtra oleju była często w E34 M50B25 z przygotowanym wyjściem na chłodnicę oleju :) wygląda to tak :) :
_________________
Marka to Pasja i styl życia:)
 
 
dyziux666x 



BMW: Bmw E39 E60
Silnik: 2.5
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 26 razy
Wiek: 35
Dołączył: 12 Sty 2012
Posty: 1574
Skąd: Kocina
Wysłany: 28-10-16, 13:08   

lub postawę bierzesz z S54 ;)
_________________
Gość zobacz moja QP
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=38756
 
 
timi91 


BMW: E36
Imię: Tomcio
Silnik: M52B28
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 52 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 455
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 03-11-16, 08:31   

dyziux666x, Tylko że z M50 kosztuje max 50 zł a z S54 jakieś tylko 700 :P :D hehe
_________________
Marka to Pasja i styl życia:)
 
 
zenek22 
Nowy User - Witamy ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 8
Skąd: w-wa
Wysłany: 06-12-16, 16:53   

w Polce ktos robi te adaptery do filtra oleju. Te z chin to jakies badziewie.
 
 
K3m0T1989 


BMW: e46
Imię: Tomek
Silnik: m57n
Nadwozie: Touring
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 02 Gru 2015
Posty: 264
Skąd: Wręczyca Wielka
Wysłany: 06-12-16, 18:22   

jasne że robią, ceny inne na pewno :)

kumaty tokarz, frezarz i operator CNC ci pomogą.
_________________
mój były czarnuch
http://bmw3er.pl/viewtopic.php?t=51393
 
 
Warg 



BMW: E36 320
Imię: Paweł
Silnik: M52B28
Nadwozie: Touring
Pomógł: 18 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 369
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-12-16, 08:52   

Z używaną podstawą jest jeden problem, lubią często padać w nich zawory zwrotne, termostat też nie wiadomo w jakiej jest formie więc można trafić kompletny szrot.
Chyba że jest jakis sposób na wymianę tych części ale nie znalazłem nigdzie tego bo niby jest to element niewymienny
_________________
Jest: e36 320 Touring
Było: e36 316 compact
 
 
 
timi91 


BMW: E36
Imię: Tomcio
Silnik: M52B28
Nadwozie: Sedan
Pomógł: 52 razy
Wiek: 32
Dołączył: 05 Sie 2012
Posty: 455
Skąd: Świebodzice
Wysłany: 07-12-16, 20:05   

Warg, wszystko jest rozbieralne. wyciągasz zaślepki wyciągasz sprężynkę i masz zaworek na wierzchu.
_________________
Marka to Pasja i styl życia:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum www.bmw3er.pl powered @ 18.01.2008
Kontakt: bmw3er@bmw3er.pl
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 15